Mustat, kertokaa itsestänne

  • Viestiketjun aloittaja Johannes Kostaja
  • Ensimmäinen viesti
Johannes Kostaja
Hei!

Olen täällä palstalla pyörinyt hetken ja ajaltellut rekisteröityä, mutta olisi kiva jos palstan mustat kertoisivat vähän itsestään. Siis sellaista juttua, minkä ovat aiemmin kertoneet. Ihan perustietoja mitä nyt itsestään haluaa kertoa. Ikä suunnilleen, sukupuoli, perhestatus, harrastukset, ammatti. Voi toki kertoa myös hiukan perusflisofiaa tai poliittista suuntautumista. Että näiN

Itse olen 45v mies
Naimissa, kolme lasta, lapset 2005,2010,2013 Tyttö, poika, tyttö
harrastukset; futis: pelaan ja seuraan. Muuta liikuntaa yritän kanssa harrastaa. Olen myös jääkiekon innokas seuraaja. Kirjoja luen, tietokoneella pelaan. Lisäksi mulla on ikusuusprojektina iso vanha mökki-maatila. Käsistäni olen mahdottoman epäkätevä, mutta siksi juuri kivä yrittää kehittää itseään edes vähän.
Ammatti: konttorirotta, en todellakaan ole omalla alalla, mutta suht. tyytyväinen työhöni. Nykypäivänä saa olla tyytyväinen kun on vakiduuni kohtuupalkalla. Koulutukseltani oen tradenomi.
Perusfilosofia: Koska ei musta mitään suurta tullut, niin yritän elellä mahdollisimman tasapainoisesti ja antaa lapsilleni hyvät elämän lähtökohdat. Yritän tehdä tämän aiheuttamatta pahaa muille.
Poliittinen suuntaus: Olen ollut hyvinkin kiinnostunut politiikan seuraamisesta aikoinaan, mutta kyllästynyt siihen. Yritän kuitenkin noudattaa tässäkin suhteessa perusfilosofiani mukaista linjaa. Äänestän aina, mutta puolueet vaihtuu. Olen kuitenkin perusnäkemyksiltäni suht. liberaali (sekä arvot että talous). Siksi kai olen äänestänyt lähinnä Vihreitä ja Kokoomusta.
 
vierailija
Koska mustat eivät varmaan vastaa, niin vastaan heidön puolestaan. Profiili on aika samankaltainen aika monilla:

Ikä: Kaikenikäisiä, mutta suurin osa 35-40 tai enempikin.
Sukupuoli: Enemmän naisia, mutta miehiäkin piisaa
Perhestatus: Lapsia 2-3. Lapsilla jo ikää, ei tärkeinpiä asioita. Enempi kiinnostaa uuden seuran haku.
Harrastukset: Ei pahemmin, netti.
Ammatti: Duunari tai sitten konttorin sillisalaatti, aika harva vakiduunissa samassa mestassa kovin montaa vuotta.
Perusfilosofia: Elämä ei ole mennyt ihan nappiin ja se on jonkun muun vika.
Polittiikka: Persu. Hyväksyy muut mielipiteet kunhan ei ole kommunisti tai suvakki. Melkein kaikki on jompaa kumpaa tai kumpaakin noista.
 
Hei vaan!


Myös noin 45-vuotias, ketaalleen eronnut, neljä lasta eks-aviomiehen kanssa, syntyneet ysikytluvun lopussa-kakstuhatluvun alussa, ja uuden miehen myötä lapsosia kertynyt perhepiiriin kolme lisää.

Rakennusalalla, maanrakennusalalla, kivirakennusalalla, minne nyt milloinkin työnantaja päättää meidät lähettää.

Harrastuksina luonto. Puutarhanhoitoa, luontomatkailua suomessa ja ulkomailla. Eräkämpäilyä, sienestystä, marjastusta ja kalastusta. Veneen ostaminen harkinnassa. Koulujakin oon käynyt joo. Pisimpään, lukion jälkeen, viihdyin maatilatalouden opintojen parissa.


Politiikasta sen verran, että jos ihmiset tekisivät sen sijaan että miettivät ja puhuvat mitä pitäisi tehdä, ni maailma ois parempi paikka. Ja siitä sit kai löytyy jonkinsortin mottokin. -Elä! Ja elä kuten itse haluat! Niin kauan kuin et elämäntavallasia suoranaisesti toisia loukkaa tai aiheuta haittaa, niin se ei voi olla väärin.
 
