MUSTA MEKKO JA HÄÄT....?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ujostuttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

ujostuttaa

Vieras
Kaverin kesähäät ja mulla tosi kaunis mekko kaapissa, vaan kun se on musta. Päteekö kesähäissäkin tää "musta käy joka juhlissa" -juttu vai saanko kummastuneita katseita valinnastani. Olis kyllä ajatuksena liittää mekkoon värikäs huivi (violetti kun miehen kraka on samaa väriä).

Mielipiteitä kaivataan onko musta kuitenkin masentava tai liian raskas väri kesähäihin, oon vähän kahden vaiheilla pitääkö tässä vielä mekkokauppaan lähteä rynnimään..? Mun mekko on nilkkoihin asti ulottuva, taakse rusetille laitettavat nauhat sivuilla ja v-aukko sekä edessä että takana, hihaton versio (ihan juhlamekko kuitenkin, ei mikään trikoomekko).

Alkuperäinen kirjoittaja ujostuttaa:
Kaverin kesähäät ja mulla tosi kaunis mekko kaapissa, vaan kun se on musta. Päteekö kesähäissäkin tää "musta käy joka juhlissa" -juttu vai saanko kummastuneita katseita valinnastani. Olis kyllä ajatuksena liittää mekkoon värikäs huivi (violetti kun miehen kraka on samaa väriä).

Mielipiteitä kaivataan onko musta kuitenkin masentava tai liian raskas väri kesähäihin, oon vähän kahden vaiheilla pitääkö tässä vielä mekkokauppaan lähteä rynnimään..? Mun mekko on nilkkoihin asti ulottuva, taakse rusetille laitettavat nauhat sivuilla ja v-aukko sekä edessä että takana, hihaton versio (ihan juhlamekko kuitenkin, ei mikään trikoomekko).

Nimenomaan asustat sen mekon muun värisillä kuin mustilla asusteilla, huivin lisäksi vielä vaikka laukku, kengät, korut eri väriä.

Kannattaa melkein kysyä morsiammelta. Jos mä oisin morsian niin sanoisin, että mieluummin ei kokomustaa eikä kokovalkoista. Jotkut "kirkkoihmiset" karsastaa myös violettia suruvärinä.

Ulkomailla musta on iha tavallinen mekon väri häävierailla. Tää Suomi nyt on vaan niin takapajula, etten yhtään ihmettele jos moni vieläkin on sitä mieltä, että musta kuuluu hautajaisiin.

Minusta voit laittaa, kun kerran on ihan juhlamekko.

Alkuperäinen kirjoittaja Nannanapa:
Kannattaa melkein kysyä morsiammelta. Jos mä oisin morsian niin sanoisin, että mieluummin ei kokomustaa eikä kokovalkoista. Jotkut "kirkkoihmiset" karsastaa myös violettia suruvärinä.

Ja jos mä olisin morsian, mulla saattais olla muutakin mietittävää kuin se, minkäväriseen mekkoon kukin vieras pukeutuu :-F.

Alkuperäinen kirjoittaja Nannanapa:

Sen verran tunnen morsianta että jos kysyisin että voinko tulla muovikassi päällä ja säkkihousut jalassa niin vastaisi että tottakai, pääasia että tulet.

Häissä yli 150 vierasta eli paljon mahdollista että joku joukossa ei tykkää mustasta mekosta häissä, ilmeisesti se musta ei sitten olekaan yleispätevä väri.

Kopsattu juhlitaan.netistä. Pukeutumisohjeita...

Häät
Perinteisin miehen hääpuku on tumma puku, valkoinen paita ja taskuliina sekä hillitty solmio. Juhlavin hääasuista on frakki tai saketti. Jos sulhanen käyttää frakkia tai sakettia on suositeltavaa, että bestman sekä sulhasen ja morsiamen isät ovat pukeutuneet samoin. Jos myös vierailta edellytetään frakkipukeutumista, se on mainittu kutsukortissa.
Häävieraiden pukeutuminen noudattelee yleensä hääparin pukeutumista. On hyvä muistaa, että hääpari on juhlan keskipiste, joten vieraiden ei ole korrektia varastaa itselleen huomiota erikoisella pukeutumisellaan. Naisvieraan ei sovi pukeutua kokovalkoiseen.

http://www.sunnys.fi/product_details.php?p=743

Eli siis tämä ei oo se mun mekko vaan lainasin kuvaa.
Mekon malli on tätä luokkaa, ilman paljetteja ja nauhat sivuilta taaksepäin, laskeutuvaa kangasta.

Mä kyllä laitan mustan pitkän menkon. Tiedän myös, että sulhasen sisko pukeutuu mustaan ja sulhasen äidilläkin on musta mekko. Eli eikai kukaan nyt enää kuvittele, että mustaa ei saisi häihin laittaa. Itse laitan pinkin huivin mustan kaveriksi.

Yhteistyössä