Mustasukkaisuudesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tahtoo vaihtaa sukkien väriä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tahtoo vaihtaa sukkien väriä

Vieras
Olen tuoreessa seurustelusuhteessa miehen kanssa joka on ollut pitkään ilman parisuhdetta.
Meidän seurustelusuhteen alettua on useampikin nainen lähestynyt tätä miestä ja mies on alkanut ihmettelemään että mistä näitä naisia nyt ilmestyy kun ei ole ennen seurustelua juurikaan naisia näkynyt.

Taannoin olimme yhdessä viettämässä iltaa kun ilmeisesti joku nainen oli poissa ollessani tullut miehelle juttelemaan ja puheenaiheena juurikin tämä hämmästely ja kummastelu siitä miten NYT naiset lähestyy ja aikaisemmin on ollut hiljasta.

Tämä ärsyttää minua, olenko ihan vainoharhanen jos minusta tuntuu siltä että mies on nyt niin hämmentynyt, otettu ja innoissaan saamastaan huomiosta että alkaa kohta varmaan harkita jo vaihtamista nyt kun tarjontaakin tuntuu olevan pitkästä aikaa.

Olen mustasukkainen ja vielä kovin epävarma kun suhde on niin tuore, loukkaannun helposti mutta yritän pitää suuni kiinni etten itse omalla käytökselläni pilaisi suhdetta.
Yksi asia on mielessäni taas johtanut toiseen ja nyt häiritsee myös kaikki muiden naisten viestit yms. ja haluisin kovasti tietää mitä mies viestittelee ja kenelle vaikka itsekkin tiedostan semmoisen ahdistavaksi.

Puhukaa mulle järkeä ja kertokaa miten saisin enemmän luottoa tähän uuteen suhteeseen? Onko tämä "peikko" vaan mun omien korvien välissä?

Alkuperäinen kirjoittaja Tahtoo vaihtaa sukkien väriä;29095580:
Onko tämä "peikko" vaan mun omien korvien välissä?

Itse en usko, että mustasukkaisuus aina vaan omien korvien välissä. Joissain tapauksissa varmaan joo,mutta enemmän uskon sen johtuvan niistä ihmisistä yhdessä.

Olin itse eksästäni todella mustasukkainen, ja hänkin oli minusta. Miehestäni taas en ole yhtään mustasukkainen, eikä hänkään ole minusta. Ennen tätä kuvittelin ihan aidosti, että minä vaan olen mustasukkainen ihminen ja en voi sille mitään, vaikka kuinka "yritin". Tämä mustasukkaisuus myrkytti koko suhteemme ja oli oikeasti aivan sairasta.

Kyllä minä ymmärrän sinua AP siinä, että olet mustasukkainen tahtomattasi. Mielestäni on hyvin tärkeää kuitenkin ymmärtää se, että tämä ei suurella todennäköisyydellä ole vain sinusta itsestäsi johtuva asia, vaan uusi miehesi voi lietsoa tätä tunnetta sinussa. Jotkut ihmiset tuntuvat nauttivan siitä, että saavat pidettyä kumppaninsa "varpaillaan" ja haluavat kovasti tuoda ilmi omaa suosiotaan muiden naisten/miesten keskuudessa. Jos minulla olisi epäilys siitä, että mieheni viestittelisi joidenkin naisten kanssa, olisin minäkin kiinnostunut tietämään tarkalleen, että mikäs meininki se tämä on - vaikka en siis normaalisti ole yhtään mustasukkainen hänestä.

Mielestäni ainoa keino on nostaa rehellisesti kissa pöydälle, ja kysyä missä mennään - painottaen sitä, että sinua itseäsi häiritsee oma mustasukkaisuutesi.

Tuoreessa suhteessahan sitä vasta otetaan selvää missä mennään, on ihan normaalia olla mustis, jos ei ole varma paikastaan. Luulisin, että mies on vain otettu saamastaan huomiosta, mutta aina se pieni mahis että etsiikin jo uutta. Keskustelkaa.

Siis en ole pyytänyt näyttämään viestejä koska hän ei itse niistä puhu, muutaman kerran olen kysellyt kenelle kirjottelee ja kyllä mies vastaa mutta on sanonut minulle että eihän hänkään kysele mun viestittelyistä, mikä on kyllä totta mutta sitten taas tässä suhteessa se olen minä joka oma-aloitteisesti kertoo enemmän asioistaan kuin hän.

En tiedä onko se vain siitä kiinni että mies on ollut niin kauan yksin että ei ehkä ihan ymmärrä sitä että mua saattaa häiritä nää asiat. Puhuttu ollaan mutta se keskustelu loppuu siihen että mies turhautuu kun minä utelen ja haluan tietää "kaiken".

Ehkä mun pitäis nyt vaan antaa sille sitten tilaa ja yrittää olla turhia kyselemättä.
Miehen mielestä esim. toisille naisille juttelu baarissa on semmoinen asia mistä ei edes pitäisi olla mustis ja mistä nyt ei edes tarvitse hänen mielestään raportoida toiselle, mä sitten taas olen eri mieltä.

Yhteistyössä