musiikkia synnytyksen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mie raahasin levykaupalla musiikkia, mutta mitään en kuunnellut vaikka olin sairaalassa 14h.... ei tullut siellä ees mieleen, itse nautin eniten siitä et istuttiin vaan miehen kanssa hiljaa käsikkäin ja mie hengitin ilokaasua. Sit ponnistusvaiheessa olis varmaan tullut levoton olo jos olis soinut musiikki.

Ekaan synnytykseen otin muutaman suomirokkilevyn mukaan, mutta synnytyssalista oli cd-soitin rikki. Piti sitten kuunnella jotain klassista musiikkia ikivanhasta radiosta, kun ei muuta kuulunut. Meni se niinkin:)

Toiseen synnytykseen piti levyt taas ottaa mukaan, mutta ne jäi kotiin. Kuunneltiin sitten taas radiota, vähän rankempaa musaa tällä kertaa. Kesken pahimpien supistusten hoksasin, että radiosta soi Kissin "Crazy nights", sopi hyvin tunnelmaan :) Musiikki vei hyvin ajatuksia kivusta pois, vaikkei sitä esim. ponnistusvaiheessa paljon ehtinytkään kuunnella. Mutta heti kun poika oli saatu pestyä ja käärittyä kapaloihin, laulettiin taas radion mukana Teräsbetonin "Taivas lyö tulta". Siitä jäi ihan hauska muisto..

Meillä oli oma kannettava ja kaiuttimet ja muutamia levyjä musiikkia mukana. Ihan sellasta perusmusiikkia, sekä kotimaista, että ulkomaista ja lähinnä sellasta rauhallista. Tosi paljon oli iloa, kun oli toooooosi pitkä synnytys. Ponnistusvaiheessa en muista soiko meillä musiikki ollenkaan, joten jos soi, niin eipä sillä oo kummoista merkitystä ollut..! :D

Mulla oli musiikkia mukana ja kyllä sitä vissiin kuunneltiin mut ei hajuakaa et missä vaiheessa ja mitä kuunneltiin. Ainut minkä muistan siltä osin on ku kreikkalainen kätilöopiskelijani jammaili Anastacian tahtiin =)

Mulla oli viimeksi nauhotettuna kivaa ja mieltänostattavaa musiikkia pari kasettia, mutta en sitten muistanu edes kysyä, että onko siellä mankkaa. Eipä silti, en kerenny synnytyssalissa kauaa olemaankaan. Nyt samat kasetit laukussa, katotaan,jos nyt niitä kuuntelis.

Me kuunneltiin radio citya, ja muistan pahimpien supistusten aikana laulaneeni (=ulisseeni) Negativen tahtiin "I try to kill the pain..." Pojan putkahtaessa ulos taustalla soi W.A.S.P:n I wanna be somebody. Itse en sitä muista, mut ukko kertoi. :D