Musiikillisen koulutuksen saaneet: laulatteko karaokea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Päivän kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Päivän kysymys

Vieras
Miten te, jotka olette saaneet musiikillisen eli ns. klassisen koulutuksen ja laulaneet vaikkapa kuoroissa, laulatteko karaokea? Eilen lauloin elämäni ensimmäisen yllytettynä eikä siinä ollut minusta mitään hienoa. Eka kerta karaokea jäänee näin ollen viimeiseksi. Saatan kyllä muuten laulaa julkisestikin, laulan mielelläni.

Jostain syystä karaoke tuntuu olevan enemmän niiden puuhaa, jotka eivät osaa laulaa. Niin tässäkin seurueessa. Ja kaikissa baareissa. Harvoin kuulee hyvien laulajien esityksiä.

Mites muut, onko kiinnostusta karaokeen?

Mitä tarkoitat musiikillisella koulutuksella?

Ihan perusjuttuja, esim. musiikkiluokat ja/tai konservatorio laulun- tai soitonopetus. En siis välttämättä Sibelius-akatemiaa tms, mutta en toisaalta ihan työväenopiston kerran viikossa pianotuntejakaan...Miten sen nyt kukakin määrittelee, ei sen väliä. Mutta sellaista tavoitteellista ja useita vuosia kestävää kuitenkin.

En ole kovinkaan hyvä laulamaan karaokea. Laulan klassista musaa ja olen ikäni laulanut kuoroissa, joten ääneni ja laulutyylini ei kai vain sovi pop-länkytyksiin... :(

Käy niissä baareissa huippuhyviä karaokelaulajiakin. Valitettavasti illan pidetessä moni baarikansalainen unohtaa ne alkeellisimmatkin laulutaidot.

Alkuperäinen kirjoittaja Päivän kysymys;22402621:
Jostain syystä karaoke tuntuu olevan enemmän niiden puuhaa, jotka eivät osaa laulaa.

No ei todellakaan mene näin. Eilenkin kuulin karaokessa sellaasia laulajia joilla olis todella hyvät mahdollisuudet muuhunkin kuin karaokeen. Meillä on baarilla käynyt laulamassa pari miestä ja yks nainen jotka pääsivät tänä vuonna tangomarkkinoolla finaaliin asti.

Eilenkin yksi kaveri lauloi todella hyvin ja tiedän siskonsa ja isänsä laulavan hyvin, ehkä menee suvussa hyvä laulutaito. Joskus kävi niin, että kaveri, isänsä ja setänsä lauloovat peräkkäin karaokessa ja hyvin lauloovat kaikki.

Mutta karaoken periaatehan on se, että kaikki saa laulaa. Ei väliä kuinka laulaa. Tuollaaset nipot on se joka vähentää sen ilon koko asiasta.

Mutta karaoken periaatehan on se, että kaikki saa laulaa. Ei väliä kuinka laulaa. Tuollaaset nipot on se joka vähentää sen ilon koko asiasta.

Mä oon samaa mieltä! Todella ärsyttävää, että nipotetaan siitä jos kaikki ei osaa oikeasti lauaa, mutta silti laulaa karaokee. Karaoke nimenomaan ON kaikille. sehän on just parasta, kun se ei oo niin justiinsa, jos esim. oma esitys meneekin joku kerta vähän persiillensä, tai vähän enemmän persiillensä ta kokonaan persiillensä :D hauskanpitohan siinä on se pääasia.. :)

Minusta taas karaokepaikoissa nää tosi hyvät vaan briljeeraa ja me muut emme sitten uskalla lainkaan. Tämä mun kokemus. Tietty, ei pitäisi käydä niissä levyttäneiden artistien seurassa. Oma moka. Mut joo, ehkä tää riivaa näitä tsadin tunnetuimpia karaokemestoja.

Mä oon samaa mieltä! Todella ärsyttävää, että nipotetaan siitä jos kaikki ei osaa oikeasti lauaa, mutta silti laulaa karaokee. Karaoke nimenomaan ON kaikille. sehän on just parasta, kun se ei oo niin justiinsa, jos esim. oma esitys meneekin joku kerta vähän persiillensä, tai vähän enemmän persiillensä ta kokonaan persiillensä :D hauskanpitohan siinä on se pääasia.. :)

Mä olen töissä baarissa jossa on joka viikonloppu karaoke. Monesti on käynyt niin, että paras meno on saatu aikaan jollakin aivan hulvattomalla kappaleella vaikka laulu oliskin ollut kaikkia muuta kuin hyvää. :D Hauskoja on ainakin kaveriporukan laulamat lastenkappaleet. :laugh:

Yhteistyössä