En valitettavasti kerro mitään tunnistettavaa, koska täällä on pyörinyt entisiä työkavereita ym.ja en halua kaikkien tietävän ajatuksistani joita lauon tänne. :)

Ympäripyöreästi
-keski-ikäinen, ikäkriisissä rypevä, työssäkäyvä perheenäiti. Yrittää laihduttaa.
-asun Suomi-neidon helmassa eli Oulun alapuolella ja Uudenmaan yläpuolella. Asutaan maaseudulla.
-harrastus: leipominen ja lenkkeily (eli ensin herkutellaan, sitten lenkille)
-konservatiivikristitty, olen luterilainen mutta hellari ja vapis on lähellä ideologiaani
-poliittisesti: 50 % persu, 25 % kristillinen, 10 % kepu, 5 % SDP (progressiivisen verotuksen takia, ja koska pöllyttävät joitakin ummehtuneita rakenteita) ja 5 % vihreä, mutta vain joidenkin ympäristöhankkeiden osalta.
-salaliittoteoreetikko olen, mutta vain osittain. Osa teorioista ei ole totta, osa on.

Mä kritisoin sitten palstalla kaikkea, eli musta ei ota aina selvää. Mulle asiat ja niiden meneminen oikein ovat tärkeämpiä kuin ihmisten välinen yhteys, joten saatan haukkua isolla puolella jonkun asian, josta tiedän että joku mulle rakas rekkautunut kannattaa sitä asiaa.

Usein haukun liberaaliuden (älä ota sit henkilökohtaisesti) ja mamutuksen, mutta myöskin seurakuntia, persuja jne. En säästä "omianikaan" tai itseäni kritiikiltä.
Mun mielestä asia aina kerrallaan.

Mut kyl mun kans pärjää....:)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Koska mustat eivät varmaan vastaa, niin vastaan heidön puolestaan. Profiili on aika samankaltainen aika monilla:

Ikä: Kaikenikäisiä, mutta suurin osa 35-40 tai enempikin.
Sukupuoli: Enemmän naisia, mutta miehiäkin piisaa
Perhestatus: Lapsia 2-3. Lapsilla jo ikää, ei tärkeinpiä asioita. Enempi kiinnostaa uuden seuran haku.
Harrastukset: Ei pahemmin, netti.
Ammatti: Duunari tai sitten konttorin sillisalaatti, aika harva vakiduunissa samassa mestassa kovin montaa vuotta.
Perusfilosofia: Elämä ei ole mennyt ihan nappiin ja se on jonkun muun vika.
Polittiikka: Persu. Hyväksyy muut mielipiteet kunhan ei ole kommunisti tai suvakki. Melkein kaikki on jompaa kumpaa tai kumpaakin noista.
Omat mielipiteet ovat argumentteja, joita ei tarvitse perustella, mutta kaikkien muiden, jotka ovat vihreitä, vasemmistolaisia tai liberaaleja, täytyy oksentaa koko internetin sisältö heille eriteltyine linkkeineen, kun he nojaavat taaksepäin tuolillaan ja vetelevät kahvia, teetä tai popcorneja. Näistä linkeistä täytyy myös rakentaa perustellut mielipiteet pyynnöstä!
 
50v. sinkku nainen. Lapsi on aikuinen. Olen opiskelija. Vaihdan ammatin sairauden takia. En pysty tekemään entistä työtä. Tein sitä 30v. samalla työnantajalla. Politiikka ei kiinnosta. Harrastukset: kävely, jumppa, lukeminen ja korujen tekeminen
 
Omat mielipiteet ovat argumentteja, joita ei tarvitse perustella, mutta kaikkien muiden, jotka ovat vihreitä, vasemmistolaisia tai liberaaleja, täytyy oksentaa koko internetin sisältö heille eriteltyine linkkeineen, kun he nojaavat taaksepäin tuolillaan ja vetelevät kahvia, teetä tai popcorneja. Näistä linkeistä täytyy myös rakentaa perustellut mielipiteet pyynnöstä!
Äläs nyt pelottele ketjun aloittajaa. Samat pelimerkit on sulla keskusteluissa, joten anna palaa vaan.

Mutta tuleehan meiltä persumyönteisiltä aika kylmää kyytiä keskusteluissa.

