mustasukkaisuuden tunteet...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

Wieras

Vieras
millä niistä pääsee eroon? :( ei ole todellakaan aihetta!
Mutta tietyt tilanteet laukaisevat ihan valtavan ahdistuksen, en ole varma onko kyseessä edes mustasukkaisuus vai enempi huono, erittäin huono itsetunto.. ""molempi huonompi" joka tapauksessa...

Olen ollut suhteessa jossa tulin petetyksi useita kertoja, ja johon aina jäin kuitenkin.. oli myös fyysistä ja henkistä väkivaltaa.. no se on mennyttä elämää.. ai niin.. lapsuudessa myös tätä pettämistä kokenut.. siis isäni pettänyt äitiäni, minä olen kuullut ne riidat aiheista..

nykyinen mies ei ikinä (toivottasti) pettäisi minua, eikä ole antanut aihettakaan epäillä moista, kuitenkin suhteen alussa tätäkin tapahtui.. yhdessä tuolloin oltiin oltu n. 4kk.. muistan edelleen kaikki ku eilisen.. koin silloinki kaiken erittäin raskaasti.. mutta kaikesta on kulunut yli 11v .. eli koska nuo "menneisyyden haamut" jättävät mut rauhaan, ja antavat elää ja nauttia elämästäni ilman turhia pelkoja ja epävarmuutta.. saa haukkua ja kivittää.. mutta olis kiva kuulla ihan järkiperäistäki komenttii.. kiitos jos joku jaksaa vaivautua vastailemaan :)

siis antaahan hän syyn epäillä jos on joskus alussa pettänyt.. joko ollaan yhdessä, tai sitten ei olla, ja jos ollaan niin ei petetä... mahtaako ikinä päästä eroon menneisyyden haamuista...

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
siis antaahan hän syyn epäillä jos on joskus alussa pettänyt.. joko ollaan yhdessä, tai sitten ei olla, ja jos ollaan niin ei petetä... mahtaako ikinä päästä eroon menneisyyden haamuista...

nii-iin.. mutta juuri sitä mietin että miten nuo vanhat jutut sais unohettua ku ei ole noiden aikojen jälkeen koskaan ollut syytä epäillä edes mitääm.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja samperin puusilmä:
Niin siis nykyinen mieskin on sinua pettänyt..?
Itse en pystyisi elämään suhteessa missä petetään tai on petetty.

siis on pettänyt silloin kun olimma olleet n.4kk yhdessä... ja siitä nyt on n.10v aikaa.. eli tuon jälkeen ei koskaan ole ollut epäilystäkään mistään...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

siis on pettänyt silloin kun olimma olleet n.4kk yhdessä... ja siitä nyt on n.10v aikaa.. eli tuon jälkeen ei koskaan ole ollut epäilystäkään mistään...

no oot ollu 9.5 v liian kauan tossa suhteessa!!!

Alkuperäinen kirjoittaja :((:

ootko aidosti tuota mleltä? jos miettisit omalle kohdallesi? .. niin tai eihän tätä voi miettiä omalle kohdalle jos ei ole näin tapahtunut :D eli älä mieti turhaan omalle kohdallesi :)

Pöh! Ihmiset tekee virheitä. Jos mies kerran on ilman muuta todistetta pysynyt veemeiset 9,5 vuotta uskollisena niin hän ei ole mikään pettäjä luonteeltaan!

Sun pitää vaan tietoisesti torjua epäilykset ja muistot. Aina kun ne tulee mieleen niin väkisin käännät ajatukses muualle! Mieti ett elämä on liian lyhyt menneiden murehtimiseen. Anna anteeksi kaikille jotka sut on pettäny! Keskity rakastaan miestäsi joka ilmeisesti on hyvä mies sulle. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja hymy:

Pöh! Ihmiset tekee virheitä. Jos mies kerran on ilman muuta todistetta pysynyt veemeiset 9,5 vuotta uskollisena niin hän ei ole mikään pettäjä luonteeltaan!

