Murtunut varvas, viikko sairaslomaa ja takas töihin (siivoustyö). Oikeasti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietinpä vain..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Murtunut varvas on ihan stanan kipeä. Ja tuo on paskapuhetta, että liika varominen pidentäis parantamisaikaa. Miten ihmeessä se sen tekisi!? Liian nopeasti ei kannata murtuneen varpaan takia läheä töihin. Siinä käy oikeasti niin, että parantumisaika pitenee ja pitenee, koska se ei saa toipua rauhassa.

Mulla murtui varpaat varmaan 20x yhtään saikkua ei tarvinnut ottaa, lekurissa kävin kahdesti ja aina sama resepti.. Kipulääkkeitä ja teippiä, Nimettömän murtuminen ei edes satu.

Hurjalta kuulostaa, että joidenkin mielestä nimettömän murtuminen ei ole "mitään". Siis mitään niin hirveää kipua en ole ikinä ennen tuntenut kuin silloin kun potkaisin jalan siihen jakkaraan..ja mun kipukynnys on kuitenkin sitä luokkaa, että kun odotin esikoista äitini pelkäsi että herään jonain aamuna ja vauva on syntynyt :D
Mulla läsähti jalkapöytä edellä siihen jakkaraan (vähän reilun metrin päässä siitä kohdasta missä kompastuin), varmaan olisi ihan eri jos olisikin esim pelkän varpaan potkaissut johonkin. Että siinä mielessä ehkä ymmärrän nämä ivailijat..

Nyt jalka tuntuu onneksi jo paljon paremmalta ja pystyykin suht normaalisti kävelemään, jee :)

Jos sattuu eikä töihin pysty, pitää mennä uudestaan lääkäriin. Niinkuin tästäkin ketjusta huomataan, paraneminen on yksilöllistä eikä lääkäritkään voi tietää, miten juuri tämän tapauksen kanssa käy. Eivät anna liian pitkää saikkua "varmuuden vuoksi".

Esikoista odottaessa olin sairaalassa ennenaikaisten supistusten takia kolme viikkoa ja sitä ennenkin saikulla rv 21 lähtien. Kakkosta odottaessa samat supistukset ja muutokset kohdunsuulla = pitkä viikonloppu sairaalassa ja sitten töihin lastentarhanopettajaksi =:o Yritin kyllä töihin, mut eihän siitä mitään tullut. Kuvailin lääkärille, minkälaista työni oli. Hän oli vissiin vaan kuullut sen "opettaja" osan alkuun eikä ymmärtänyt miten fyysistä työtä lto:kin tekee. No saikku tuli ja tyttö syntyi ajallaan. Kiitos siitä :)

Oon 11v tyttö ja mun kenkä hiertää kiin pahasti ja potkasin liikunnas avojalon yhtee kamun kaa.siitä asti onnollu hemmetin kipee:(on ollu ainaki kuukauvven.nyt putkasin mattoon ku se oli kohalla ni alkoin vaa itkee kivusta.just liikuttekin sitä varovasti ni se taipu iha minne vaa paitsi sisään päin.toivon neuvvoi mitä tehä!!

Multa meni pikkuvarvas sijoittaa viime perjantaina. Opettaja oon ja sain viikon saikun. On edelleen kipeä ja huomasin, että sojottaa taas väärään suuntaan. Menin tänään näyttämään ja nyt huomasivat, että on myös murtunut. Teippasivat viereiseen vapaaseen kiinni ja 3 viikkoa pitää varoa rasittamasta liikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mietinpä vain..;30336434:
Eli mulla murtui nimetön varvas vasemmasta jalasta, ilmeisesti murtunut myös tuosta vähän jalkapöydän puolelta. Mitään kuviahan en ole itse nähnyt. Päivystyksessä lääkäri kirjoiti mulle viikon sairaslomaa, töihinpaluu olis maanantaina. Hoitona kovapohjainen kenkä ja särkylääke (kepitkin sain koska en pystynyt astumaan sille jalalle ollenkaan su ja ma).
En vieläkään pysty ihan "oikein" astumaan tuolla jalalla ja onhan se vielä kipeäkin, mutta en oikein tiedä kehtaako hakea saikkuakaan enempää?!

Periaatteessa pystyisin kyllä töihin, sain suht helpon kohteen jossa hommat saa tehdä rauhassa (on aikaa istua yms) mutta eniten mulla pelottaa että jos rasitankin tuota jalkaa liikaa ja joudun vielä leikkaukseen (=pitempi sairasloma).
Kokemuksia tai lääkäreitä/hoitsuja paikalla?

Jos sä pystyt töihin niin sä menet töihin. :headwall:

täällä luen näitä ja nauran kun joku heittää lenkkeriksi...olen myös siivooja ja työnskentelen 7,5tuntia päivässä kengät jalassa jalkojen päällä ja juoksen kellon kanssa kilpaa..yritän kuitenkin mennä töihin ja katotaan kuinka kauan pystyn olee..kengät kiristää ja sattuu niin penteleesti ...en ol missään käynyt näyttää ja lepo särkyä on...katotaan kuinka ämmän käy =)

Yhteistyössä