Musta on tulossa kolmannen lapsen kummi tänään. :) Montako kummilasta teillä on? Keskustelua kummiudesta.

Kuinka monta kummilasta teillä on ja minkä ikäisiä? Onko jo riittävästi vai vieläkö toivoisitte lisää? Onko kukaan ns. haltijakummi? Keitä olette valinneet lastenne kummeiksi ja millä perusteella?

Mulla on siis pian kolme kummilasta. :) 5 v tyttö, 3 v poika ja vajaa 2 kk ikäinen poika. Lisääkin varmasti on tulevaisuudessa, kun ystävät lisääntyy. :D Tuon 5-vuotiaan tytön kummiksi mut lisättiin 3 vuotta sitten. Keskimmäinen on serkkuni, kaksi muuta ystävän lapsia.

Viimeksi muokattu:
En tiedä, mikä olisi sellainen "maksimimäärä" kummilapsia, että ehtisi huomioimaan tarpeeksi jokaista. Vielä ainakin onnistuu hyvin. Olen siis yhtä lailla kummilasteni sisarustenkin kanssa tekemisissä/lapsenvahtina ja hankin yleensä myös heille lahjat ym. Vahdin kummilapsiani silloin tällöin ja kutsun joskus yökylään yms. 3-vuotiasta olen hoitanut 2,5 kk päivisin, kun hän oli 9 kk. Nuorimmaista en tietysti ole vielä vahtinut, mutta häntä olen jo kantanut kantoliinassa ja kantorepussa, heh. :D Jos/kun joskus olen itse äiti niin sitten on ehkä vähemmän aikaa olla kummilasten kanssa tekemisissä, kun näin lapsettomana aikaa tuntuu piisaavan.

3 kummilasta, 10 v, 2 x 8v.Jos joku sattuisi pyytämään kummiksi, niin kieltäytyisin kohteliaasti.Haluan muistaa myös muita sisarusten lapsia ja tietysti omiani ( jouluina ja synttäreinä ), joten en haali kummilapsia niin, ettei ole varaa muistaa ketään kunnolla, vaikkei kummit mitään lahja-automaatteja olekaan.

nohhh
Mulla on 6 kummilasta, kaikki ystävien lapsia.
Omilla lapsillamme on molemmilla 4 kummia, mun veli ja muuten meidän kavereita.
Yhden kummilapsen vielä haluaisin, mikäli ainoa veljeni joskus saa lapsia.

"Vieras"
Ei yhtään, kukaan ei ole pyytänyt vaikka suvussa paljon lapsia. En tiedä syytä, ehkä se että olen itse lapseton ja ajatellaan että pitäähän kummilla olla lapsia että näistä jotain ymmärtäisi.

"vieras"
Mulla on yksi kummilapsi ja mielelläni haluaisin lisää.. ei vain kukaan ole pyytänyt. Olen laittanut merkille että tietyillä ihmisillä on mooonta kummilasta ja toisilla ei sitten lainkaan..mistä lie johtuu :D

"Kummitus"
Miehen kanssa meillä on yksi kummilapsi. Aina olin suruissani, kun ei kukaan kummiksi pyytänyt ja olin tosi iloinen tästä kummilapsesta vaikka eipä se nyt maailman suurin asia ollutkaan, kun kummiksi pääsi. Toki kummilapsi on rakas ja ollaan ylpeitä tehtävästämme ja se hyvin hoidetaan, mutta odotin jotain paljon suurempaa tunnetta :D

lucifer
[QUOTE="vieras";27630325]Entäs kristillinen kasvatus puoli? sehän on kummin tärkein tehtävä, kuinka olette sitä hoitaneet? :)[/QUOTE]tätä jonka kummi olen oikasti kuljetin pienenä seurakunnan kerhoissa, nyt kun on vanhempi otan hänet mukaan seurakunnan muihin tapahtumiin kirkkoon, näytelmiin ym. ja luulen että kun hän menee parin vuoden sisään rippikouluun olen se joka auttaa nimien keräämisessä.
nuoremman vanhemmat eivät kuulu kirkkoon, joten olen kysynyt heiltä haluavatko että otan mukaani seurakunnan juttuihin; pääsiäisvaellus ja jouluvalellus ollaan käyty yhdessä katsomassa. kauneimpia joululauluja kuuneltu kirkossa. ja on hän ollut kerran jumalanpalveluksessakin kanssani.

