Musta ois hienoa, kun kaikki teinityttöjen äidit repäsis ja ottais sellaset peilinkautta-törröhuuli-faceprofiilikuvat.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja älynväläys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

älynväläys

Vieras
Just sellaset, mitä kaikilla teinitytöillä on. Yritin omaltani kysyä, että MIKSI, mutta kun ei me aikuiset vaan tajuta.

Niin tehtäis sellanen vastaisku, että kaikille tollaset ääliökuvat, ja sitten kaikki kommentoi toistensa kuvia että "ihana", "kaunis" jne. Ja vastaillaan, että "kiitos, ite" tai "<3 kato peiliin".

Ni mitähän noi teinit meinais ku aikuiset oiskin yhtäkkiä yhtä pöhköjä kuin ne.. Tajuisko ne, kuin hölmöä toi on?

Mun kaverilla, 38 vee ja johtavassa asemassa työelämässä, on semmoinen huultentörötyskuva facessa. En ole kysynyt, onko se jokin statement vai ajatteleeko se oikeasti näyttävänsä siinä hyvältä. Kyllähän se siinä teinistä kävisi, kun on vielä tarkentunut minne sattuu.

Tosi hyvä idea! :D Mun lapset vaan on vielä niin pieniä, ettei oo itellä tarvetta, mutta muuten oisin kyllä mukana. :)

Kyllä taitas sitte ne ankkanaamatki tajuta miten typerältä ne näyttää, kun äiti vetäs vähä överiksi... :D

Alkuperäinen kirjoittaja mitä helv;29202985:
Hanki apua jostain, juttele jollekin ammattilaiselle tai jotain. Nämä sun jutut alkavat mennä ihan käsittämättömiksi.

Ai pitääkö mun mennä lääkäriin kun mulla ei ole facessa muutamaa poikkeusta lukuunottamatta teinityttöjä joilla olis tälläsiä kuvia joista ap puhuu? Mitähän lääkäri sanois?

Täähän on loistava idea :) Oisin kyllä mukana jos vaan omat lapset ois sen verta isoja, mutta onneksi ei tuon taivaallista vielä naamakirjasta tiiä.

Ne töröhuuli kuvat on kyllä ihan järkyttäviä.

Miksi pitää tieten tahtoen tehdä pilaa nuorista? Ollaan me itsekin nuoria oltu, onneksi itse ainakin kohtasin vain oikeasti aikuisia ihmisiä vaikka oma käytös ja toiminta olikin nuorelle tavanomaista. Saako sinustakin ap tehdä julkisesti pilaa, jos joku ei tykkää jostain sun kuvasta? Olkaa aikuisia, hyväntähden!

No jo on todellakin älynväläys! Et taida olla kovin hyvissä väleissä oman teinisi kanssa, jos koet tarpeelliseksi hänen tahallisen nolaamisensa. Etkö itse enää muista, että teinin mielestä vanhemmat nolaamalla itsensä nolaavat myös teini-ikäisen lapsensa? Mä muistan oikein hyvin, vaikka olenkin jo yli viidenkymmenen :)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;29205742:
No jo on todellakin älynväläys! Et taida olla kovin hyvissä väleissä oman teinisi kanssa, jos koet tarpeelliseksi hänen tahallisen nolaamisensa. Etkö itse enää muista, että teinin mielestä vanhemmat nolaamalla itsensä nolaavat myös teini-ikäisen lapsensa? Mä muistan oikein hyvin, vaikka olenkin jo yli viidenkymmenen :)

Aamen. Ja voin vaan kuvitella miten tytölle nauretaan kun sen kaverit katselee naamakirjassa tytön äiti laittaa jotain ankkahuulikuvia.. (vaikka myönnän kyllä ettei ne teinienköön törröhuulikuvat kovin söpöjä oo, mutta on varmaan itelläkin ollu sellasia muutamia vuosia aiemmin)

t. vain muutama vuosi teinivuosista.

