Mustasta päästä vaalea...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keokissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keokissa

Vieras
Millä ootte värjänneet jo vuosia mustana olleet hiukset vaaleiksi? Ihan blondia tästä päästä en tahdo mutta esim joku kiva ruskee olis kiva... Kampaajalla joo... mutta onko tietoa mitä aineita kampaajat on siihen käyttäny? Olen joskus kuullut jostain sitruuna naamiosta jonka kampaaja on tehny...

Kampaaja laittoi värinpoiston tai sekoitti sen itse esim vetyperoksidi shampoo vaalennusaine ehkä hoitoaine... Mutta värjätty ei koskaan ole vaaleammaksi. Aiotko itse kokeilla?

Siis en aijo itse värjätä vaan kampaajalla. Mutta se että jos jollain on jotain hyviä ideoita siihen...kampaajiakin on moneksi ja nyt se luottokampaaja puuttuu... Vetyperoksidi haurastuttaa älyttömästi... Ja mulla on täällä mustan joukossa jo pari punasta raitaa, jollain nekin on sinne saatu niiin eiköhän samalla menis koko pää??

No mitä minä nyt aiheesta mitään tiedän, niin kyllä sillä vetyperoksidilla juurikin vaalennetaan... parturikampaajalle en suosittele mennä kitisemään, jos olet jollakin kaupan halpisväreillä mennyt tukkas tummaks värjäämään, saat varautua moneen värinpoistoon. ei ole halpaa lystiä, ja turha kampaajalle on inistä, jos ei värjäys eka kerralla onnistu. :)

Minä meni kampaajalle samassa tilassa. Oon 20 v värjänny mustaksi. Latvaosa oli siis pikimusta, mulla oli peppuun asti tukka. Leikattiin kyllä lyhyemmäksi samalla, mutta on yli olkapään.

Kampaaja värjäsi 4 eri vaalealla värillä raidoittaen tukkani. Tuli kerrasta vaalea. Jotkut jäi hieman tmmemmiksi just takaa, mutta kuitenkin tummanvaaleiksi. Koska laietttiin usealla vaalealla värillä, tummimmat kohdat olivat näitä tummanvaaleita. Osa on kyllä tosi kirkkaita valkosia raitoja. Tuli luonnollinen ja kiva lopputulos.

ei ole totta että kotona ja kampaajalla värjätty musta olisi yhtä tiukassa. Kampaajalla värjätty musta lähtee paljon tasasemmin ja helpommin vaalenemaan. Itse ole nnyt 4 vuotta allalla ollut eli ihan käytännön kokoemusta asiasta löytyy, kollegat myös samaa mieltä. Eli jos olet kotona itse värjännyt tukkaasi saat varautua todella kuluttavaan ja isotöiseen juttuun. Ja vaikka olisit kampaajalla värjännyt on silti todella kuluttava ja isotöinen.

Vaalennus on todella rankka käsittely hiukselle, ja ehdottomasti osta kampaajaltasi kunnon hoitoaineet kotiin. Ja millään muulla kun sillä vetyperoksidilla ei tukka vaalennu. Noi sitruunahappojutut on ihan turhaa hommaa kun puhutaan mustasta tukasta. Ja jos haluat tukan ihan vaaleaksi, se on oikesti vuoden homma. Ruskeaksi tukan saa helpommin, mutta on silti aikamoinen homma.

Värin poisto->blondaus->blondaus (tuhka)->jos vielä on tukkaa päässä (ei tod.näk.) niin pese hopeashampoolla, vai mikä se oli:D

Jotkun blondaa värinpoistolla kokoajan mut hiukset aika ohuehkot.

Omasta mielestä ei kannata vaivautua, jo juurikasvun takia.

Yhteistyössä