• Tykkää
Reactions: lissukka.
hrthrt
1 kummilapsi on ja se on veljenpoika. on 9v. Enempää ei ole tulossa eikä varmaan tulekaan kun veljeni lapsiluku on täynnä ja suku ei lisäänny. Kaveripiirissä ei valita ystäviä kummeiksi vaan sukulaisia, jonka ymmärrän oikein hyvin!

"anne"
[QUOTE="Vieras";27630235]Ei yhtään, kukaan ei ole pyytänyt vaikka suvussa paljon lapsia. En tiedä syytä, ehkä se että olen itse lapseton ja ajatellaan että pitäähän kummilla olla lapsia että näistä jotain ymmärtäisi.[/QUOTE]

Minäkin olisin halunnut kummiksi mutta eipä kukaan huoli vaikka minulla on yksi oma lapsi.Nuo miehen 3 kummilasta on ollut hänellä jo ennen tapaamistamme.

2 kummilasta, toinen täyttää kohtapuoliin 16 ja toinen on ekaluokkalainen.

Parempikin kummitäti saisin olla.....

Ekan kummilapsen saimme eksäni kanssa, ja eromme kun oli sotkuinen ja mutkainen, niin valitettavasti kummilapsi jäi vähän eron jalkoihin. On minulle läheinen ja oli eronkin aikana ja vanhempansakin korostivat että minä olen aina tervetullut eikä kukaan kysele eron syitä- iso kiitos ja kumarrus heille siitä, sen suvun ainoa järkipuhe tuli heiltä. Yhteydenpito on facen kautta ja synttärinä ja jouluna. : /

Nuoremman kummilapsen kanssa tulisi myös parantaa yhteydenpitoa, vaikka asuukin todella lähellä. Oli äärimmäisen ujo pienempänä ja on vasta nyt koulun myötä alkanut tulla ulos kuorestaan. Ja siis korostan, että äärimmäisen ujo. Vaikka kuinka kummit olisivat tahtoneet, niin lapsi ei tahtonut :D

Mutta omien lastemme kanssa tämä nuorempi on paljon tekemisissä, hyvä leikkitoveri ja kaveri.

Miehellä yksi kummilapsi, meillä yksi. Oisko se miehen jotain 11v ja meijän ehkä 7v. Hänen perheensä kanssa ei koskaan saatu mitään järkevää kontaktia ja hukkui koko lapsi kun perhe hajosi. Olemme olleet aina vain nimet paperissa. Pojalla on kaksi pariskuntaa kummeina. Sellasia läheisiä perhetuttuja.

vieras minäkin
mulla on 2,poika ja tyttö,tosin toinen heistä valitettavasti jää nykysin vähemmälle huomiolle tapaamisten suhteen kun erotttiin hänen kummisetänsä kanssa ja itse olen se "ulkopuolinen". Jos olisin tiennyt että ero meille tulee niin en olisi suostunut kummiksi koska nykysin joutuu pelaamaan kaikki synttärit ja joulut ym ettei olla juhlissa samaan aikaa.Niin huonot välit exän kanssa että ei me ikinä mahduta saman katon alle enkä haluakaan. Uusia kummilapsia en halua ja tuskin kukaan pyytääkään.
Omia lapsia ei ole mut jos jokus uus mies löytyy ja lapsia tulee niin yksi lapsi riittää ja kummeiksi haluan veljeni vaimoineen.

"hmm"
alle 18-vuotiaana suostuin minua vanhemman ystäväni kummiksi hänen littyessään takaisin kirkkoon, emme ole kumminkaan enää tekemisissä. olen myös veljenpoikani kummi, siskonpojallenikin olisin muuten lähtenyt mutta siinä välissä olin kerennyt jo eroamaan kirkosta.

Yhteistyössä