mustasukkainen pissaaja?

Omistamme aivan ihanan kiltin koiran,joka OLI sisäsiisti ennen ainokaisemme syntymää. Kaikki alkoi pissaamisella mielenosoituksellisesti vauvan huovalle matolla(vauva meidän sylissä),sittemmin on merkattu meidän parisänky!!!! ja useaan otteeseen mattoja. Ollaan melkein yhden pesulan kantaasiakkaita.

Aateltiin että tämä menee ohi ajan kans. Olen saanut kiinni rysän päältä ja koira taatusti sai kuulla mitä mieltä asiasta olen.
Tässä on vaan ihmeellistä että mitään ei tapahdu silloin kun koira on yksin kotona tai kun perheen isä on paikalla.
mitä teemme ja onko muilla samankaltaisia kokemuksia? en haluaisi luopua koirasta,aivan ihana ja kiltti...
 
mie
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.02.2007 klo 20:13 sipe kirjoitti:
Omistamme aivan ihanan kiltin koiran,joka OLI sisäsiisti ennen ainokaisemme syntymää. Kaikki alkoi pissaamisella mielenosoituksellisesti vauvan huovalle matolla(vauva meidän sylissä),sittemmin on merkattu meidän parisänky!!!! ja useaan otteeseen mattoja. Ollaan melkein yhden pesulan kantaasiakkaita.

Aateltiin että tämä menee ohi ajan kans. Olen saanut kiinni rysän päältä ja koira taatusti sai kuulla mitä mieltä asiasta olen.
Tässä on vaan ihmeellistä että mitään ei tapahdu silloin kun koira on yksin kotona tai kun perheen isä on paikalla.
mitä teemme ja onko muilla samankaltaisia kokemuksia? en haluaisi luopua koirasta,aivan ihana ja kiltti...
Minkä ikäisestä koirasta on kyse? Onko vanhuuden oireita?
Kannattaisiko kääntyä eläinlääkärin puoleen ja kysästä ihan varmuudella ettei ole jotain esim tulehdusta.
Kun nämä on täysin varmasti pois suljettuja niin sitten veikkaan et kyseessä on mustasukkaisuus tai muutos koiran elämään on ollut vauvan myötä sen verran suuri että tahtoo ilmoittaa että "hei olen minäkin veilä olemassa..."
Jos oli aiemmin enemmän siun koira nii nyt kun vauva vie huomiosi koira osoittaa mieltä. Yritäpä antaa sille enemmän huomiota (ei välttämättä ole helppoa pienen vauvan kanssa) koira tarvitsee kuitenkin sen saman huomion kun ennen vauvaakin ja alussa vaikka vielä enemmän.
Ei auta vaikka koira tietäisikin mitä mieltä olet asiasta. Se haluaa siulta huomiota ja jos ei sitä muuten saa ni tekee pissejä.
Inhottavaa tiedän. Meillä on vaan kyseessä 12,5 v "vanha rouva" jolta pissit menee ihan vanhuuden piikkiin joskus enemmän joskus vähemmän, mutta kyllä saa mattoja pessä ihan urakalla välillä.

Toivottavasti saat koiruuden lopettamaan ikävän merkkaamisen eikä siun tarvitse luopua hänestä. Tsemppiä!
 
kaisa pieni harmaana
Koira oli ennen vauvan asemassa ja protestoi nyt muutosta. Jos alat huomioida koiraa "vauvan ohi", ongelmanne pahenevat ja vauva voi olla jopa vaarassa.
Kun perheessä on koiria ja lapsia, on aina ehdottoman tärkeää että koira tietää paikkansa laumassa ja se paikka on aina lauman alimmaisena. Koira osoittaa teille johtajuuttaan merkkaamalla teidän ja lapsen petipaikat.
Suosittelen käymään katsomassa www.koiraneuvola.fi, siellä saat apua ja voin itse vastailla sinulle ennemän tuolla palstalla.
Tuo ongelma mikä teillä on koiran kanssa kannattaa nyt ottaa vakavasti ennenkuin koira alkaa osoittaa asemaansa teille tai vauvalle kovemmilla keinoilla, esimerkiksi hampain..
Itsellänikin on vauva ja entinen ongelmakoira joten tiedän vähän mistä puhun.
 

Yhteistyössä