Muslimimaihin (egypti) reissaus nyt??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matkalle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

matkalle

Vieras
Eli mitä mieltä paikkoja tuntevat on hughadasta, sharm el sheikistä tms egyptin turistikohteista, uskaltaako lasten kanssa (ja raskaana ollessa) lähteä sellaiseen maahan?
Äkkilähtöä mietimme ja noihin olisi edullisia paketteja juuri sopivalle ajankohdalle, mutta koska lasten kanssa reissauksesta ei ole kokemusta eikä viime aikoina yksinkään reissauksesta niin jotenkin mietityttää...

Edullisempia maita kaiketi ovat kuin esim kanarian saaret tms...

Pääasia että olis lämmintä, ei hirmu helle ja lento ei kestäisi ikuisuutta... B) Kovin kranttuja ei olla, hotellilla ei niin väliä, emme lähde siellä olemaan vaan itse paikkaan tutustumaan ja rentoutumaan, eli lomahotellin ei tarvitse olla luksusta...

Me ollaan lähdössä koko perheen voimalla Tunisiaan ensi viikolla. Maa on käsittääkseni hintatasoltaan edullinen ja siellä ei ole ollut minkäänlaisia mellakoita. Maa on muutenkin hyvin maallistunut ja omalla käyttäytymisellä voi vaikuttaa paljon asioihin. Meillä siis minä, mies, maha-asukki ja 2-vuotias lapsi.

Turmiitti: onko teillä viikon vai kahden matka? Oletko kuinka pitkällä raskaudessasi?

Itse olen nyt rv 25+jotain ja eilen sit varattiin illalla matka hurghadaan viikoksi, lähdetään maaliskuun tokalla viikolla.
Nyt alkaa armoton hastraaminen jotta löytäis jostain kesäisiä mammakuteita, tuolla kun on kuuma, poutapäiviäkin maaliskuussa vaivaiset 30... ;) B)

Lapsille ostin eilen havrixit ja ne pitäis nyt käydä pistättämässä pieniin. Itse olen nyt perheen ainoa jolla ei ko suojaa ole, mutta eivät mielellään pistä raskaana ollessa.

Jos teillä on viikon matka niin tulethan kertomaan sitten kuinka se meni ja mitä pitäis huomioida pienen kanssa!!

Iloista reissua teille! :wave:

heips!

mekin ollaan mietitty matkustamista egyptiin. Itse vain aloin pohtimaan juuri noita rokotuskysymyksiä kun olen matkan ajankohtana rv 20:lla. Edellisestä kirjoituksesta sain kuitenkin sen käsityksen, että mitään erikosia rokotteita ei välttämättä tarvita, vai?

Kertokaahan matkanne sujumisesta ja kokemuksia muutenkin egyptistä, kannattaako lähteä?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.03.2006 klo 14:03 odottaja kirjoitti:
heips!

mekin ollaan mietitty matkustamista egyptiin. Itse vain aloin pohtimaan juuri noita rokotuskysymyksiä kun olen matkan ajankohtana rv 20:lla. Edellisestä kirjoituksesta sain kuitenkin sen käsityksen, että mitään erikosia rokotteita ei välttämättä tarvita, vai?

Kertokaahan matkanne sujumisesta ja kokemuksia muutenkin egyptistä, kannattaako lähteä?

Ei tarvitse mitään ihme rokotuksia, joskin tuo havrix olisi hyvä olla joka puolella suomen ulkopuolen.
ME lähdetään ensi yönä ja palataan sitten viikon päästä. Tuun sit kertoileen miten meni! B)
Eli rokotuksista sulla on voimassa kurkkumätä ja jäykkäkouristus ja ne riittää, samoin lapsien perus neuvolarokotukset! :wave:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.03.2006 klo 15:19 Matkalle kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.03.2006 klo 14:03 odottaja kirjoitti:
heips!

Ei tarvitse mitään ihme rokotuksia, joskin tuo havrix olisi hyvä olla joka puolella suomen ulkopuolen.
ME lähdetään ensi yönä ja palataan sitten viikon päästä. Tuun sit kertoileen miten meni! B)
Eli rokotuksista sulla on voimassa kurkkumätä ja jäykkäkouristus ja ne riittää, samoin lapsien perus neuvolarokotukset! :wave:

Tosta havrix rokotteesta,että se ei enään tänä päivänä pidä paikkaansa,että Suomen rajojen ulkopuolella olisi hyvä olla voimassa..
Kun Suomesta voit ihan hyvin saada hebatiitin huonosta hygieniasta,ja ruuasta..
Näin sanoi ihan lääkäri.Mutta aika harvoin näin käy,mutta useammin,kuin ennen.