[QUOTE="marra";29202709]miksei ne saa ihan rauhassa olla teinejä?[/QUOTE]

Ei sen teineyden piikkiin tarvitse kaikkea sietää, mun mielestä monet vanhemmat hyysääväät liikaa teinejä?

[QUOTE="vieras";29205942]Ei sen teineyden piikkiin tarvitse kaikkea sietää, mun mielestä monet vanhemmat hyysääväät liikaa teinejä?[/QUOTE]
Jokaisella sukupolvella on teininä omat kotkotuksensa, jotka ovat aivan harmittomia, mutta jotka ärsyttävät suunnattomasti kalkkiksia. Näin se vaan on :) Osittainhan niiden kotkotusten tarkoituskin on, että kalkkikset ärsyyntyy. Jos kalkkis alkaa käyttäytyä kuin teini, se on pelkästään noloa... erityisesti niille kalkkiksille, mutta myös heidän teineilleen.

Teinien kanssa kannattaa keskittyä sellaisiin asioihin, joista ihan oikeasti voisi olla jotain haittaa teinille. Kuten päihteet, koulunkäyntiongelmat yms.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;29205992:
Jokaisella sukupolvella on teininä omat kotkotuksensa, jotka ovat aivan harmittomia, mutta jotka ärsyttävät suunnattomasti kalkkiksia. Näin se vaan on :) Osittainhan niiden kotkotusten tarkoituskin on, että kalkkikset ärsyyntyy. Jos kalkkis alkaa käyttäytyä kuin teini, se on pelkästään noloa... erityisesti niille kalkkiksille, mutta myös heidän teineilleen.

Teinien kanssa kannattaa keskittyä sellaisiin asioihin, joista ihan oikeasti voisi olla jotain haittaa teinille. Kuten päihteet, koulunkäyntiongelmat yms.

Täällä on 36.v kalkkis:D Mulla nousee karvat pystyyn tietyistä teini jutuista, ja olen jotenkin Wanhanaikainen monessakkin asiassa, miten hitossa mä luovin noi lasten teini iät läpi, kun nyt jo tuntuu ihan mahdottomalta pelkkä ajatuskin?:(

[QUOTE="vieras";29206079]Täällä on 36.v kalkkis:D Mulla nousee karvat pystyyn tietyistä teini jutuista, ja olen jotenkin Wanhanaikainen monessakkin asiassa, miten hitossa mä luovin noi lasten teini iät läpi, kun nyt jo tuntuu ihan mahdottomalta pelkkä ajatuskin?:([/QUOTE]
Mieti, miksi sulla nousee karvat pystyyn. Etkö itse saanut olla teininä sellainen kuin olisit halunnut? Vaadittiinko sinua käyttäytymään kuin aikuinen? Ts jäikö sulla omasta teini-iästäsi jotain sellaista kokematta, mikä nyt aiheuttaa omalla tavallaan pientä kateutta niitä kohtaan, jotka saavat elää teini-ikänsä aikakautensa kotkotuksia kokeillen. Vai onko sulla kenties joku uskonnollinen fundamentalistinen elämänkatsomus, jonka mukaan nuorenkin ihmisen elämän pitäisi olla "synkkää ja ikävää"? Vai - tämäkin on mahdollista tuossa iässä - oma ikääntymisesi alkaa ahdistaa. Vaikka miten huolehtisit itsestäsi, ikävuodet alkavat näkyä. Liittyykö teineihin jossain alitajuntasi sopukoissa tieto siitä, että sinä rupsahdat etkä saa koskaan takaisin sitä aikaa, kun olit nuori ja hehkeä? Olet keski-ikäistynyt ja vaikket nyt suoraan kateellinenkaan nuorille, niin kuitenkin haikea siitä, että oma nuoruus on auttamattomasti taakse jäänyttä elämää? Suosittelen lämpimästi miettimään, miksi teinit ärsyttävät sinua. Yleensä syy löytyy itsestä, ellei sitten se teinien ärsyttävyys johdu jostain oikeasti huonosta kutusta kuten vaikka paikalliseen leikkipuistoon kohdistuvasta ilkivallasta tms