Mutta sen takia ap: kannattaa rekkautua ja tulla tuonne The Ketjuun, siellä ei puhuta politiikkaa. :) (y) Ei sielläkään kaikki persuja ole.
 
  • Tykkää
Reactions: Ellimaar ja m.e.k.
vierailija
Äläs nyt pelottele ketjun aloittajaa. Samat pelimerkit on sulla keskusteluissa, joten anna palaa vaan.

Mutta tuleehan meiltä persumyönteisiltä aika kylmää kyytiä keskusteluissa.

Mutta sen takia ap: kannattaa rekkautua ja tulla tuonne The Ketjuun, siellä ei puhuta politiikkaa. Ei sielläkään kaikki persuja ole.
Kylmää kyytiä? Hah, joo. Mut aina ne itkee, kun "harmaat kiusaa" ja antaa "vain samalla mitalla takaisin".. huhhuh. niin. Aivan kaikille annetaan samalla mitalla takaisin, kun kuvitellaan, että kaikki harmaat on vihervassariliberaalicityvihreä.jotain. Eihän niisä tehdä muuta kuin ilkeillä niitä kohtaan. Ihmekkään, jos "kaikilla harmailla" on mennyt hermot.
 
Johannes Kostaja
Äläs nyt pelottele ketjun aloittajaa. Samat pelimerkit on sulla keskusteluissa, joten anna palaa vaan.

Mutta tuleehan meiltä persumyönteisiltä aika kylmää kyytiä keskusteluissa.

Mutta sen takia ap: kannattaa rekkautua ja tulla tuonne The Ketjuun, siellä ei puhuta politiikkaa. Ei sielläkään kaikki persuja ole.
Ongelma on se, että politiikasta keskustelu kiinnostaa minua enemmän kuin esim. se "vapaa ketju". Olen pyörinyt monella foorumilla. Julkisesti (Facebookissa esim.) en tykkää politiikkaa jauhaa. Eli vaikka olen palstan kannalta suvakki, niin en ole siellä levittämässä mitään erityistä sanomaa. Joskus saatan johonkin suht. neutraaleihin ilmastonmuutosjuttuihin kommentoida. Siis sellaisiin, missä on vaikka kehitetty joku hyvä tapa vähentää päästöjä.

Muilla foorumeilla ja Facessa on kyllä monenlaista keskustelua, mutta hyvin vähän persuja tai persumielisiä. Tämäon ainoa foorumi jossa on näin vahva persulataus. Toki tiedän että kaikki anonyymit kommenttipalstat ovat täynnä persumielisiä.

Vähän hakee sellaista erilaista porukkaa, mutta kieltämättä täällä aikamoinen "isku vasten kasvoja". No jossainha ne Suomen suosituimman puolueen kannattajat on pakko olla.
 
Ongelma on se, että politiikasta keskustelu kiinnostaa minua enemmän kuin esim. se "vapaa ketju". Olen pyörinyt monella foorumilla. Julkisesti (Facebookissa esim.) en tykkää politiikkaa jauhaa. Eli vaikka olen palstan kannalta suvakki, niin en ole siellä levittämässä mitään erityistä sanomaa. Joskus saatan johonkin suht. neutraaleihin ilmastonmuutosjuttuihin kommentoida. Siis sellaisiin, missä on vaikka kehitetty joku hyvä tapa vähentää päästöjä.

Muilla foorumeilla ja Facessa on kyllä monenlaista keskustelua, mutta hyvin vähän persuja tai persumielisiä. Tämäon ainoa foorumi jossa on näin vahva persulataus. Toki tiedän että kaikki anonyymit kommenttipalstat ovat täynnä persumielisiä.

Vähän hakee sellaista erilaista porukkaa, mutta kieltämättä täällä aikamoinen "isku vasten kasvoja". No jossainha ne Suomen suosituimman puolueen kannattajat on pakko olla.
Kyllä vauva av on myös persuuntunut. (y)
 
Johannes Kostaja
Kylmää kyytiä? Hah, joo. Mut aina ne itkee, kun "harmaat kiusaa" ja antaa "vain samalla mitalla takaisin".. huhhuh. niin. Aivan kaikille annetaan samalla mitalla takaisin, kun kuvitellaan, että kaikki harmaat on vihervassariliberaalicityvihreä.jotain. Eihän niisä tehdä muuta kuin ilkeillä niitä kohtaan. Ihmekkään, jos "kaikilla harmailla" on mennyt hermot.
Ja ihmekkös, että lähes kaikki mustat jotka eivät edusta tiettyä porukkaa, ovat häipänneet.
 
