Mustasukkaisuus...aaargghh :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja valkosukkainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

valkosukkainen

Vieras
Miten voi puoliso olla noin mustasukkainen? Ihan järkyttävä huuto ja valitus voi alkaa mistä vain. Siis jostain kodin ulkopuolisesta. kenestä vaan ihmisestä, miehestä tai naisesta. tai vaikka asiasta jota hänelle ei ole tullut mainittua (esim. naapuri osti Tiinalta vaunut- ai et ole aiemmin maininnut. mitäs muuta oot jättäny kertomatta?)
miten voi välillä kokea kaiken kodin ulkopuolisen uhkana parisuhteelle? miten se on mahdollista? ja miksi sitten voi mennä kuukausia ilman näitä kohtauksia. mies kävi terapiassakin välillä, omasta aloitteestaan. sanoi että on niin hankala itselläänkin jo olla. hetken apu siitä oli, ja taas kohta jatkettiin.
mitä tällaiselle voi tehdä? jos muuten on ihan hyvä mies. ja kun on tullu jo naimisiinmentyä ja lapsetkin tehtyä. ei tekis vielä mieli lähteäkkään.
onko tää luonne- vai joku opittu asia?

kokemuksia?

mulla joskus sama vika, mutta lievempänä. ottaa päähän jos miehelläni jossain kivempaa/jännempää kuin mun kanssani. pettämistä en epäile. on tämä elämä monimutkaista!

Alkuperäinen kirjoittaja äimä:
mulla joskus sama vika, mutta lievempänä. ottaa päähän jos miehelläni jossain kivempaa/jännempää kuin mun kanssani. pettämistä en epäile. on tämä elämä monimutkaista!

nyt valaise mua lisää. sinä jos kuka ymmärrät, itse kun koet samaa kuin mieheni. kiitos rehellisyydestäsi.

millä tavoin mukavat päiväni on häneltä pois? kivaa aikaa vietämme ihan riittämiin hänenkin kanssaan. minunkaan mieheni ei mua pettämisestä epäile, vaikka huonoina hetkinä siitäkin syyttää. ja aina jälkeenpäin katuu ja pyytää kyllä anteeksi.
miksi hänen mielestään aina ja joka paikassa on miehiä jotka vain ilmeisesti odottavat että saavat iskeä kyntensä hänen vaimoonsa? miksi mies ei luota että vaimo osaa itsekkin ajatella lähteekö vieraitten matkaan? miksi mies epäilee ajoittain että tyttökavereillakin on vain juonia jotta vaimo saatais kotoaan pois?
millä tällaista mustasukkaisuussairasta voisi "kouluttaa" vapautuneemmaksi? tähän asti olen sitkeästi vain mennyt ja elänyt omaakin elämääni, mutta myöntää täytyy että raskaaksi käy välillä ja tekis mieli lyödä hanskat naulaan ja kökkiä vaan kotona jos sillä on rauha turvattu.

Alkuperäinen kirjoittaja äimä:

nyt valaise mua lisää. sinä jos kuka ymmärrät, itse kun koet samaa kuin mieheni. kiitos rehellisyydestäsi.

millä tavoin mukavat päiväni on häneltä pois? kivaa aikaa vietämme ihan riittämiin hänenkin kanssaan. minunkaan mieheni ei mua pettämisestä epäile, vaikka huonoina hetkinä siitäkin syyttää. ja aina jälkeenpäin katuu ja pyytää kyllä anteeksi.
miksi hänen mielestään aina ja joka paikassa on miehiä jotka vain ilmeisesti odottavat että saavat iskeä kyntensä hänen vaimoonsa? miksi mies ei luota että vaimo osaa itsekkin ajatella lähteekö vieraitten matkaan? miksi mies epäilee ajoittain että tyttökavereillakin on vain juonia jotta vaimo saatais kotoaan pois?
millä tällaista mustasukkaisuussairasta voisi "kouluttaa" vapautuneemmaksi? tähän asti olen sitkeästi vain mennyt ja elänyt omaakin elämääni, mutta myöntää täytyy että raskaaksi käy välillä ja tekis mieli lyödä hanskat naulaan ja kökkiä vaan kotona jos sillä on rauha turvattu.

ottaa päähän ajatus että mies pystyy vapautumaan ja elämään mukavia hetkiä muuallakin. haluaisin joskus olla se ainoa tuki ja turva "kavalassa maailmassa". onko kyse siitä, että olen riippuvainen hänestä enkä haluaisi paljastaa olevani "epätoivoinen"?! miehesi ja minä haaveilemme rakkaudesta jossa puoliso todella palvoisi. todellisuus on kuitenkin paljon arkisempaa ja on monenlaisia ihmissuhteita jne. se pitäisi aina vain hyväksyä..

kiitos äimä.
mitä minun puolisona tulisi tehdä helpottaakseni mieheni oloa? ei kai kotiin jääminen ratkaisu ole, luulisin ainakin että vaatimukset taas siitä kasvaisi. pian olisi taas jossain jotain vialla?

että olet onnekas kun hän on miehesi. ja vaikka välillä on vaikea persoona niin silti jotain niin hienoa hänessä on että tulet rakastamaan häntä ikuisesti. ja muista että nuo sanat saattavat tehota vain 5min ja taas suutahtaa jostain, mut alitajuntaan jää silti hyvä mieli..

onko äimä sinun puolisosi koskaan kommentoinut sulle luonnettasi tai millaista kanssasi on elää? pystyttekö puhumaan näistä? miten itse koet elämänne ja mustasukkaisuutesi? onko miehesi koskaan epätoivoinen kanssasi? mikä sulla pahiten laukaisee mustiskohtauksen tai tunteet?

Mustasukkaisuus voi myrkyttää suhteen lopullisesti. Asia on teillä ollut jo esillä, eli puhukaa, puhukaa, puhukaa. Avoimuus auttaa, ja kaikesta päätellen ulkopuolista ammattiapuakin tarvitaan. Jos suhde on kamppailun arvoinen, taistelkaa yhdessä.
Voimia! Ja kukkaset avoimesta ketjun avauksesta. Tästä on hyötyä monelle muullekin!
Kukilla palkitaan taas:
Chrysanthemum coronarium
http://www.topwalks.net/plants/yellow/chrysanthemum_coronarium_more.htm
Klikkaamalla kasvavat nämä kukat...

kyllä mun luonteestani miehen kanssa vitsailemme hyvinä hetkinä. joskus kun olen kamala mies suuttuu ja viivyttelee kotiintuloa. tämä saa mut vielä enemmän pois tolaltani ja musta tulee "kännykkähäirikkö". Ja toisinaan hän halii mun murheen pois. itseäni harmittaa kohtaukseni valtavasti silloin kun tyttäreni on niitä kuulemassa. onneksi muuten meillä ihan ihana perhe-elämä ja kohtaukset suurin piirtein hallinnassa. mustasukkaisuudesta tai epävarmuudestani puhuminen vakavasti vatvomalla vie usein syvempään synkkyyteen ja harmiin kun tunne jää päälle. onneksi huumori auttaa ja halit..

Yhteistyössä