Mussutusta päiväkodin hoitoajoista.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Muori"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Muori"

Vieras
Kun lapsi ei ole vuoropäiväkodissa, miten tarkkaan hoitajien pitää tietää mun työajat? Olen ilmoittanut hoitoajaksi 8.30-15.45 ja joka päivä on siis sama aika.
Mussutusta tuli tuosta hakuajasta, kun mun työt loppuu 15.15 ja todellakin käyn kaupassa sen jälkeen. paljon kivempihan lapsellekin on se aika leikkiä, plus mä joutuisin ajaa ees taas jos ensin hakisin lapsen.
Lomat ja vapaapäivät lapsi on tietenkin kotona.
siellä näky olevan hoidossa työttömien lapsia ja yksikin äiti on kotirouvana, lapset vaan on toinen koulussa ja toinen hoidossa. Niille ei sit valiteta, vaikka tuskin niillä kaikilla on perusteita hoitoon.

Mulla alkaa parin viikon päästä iltavuorot, eli työt alkaa 12.15 (mies hakee lapsen silloinkin 15.45 kun töiltään pääsee). Aion viedä lapsen silti hoitoon 8.30 ja mennä itse salille tai uimaan ennen töitä. Ehkä kerran tai kahdesti viikossa teen siis iltaa. Siinähän mussuttavat sitten siitäkin. Tosin ei ole aikomustakaan kertoa, että työt alkaa vasta myöhemmin.

Meillä on hoitoaika määritelty 8.00 - 16.45. Minä kyllä menen hakemaan ensin lapsen päiväkodista ja sitten hänen kanssaan kauppaan. Neljältä loppuu työt ja matkaa on 45 km eli paljonkaan kauppa-aikaa ei ole ja päiväkoti on auki 17.00 saakka. No eipä kyllä ole tullut mussutuksiakaan.

Missä päiväkodissa kysytään työaikoja?!?! En kyllä käsitä.. Meillä pitää ilmoittaa hoitoaika, eikä kukaan kysele pätkän vertaa mitä mä sillä aikaa teen. Tällä hetkellä pieni vauva, isommat hoidossa ja tuun päiviksi (3 päivää viikossa) vauvan kans kotiin kirjoittamaan gradua. Eikä kukaan ole mussuttanut mitään.

[QUOTE="Muori";26966911]Mulla alkaa parin viikon päästä iltavuorot, eli työt alkaa 12.15 (mies hakee lapsen silloinkin 15.45 kun töiltään pääsee). Aion viedä lapsen silti hoitoon 8.30 ja mennä itse salille tai uimaan ennen töitä. Ehkä kerran tai kahdesti viikossa teen siis iltaa. Siinähän mussuttavat sitten siitäkin. Tosin ei ole aikomustakaan kertoa, että työt alkaa vasta myöhemmin.[/QUOTE]

Nauti sinä omasta ajastasi - näin normi päivätyöläinen voi tuollaisesta vain haaveilla...
nimim. mies reissutöissä, mitä on äidin oma aika

Millä lailla mussuttivat eli mitä sanoivat? Minulla menee työmatkaan 40-60 min. bussivuoroista riippuen ja kun pistän pojan tarhaan, niin en todellakaan kuuntele mitään mussutuksia. Tuon aikaisemmin en pääse häntä hakemaan. Puoli tuntia on minusta vielä lyhyt työmatka ja monihan pitää tosiaan lapsensa hoidossa myös vapaapäivinä, joten todella ihmeellistä jos sanoivat jotakin sinun hakemisistasi:O

Häh? Ei meidän päiväkodissa keneltäkään kysellä työaikoja! Minä aina ilmoitan toki lapsen hoitoajat, mut ne ei välttämättä vastaa aina mun työaikoja. Eipä oo kukaan koskaan kyselly mitään...

Alkuperäinen kirjoittaja äipätto;26966985:
Missä päiväkodissa kysytään työaikoja?!?! En kyllä käsitä.. Meillä pitää ilmoittaa hoitoaika, eikä kukaan kysele pätkän vertaa mitä mä sillä aikaa teen. Tällä hetkellä pieni vauva, isommat hoidossa ja tuun päiviksi (3 päivää viikossa) vauvan kans kotiin kirjoittamaan gradua. Eikä kukaan ole mussuttanut mitään.

Eikös tässä ollut kyse nimenomaan hoidosta HAKUajoista. Pitäähän päiväkodin tietää henkilökuntatarpeen vuoks itietää kuinka lapset on paikalla.

mua ne melkein kehotti menee kaupan kautta hakemaan koska a . kauppa työmatkan varrella jaa lapsenkin mukavempi lähteä kotiin eikä ruuhkaaikana kauppaan ja b olen yh niin vaarmana ajttelivat että saa äitiressu edes hetken "rauhan" :D

Haku on siis aina sama, eli viimeistään 15.45. Usein jo 15.30 jos en käy kaupassa.
Joo, mussutusta tuli kun menin sanomaan että lähetääs jo kotiin, äiti kävi jo kaupassa. Hoitaja alkoi valittaa, että ENSIN haetaan lapsi ja että turhaa kuormitusta päiväkodille kun lasta pidetään hoidossa vaikkei ole tarvetta. Joopa joo, se hoidon tarve tuskin siitä vähenee, vaikka tulen varttia myöhemmin pikaisen kauppareissun takia. Mä kyllä vähän mainiisin, että niin kauan kuin täällä saa työttömien lapset olla täysipäiväisinä hoidossa, mä teen kauppareissuni taatusti silloin kun mä haluan.