Nyt on lomalta palattu,ihanaa oli ja hienosti meni!
Lapset viihtyi hyvin, pamperseja (jopa 8kpl paketeissa alle 2euroa paketti,tosin aika tuoksutettuja paikalliseen tapaan,vastasi muuten baby dry vaippaa täällä) saa kaupoista ja apteekeista (ainakin hurghadassa) sekä joitain puurojauheita tms. Kunnon rattaat oli hyvät mukana (meillä ilmakumirenkailla olevat joggerit) kadut ei aina hyviä ja hiekkaa rannalla sillain pehmeenä ettei matkiksilla ois ollu kiva työntää!

Söin itsekin kaikkea mitä täälläkin,masuvaivoilta säästyttiin. maitohappobakteereja yötiin viikko ennen reissua kotona aamuin illoin sekä koko reissun ajan sielläkin!

Lapsia rakastetaan maassa, masua myös ihaillaan! Samalla lennolla oli ainakin kaksi muuta suomi-äitiä joista yhdellä oli kuulemani mukaan LA kuukauden päästä!!

MEillä oli pari purkkia ruokia mukana, samat kannettiin takaisin kotiinkin. ;)

Hurghadassa neuvoloita,lastenlääkäreitä,gynejä ultrineen ja hyvät sairaalat ja naistenklinikat,joten turvallista matkata raskaanakin!

Suosittelen lämpimästi! Ei olis tahtonut lähteä takaisin kotiin sieltä lainkaan... :'( B)

Käykää vilkaisemassa who:n sivut.
Influenssa näyttää olevan levinnyt jo Egyptiin.

http://gamapserver.who.int/mapLibrary/Files/Maps/Global_H5N1inAnimalConfirmedCUMULATIVE_20060329.png

Tai Googlesta who tai kansanterveyslaitos ja sieltä who, jos linkki ei toimi

Ulkoasiainministeriön tiedoite;

Matkustustiedotteet
21.3.2006
Egypti: matkustustiedote

Egypti: Varovaisuus tarpeen koko maassa, erityisesti Siinailla Israelin ja Gazan rajan läheisyydessä. Lintuinfluenssan vuoksi hyvä hygienia tärkeää.

Suomen suurlähetystö
Kairo

Egyptissä on siipikarjassa todettu lintuinfluenssatapauksia koko maan alueella. Yksi ihminen on maaseudulla menehtynyt H5N1 viruksen aiheuttamaan sairauteen. Tästä syystä on tärkeää kiinnittää huomiota hyvään hygieniaan. Kansanterveyslaitoksen verkkosivuilta löytyy tietoa lintuinfluenssasta.

Egyptissä on ollut viimeisten kahden vuoden aikana muutamia matkailijoihin kohdistettuja pommi-iskuja. Viimeisin isku tapahtui heinäkuussa 2005 Sharm el Sheikhissä. Egyptin viranomaiset ovat ilmoittaneet iskujen olleen yksittäisten pienten ryhmien tekemiä, mutta Sharm el Sheikhin iskuun tekijäksi ilmoittautui myös järjestö, jolla on yhteyksiä al-Qaida verkostoon. Tapahtuneet terroriteot ovat liittyneet Lähi-idän konflikteihin ja ääri-islamilaisuuteen. Taustatekijänä on lisäksi otettava huomioon, että Egyptissä on ollut sekä presidentin että parlamenttivaalit syksyllä 2005.

Tanskalaisen lehden julkaisemat pilapiirrokset profeetta Muhammedista ovat herättäneet suuttumusta myös Egyptissä. Pilapiirrosten johdosta on järjestetty mielenilmaisuja ja tanskalaisia tuotteita on boikotoitu.

Matkailijoita kehotetaan Egyptissä liikuttaessa yleiseen varovaisuuteen erityisesti Siinailla Israelin ja Gazan rajan läheisyydessä Gazan epävakaan poliittisen tilanteen takia. Siinain alueella vakituisten kulkuväylien ja lomakeskusten ulkopuolella saattaa olla myös miinoja.

Poliisin ja turvallisuusviranomaisten läsnäolo on ollut näkyvää turistinähtävyyksien läheisyydessä ja hotelleissa jo usean vuoden ajan. Turvallisuusviranomaisten antamia ohjeita on syytä noudattaa.

Ulkoministeriö ja Suomen suurlähetystö seuraavat tilannetta ja tarkastelevat sitä myös yhteistyössä muiden EU-maiden viranomaisten sekä niiden Egyptissä olevien edustustojen kanssa.

Yhteistyössä