Murehdin ja stressaan edelleen, että mitä vielä pitäisi siivota, kun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kekela
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kekela

Vieras
kihomatoja löytyi alkuviikosta?

Isomman lapsen lelut ovat nyt saunotettu ja laitettu pois käytöstä joksikin aikaa.

Petikamppeet saunotettu ja petivaatteita vaihdan päivittäin.

Tehokkaampaa siivousta olen ylläpitänyt päivittäin.

Meidän makkari ja vierashuone eniten ahdistavat. Siivottavaa olisi niissä niin paljon ja en koe kerkeäväni moiseen operaatioon. Joten voiko ne jättää huoletta siivoamatta?

Miten huolella ja tarkoin sinä kävit huushollin lävitse??

Vaihdoin petivaatteet, kopistelin tyynyt ja peitot ja imuroin patjat. Pesin vessan useempana päivänä peräkköin ja vaihdoin käsipyyhkeet ja kylpypyyhkeet joka päivä sen kahden viikon ajan. Pehmot pakastin ja lelut saunotin. Siinä se.

Meillä ollut matoja muutaman kerran. Eka kerralla olin hysteerinen asian suhteen mutta sen jälkeen on helpottanut. Parilla viime kerralla madoista on päästy eroon viikkosiivouksella, pyyhkeiden vaihdolla, kynsien leikkaamisella yms... niin ne apteekissakin neuvoivat. Juu ja saunotin lasten lelut. Älä sitä liikaa ota ressia asiasta! :)

Lapsella kutisi peppua, mutta en ole hällä toki kakan pinnalla matoja - ainakaan vielä - nähnyt.

Omasta kakasta olen muutaman madon (3) nähnyt.

Ja pitääkö jo ensi viikon alussa hakea tehokkaammat matolääkkeet, kun ma näin 2 matosta, tiistaina otettiin Pyrvinit + eilen vielä näin yhden elävän matosen?

Meillä on se ongelma, kun juttelin lapsen kanssa eilen, että kynsiäsi et nyt jyrsi. Niin hän sanoi jyrsivänsä kynsiä koulussa. Että toisaalta turhaa työtä ehkä tämä puunaaminen ja siivoaminen. Enkä ylipäätään ole kehdannut koululle ilmoittaa, että tämmöinen riesa on huushollissamme. On niin nolo olotila tämän asian takia.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;29668534:
Lapsella kutisi peppua, mutta en ole hällä toki kakan pinnalla matoja - ainakaan vielä - nähnyt.

Omasta kakasta olen muutaman madon (3) nähnyt.

Ja pitääkö jo ensi viikon alussa hakea tehokkaammat matolääkkeet, kun ma näin 2 matosta, tiistaina otettiin Pyrvinit + eilen vielä näin yhden elävän matosen?

Meillä on se ongelma, kun juttelin lapsen kanssa eilen, että kynsiäsi et nyt jyrsi. Niin hän sanoi jyrsivänsä kynsiä koulussa. Että toisaalta turhaa työtä ehkä tämä puunaaminen ja siivoaminen. Enkä ylipäätään ole kehdannut koululle ilmoittaa, että tämmöinen riesa on huushollissamme. On niin nolo olotila tämän asian takia.

Hae kynneliä lapselle, niin ei mene sormet suuhun. Ja yöksi sinkkipasta pyllyyn, niin eivät pääse munimaan.

[QUOTE="a.p";29668552]Mä oon hakenu viimesimpinä kertoina reseptillisen Vermox-kuurin. Tehokkaampaa lääke tietääkseni ja tosi paljon edullisempi.[/QUOTE]

sorry tuli väärä nimimerkki!!! Piti siis oleman "sally"

Jees, no tuota sinkkihommaa voisi lapselle kokeillakin. Kun en siis ole hänen kakasta matoja nähnyt, niin en ole rasvaa laittanut siksi. Itselle laitoin viime yönä rasvaa varmuuden vuoksi. Vaikka ei kyllä itsellekään - ihme kyllä - pyllyä kutita lainkaan. Kai se on syynä, jos matoja ei ole kuin nuo harvat ja muutamat.

Otettiin kuuri ja oliko 10 päivää/ 2 viikkoa myöhemmin uusi ja sillä lähti. Petivaatteet vaihdettiin seuraavana yönä kuurin oton jälkeen. Lähti noin. Käsiä pestään muutenkin ja kynnet yleensä lyhyinä.

Yhteistyössä