Ei mulle oo koskaan mussutettu, vaikka hain lapsen hoidosta tsiljoona kauppakassia kainalossani.

Hoitosopimuksessa luki 6:30-17. Koskaan lapsi ei noin pitkää päivää hoidossa ollut, vaan puolet siitä jos sitäkään, ja arkivapaitakin oli kerran viikossa kaksi parhaassa, joten jotkut kauppareissut ja päivien pidentymiset sen takia ei paljon painaneet.

Sillä, mitä äiti tai isä tekee sillä aikaa, kun lapsi on hoidossa, ei pitäisi olla merkitystä, jos sovituista hoitoajoista pidetään kiinni.

[QUOTE="Muori";26967040]Haku on siis aina sama, eli viimeistään 15.45. Usein jo 15.30 jos en käy kaupassa.
Joo, mussutusta tuli kun menin sanomaan että lähetääs jo kotiin, äiti kävi jo kaupassa. Hoitaja alkoi valittaa, että ENSIN haetaan lapsi ja että turhaa kuormitusta päiväkodille kun lasta pidetään hoidossa vaikkei ole tarvetta. Joopa joo, se hoidon tarve tuskin siitä vähenee, vaikka tulen varttia myöhemmin pikaisen kauppareissun takia. Mä kyllä vähän mainiisin, että niin kauan kuin täällä saa työttömien lapset olla täysipäiväisinä hoidossa, mä teen kauppareissuni taatusti silloin kun mä haluan.[/QUOTE]

Mä mainitsisin asiasta kyllä jollekin johtajalle. Nälkäisenä ja raskaana tuota lukiessa ensimmäinen ajatus oli että voi PIIP pidä haahka sinä pääs kiinni minun asioistani :D Mutta toki ilmaisisin asian nätimmin ;)

Oliko hoitaja joku vanhempi ihminen? Vielä 1990-luvulla lapset oli ehdottomasti haettava heti töiden jälkeen hoidosta. Olisiko hoitajan ajatukset jäänteitä menneiltä ajoilta.

Meillä oli kerran päiväkodilla palaveri joskus klo 14 maissa. Olimme palaverin jälkeen menossa kauppaan, niin johtaja sanoi, että ilman muuta lapset jäävät tänne siksi aikaa, kun käytte kaupassa ja tulette hakemaan lapset vasta sen jälkeen :) Että näinkin vi olla.

Mä tein hoitoaikasopparin 6.30-16.30 niin pk-johtajalta tuli urputusta et eihän lapsen hoitopäivät oo näin pitkiä kuitenkaan.
Toki yritetään ettei oo, mutta ku välillä on tilanteita et voi olla. Jos yksin hoitaisin pojan kuskaukset julkisilla niin ei tuo 10 h edes riittäis !!!

[QUOTE="vieras";26968004]Oliko hoitaja joku vanhempi ihminen? Vielä 1990-luvulla lapset oli ehdottomasti haettava heti töiden jälkeen hoidosta. Olisiko hoitajan ajatukset jäänteitä menneiltä ajoilta.

Meillä oli kerran päiväkodilla palaveri joskus klo 14 maissa. Olimme palaverin jälkeen menossa kauppaan, niin johtaja sanoi, että ilman muuta lapset jäävät tänne siksi aikaa, kun käytte kaupassa ja tulette hakemaan lapset vasta sen jälkeen :) Että näinkin vi olla.[/QUOTE]

Tämä on totta. Tuolloin mun äidillä oli lapsia hoidossa. Yhden kerran syksyllä , mustikka aikaan , iti vähän ihmetteli kun vanhemmat tuli lastaan hakemaan useampana päivänä kädet niin mustikassa että.
No, siinä kävi niin, kun isäni lähti sitten mustikkaan, äitini hoitaessa tämän yhden perheen lasta ja törmäsi tämän perheen vanhempiin yleisellä grillauspaikalla.

Äitiäni tämä ei olisi muuten haitannut mutta lapsi oli hoidossa lomalla joka päivä 7-17 ja vanhemmat olivat oikeasti lomalla.

Päivähoidonjohtajalta asiaa kyseltäessä perhe menetti hoitopaikan !
Äidille tuli uusi lapsi hoitoon yms...'

Ennen oli vähän erilaista.

No jopas, olen ollut kolmessa eri kunnassa (etelä-suomessa) päiväkodissa töissä ja eipä ole tarvinnut vanhempien työvuorojansa kertoilla (vuorohoito toki eri asia). Kysellään hoidon tarve, eli milloin aikaisintaan lapsi saapuu ja milloin viimeistään, jotta osataan mitoittaa henkilökuntaa tarpeeksi.

Jos jollain lapsella on jatkuvasti yli kymmenen tuntia, voidaan siitä keskustella, että olisiko jotain tehtävissä asialle. Ja silloinkin ainakin itse pyrin puhumaan asiallisesti enkä urputtamaan. :) Mutta omalla persoonalla kun töitä tehdään niin joukkoon mahtuu monenlaista tyyliä esittää asioita.

Käytkö sä joka päivä siellä kaupassa töiden jälkeen?

Ehkä ne on laskeneet henkilöstön ajatellen, että tulet heti töiden jälkeen hakemaan lapsen?
En tiedä. Ymmärtäisin mussutuksen, jos hakisit jatkuvasti myöhässä siksi, että olet käynyt kaupassa tms.

Yhteistyössä