MUOKS: Jos synnytyksen käynnistymistä ei voi mitenkään nopeuttaa

kyllä minulla kävely synnytyksen aikana on nopeuttanut ja helpottanu tilannetta. ja olin yhdeltä vimpat 10 vkoa urkkakiellossa, ku olin 2cm auki ja limatulppaki meni. en tiedä, mitä siis oikein tarkoitat? onko jossain tutkittu, ettei synntystä voi mitenkään nopeuttaa sen aikana?
 
Sanoohan noi sairaalaihmiset että synnytystä ei voi nopeuttaa poppakonsteilla kuten ylenpalttisella rehkimisellä, siivoamisella tai seksillä. Että synnytys käynnistyy ainoastaan jonkun hormoonin vaikutuksesta mihin ei voi itse vaikuttaa.

TARKENNUS: Tarkoitan synnytyksen KÄYNNISTYMISEN nopeutusta
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rötväles:
Sanoohan noi sairaalaihmiset että synnytystä ei voi nopeuttaa poppakonsteilla kuten ylenpalttisella rehkimisellä, siivoamisella tai seksillä. Että synnytys käynnistyy ainoastaan jonkun hormoonin vaikutuksesta mihin ei voi itse vaikuttaa.
Synnytystä ei voi siis niin käynnistää. Kun synnytys on käynnissä, niin silloin sitä voidaan nopeuttaa esim. kalvojen puhkaisulla tai oksitosiinilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rötväles:
Sanoohan noi sairaalaihmiset että synnytystä ei voi nopeuttaa poppakonsteilla kuten ylenpalttisella rehkimisellä, siivoamisella tai seksillä. Että synnytys käynnistyy ainoastaan jonkun hormoonin vaikutuksesta mihin ei voi itse vaikuttaa.
Ei vaan ne sanoo, ettei voi käynnistää poppakonsteilla. Nopeuttaa kyllä tietyissä tapauksissa voi.
 
puhut nyt kahdesta eri asiasta: synnytyksen käynnistyksestä ja synnytyksen nopeuttamisesta. eli, kyllä minun tilanteessa olisi käynyt niin, että kolmonen ois tod näk syntynyt, jos en ois ollu liikuntakiellossa. normielämä ja seksi oli sallittu.
synnytyksen aikana nopeuttaminen on eri asia ja jos silloin makaa, hidastaa sitä.
 
Jos synnytys ei ole alkamassakaan niin siihen ei voi vaikuttaa mutta jos se on starttailemassa niin levolla ja ärsykkeitä vähentämällä saattaa käydä niin että starttaaminen siirtyy :D

Toki jos synnytys lähtee käyntiin niin aina ei edes lääkkeetkään auta sen pysäyttämiseen ja luonto tekee tehtävänsä =)
 

Yhteistyössä