Sun pitää vaan tietoisesti torjua epäilykset ja muistot. Aina kun ne tulee mieleen niin väkisin käännät ajatukses muualle! Mieti ett elämä on liian lyhyt menneiden murehtimiseen. Anna anteeksi kaikille jotka sut on pettäny! Keskity rakastaan miestäsi joka ilmeisesti on hyvä mies sulle. :hug:

kiitos :) tuota olen yrittänyt toteuttaakkin.. mutta aina se ei onnistu :( parhaani yritän, koska tiedän että mulla on ihana ja luotettava mies <3 .. kunhan vaan saisin lopullisen pisteen nuille vanhoille tapahtumille mielesessäni.. no ehkä niin vielä tapahtuu.

kiitos :) tuota olen yrittänyt toteuttaakkin.. mutta aina se ei onnistu :( parhaani yritän, koska tiedän että mulla on ihana ja luotettava mies <3 .. kunhan vaan saisin lopullisen pisteen nuille vanhoille tapahtumille mielesessäni.. no ehkä niin vielä tapahtuu.

sanoin noin siksi, että ainakin itsestäni tiedän että en pystyisi unohtamaan/luottamaan. mikäs siinä tasaisessa arjessa, mutta entäs kun mies ilmoittaa lähtevänsä kavereiden kanssa baariin, sinulla on vain luottamus mieheen joka kerran jo on pettänyt, toiset antaa anteeksi toiset ei! jos mun mies olis pettänyt mua jo 4 kk jälkeen niin enpä olis jääny kärvistelemään siihen suhteeseen koska luottamus olisi saanut jo liian ison kolauksen.

Alkuperäinen kirjoittaja ((:

sanoin noin siksi, että ainakin itsestäni tiedän että en pystyisi unohtamaan/luottamaan. mikäs siinä tasaisessa arjessa, mutta entäs kun mies ilmoittaa lähtevänsä kavereiden kanssa baariin, sinulla on vain luottamus mieheen joka kerran jo on pettänyt, toiset antaa anteeksi toiset ei! jos mun mies olis pettänyt mua jo 4 kk jälkeen niin enpä olis jääny kärvistelemään siihen suhteeseen koska luottamus olisi saanut jo liian ison kolauksen.

mieheni ei onneksi harrasta nuita baarireissuja, silloin kokisin epävarmuutta ja pelkoa, mutta tietäisin silti ettei minulla ole aihetta epäillä häntä. Mutta siis kuvailusi osuu muutoin niin minuun itseeni .. paitsi että jäin suhteeseen, enkä ole koskaan päivääkään katunut :) ..

Ja siis, juu minunkin mies petti minua kun olimme seurustelleet n. puoli vuotta. Minä kuitenkin jäin suhteeseen ja nyt 5 vuoden päästä tuossa yksi ilta totesin, että olen päässyt yli. Ja suhteemme on hyvä. Muisto ei herätä mitään tunteita minussa enää. Tähän voi tosin vaikuttaa muut vaikeat asiat joita olemme joutuneet kohtaamaan. Mutta siis pointtini oli, että jonain päivänä voit varmaankin todeta, ettet enää tunne noita tunteita ja muistele.
Voisit kirjoittaa tunteesi aina ylös silloin kun ett pysty kääntämään ajatuksia muualle. Mun päiväkirja on täynnä kurjaa muistelua ja omien tunteiden sekamelskaa vielä monen vuoden jälkeen tapahtumasta.
Ja unohtaahan ei voi. Ne tapahtumat on osa sun historiaa. Mutta voit pyrkiä ajatteleen niistä neutraalisti.
Joskus ammattiapukin voi auttaa jos tuntuu ettei itse mitenkään pysty ja tunteet häiritsee elämää. Noiden tunteiden kera ei kuitenkaan ole mahdotonta nauttia elämästä. :)

Yhteistyössä