Johannes Kostaja
Kyllä vauva av on myös persuuntunut.
Varmaan näillä pasltoilla alunperin se kantaporukka oli täällä lapsien takia. Sitten lapset kasvoi ja täällä ei ollut samaa motivaatiota olla. Jäi vain tietty suht. samanmielinen sakki.

Toki vaikkapa sinulla ja M1ehellä on eroa aika paljon, mutta kun vihervassari saapuu paikalle, olette jo samalla puolella. Ja käsittääkseni M1es on opettanut sulle monta temppua...

... siis esim. liittämään videoita tekstiin :)
 
vierailijapersu
,,,,, Tämäon ainoa foorumi jossa on näin vahva persulataus. Toki tiedän että kaikki anonyymit kommenttipalstat ovat täynnä persumielisiä.

Vähän hakee sellaista erilaista porukkaa, mutta kieltämättä täällä aikamoinen "isku vasten kasvoja". No jossainha ne Suomen suosituimman puolueen kannattajat on pakko olla.
Aivan, mutta meitähän on kaikkialla. Onneksi :)

Sinunkin ja lastesi parasta persut ensisijassa ajaa, vaikka suvakkina vastustat tervettä isänmaallisuutta :(
 
ERI vierailija
Nojoo se mutta siitähän on paljon aikaa
nythän se lusmuilee sermien takana ja ilkeilee sieltäkäsin harmaana

maine meni eikä kehtaa ’naamaansa’ enää näyttää
Pakko kysyä tästä tapauksesta yksi juttu (ei mitään henk.koht.). Itse olen palstalla pyörinyr aikaajoin, eniten ehkä joskus 2008-10 ja sitten jossain vaiheessa 10-luvun puolessa völissö:

Tuosta piättömästä en muista okein mitään. Latteuksia ja nuoleskelua ehkö vaan laukoi, Minä en muista että olisi kauheesti keskustellut. Taisi olla hänelle snessipalsta tämä ja hyvin taisi onnistuakkin. Korjatkaa jos oon väärässä.

Oliko Lissu aina tuollainen hörhölyihin uskova persu. Mielestäni ei ennen jauhanut tuommoisista asioista pahemmin?

Alkoiko palstan ylipersuilu nimenomaan siitä 2015 kriisistä?

Tämmöttis mä vaan ja ennoo Turuust.
 
Johannes Kostaja
Aivan, mutta meitähän on kaikkialla. Onneksi

Sinunkin ja lastesi parasta persut ensisijassa ajaa, vaikka suvakkina vastustat tervettä isänmaallisuutta
Niin. Tältä pohjalta aika vaikea keskustella. Kun toinen ajattelee, että on oikeassa. Itse tykkään keskustella ihmisten kanssa, jotka lähtee ajatuksesta: Mitenköhän tää olisi?

Ymmärrän, että poliitikko ei voi toimia niin, koska hän ajaa asiaa ja kerää sille kannatusta. Mutta tämmöisillä palstoilla voisi keskustella niin kun ei kuitenkaan kukaan kenenkään mieltä muuta. Ei ainakaan sillä, että tuuttaa palstan täyteen itselle sopivaa aineistoa.

Sinällään esim. Ecco mainitsee, että kannattaa progressiivista verotusta. No mä äänestän välillä Kokoomusta ja kannatan myös progressiivista verotusta (itse keventäisin vähän keskiluokasta, toisaalta ajattelen että hyvätuloisten verotus on Suomessa jopa aika rankkaa, ongelma on se, että tuossa porukassa moni pystyy kiertämään veroja). Paljon lievempi progressio voisi toimia jos siitä hyvätuloisimmasta porukasta tosiaan isompi osa tosiaan maksaisi verot.

Sinällään hupaisaa, että täälläkin monen poliittinen kanta on loppupeleissä aika vasemmistolainen: progee verotusta jne ja silti kutsutaan USA:n demokraatteja suunnilleen kommunisteiksi. Eihän tommoselta pohjalta vaan voi keskustella.
 

Yhteistyössä