Munuaiskivistä apuja !!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uudi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Uudi

Aktiivinen jäsen
30.03.2009
1 600
0
36
Löytyykö munuaiskivistä kärsineitä ? Oliko oireena lisääntynyt virtsaaminen. Minulla todettiin, ei niinkään kivi, vaan sellaista soraa munuaisessa, ja oireet on kuin pissatulehduksessa. Koko ajan saa hypätä vessassa.

Miten se virtsarakkoon voi vaikuttaa sieltä ylhäältä ?

mulla on ollut munuaiskivet. mulla oli oireena ihan hirvittävä kipu toisessa kyljessä, osittain selän puolella. kipu säteili myös saman puolen jalkaan iskiaksen tapaan. mulle annettiin ohjeeksi juoda paljon, ja sen vuoksi jouduin hyppäämään vessassa. leikkausta ei voitu tehdä koska olin tuolloin raskaana. sairaalassa seurattiin milloin kivet (ilm.pieniä) ovat poistuneet pissan mukana pois. kun niitä ei enää ultrassa näkynyt pääsin pois. kontrollissa jouduin käymään, etteivät pääse uusimaan.

kipu tuossa on ihan hirvittävä, synnytys luomuna ei oikeasti ollut mitään siihen kipuun verrattuna.

tutulla , nainen 23v.munuaiskivi,leikattu.tyyppi ei juuri koskaan juonut,siis mitään.juomalla runsaasti,mieluiten vettä ehkäisee munuaiskiviä.kait ne sulle ohjeet anto`?

oli hoitaja sanonu tutulleni . liekö ite synnyttäny ? tuttuni meni lähes tajuttomaksi , oli sillä hetkellä auton ratissa kun 1. kipukohtaus tuli , onneks sai auton tien reunaan ja kyytiläinen soitti ambulanssin

Alkuperäinen kirjoittaja helou :
oli hoitaja sanonu tutulleni . liekö ite synnyttäny ? tuttuni meni lähes tajuttomaksi , oli sillä hetkellä auton ratissa kun 1. kipukohtaus tuli , onneks sai auton tien reunaan ja kyytiläinen soitti ambulanssin

joo, mä tuolla jo sanoinkin että luomusynnytys tuon kokemuksen jälkeen ei ollut paha ollenkaan. itse asiassa sen jälkeen kaksi syntynyt luomuna. kipu on todellakin järkyttävä. mulle sanottiin sairaalassa että pahempaa kipua ei ole.ja mä kyllä allekirjoitan sen.

Alkuperäinen kirjoittaja Uudi:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:
Koko ajan saa hypätä vessassa.

Tuo kuulostaa tosi pahalta. Eikö virtsa tule hyppimättä ulos?

Heh he täällä päin on tapana sanoa hypätä/juosta/käydä vessassa.

Niin täälläkin, mutta savolainen verenperintöni pakottaa minut miettimään kaikki mahdolliset tulkinnat ja valitsemaan niistä mieluisin.

Savolaispoika istui joenpenkalla kalastamassa. Ukko tuli kysymään: "Syökö se kala?", johon poika ihmetteli: "No millä se muuten elläis?!"

Alkuperäinen kirjoittaja helou:
tutulla , nainen 23v.munuaiskivi,leikattu.tyyppi ei juuri koskaan juonut,siis mitään.juomalla runsaasti,mieluiten vettä ehkäisee munuaiskiviä.kait ne sulle ohjeet anto`?

Anto ohjeet joo, mutta silloin, kun tätä ei ollut edes vielä todettu ja luulin, että vaan pissatulehdus, niin en tajunnut, niin hirvesti juoda ja siltikin pissattamisen tunne melkein koko ajan ja kun kävin vessassa ei tullut, kuin muutama tippa silti sai taas kohta mennä uudestaan.

Kurja vaiva onneksi kovilta kivuilta olen säästynyt. Päivystyksessä oli niin paljon potilaita ja lääkärillä kiire, etten huomannut, joka asiaa tingata.
Laittoivat sinne, kun virtsasa oli verta ja pissahätä koko ajan ekä siltikään virtsatietulehdusta.
Siellä kuvasivat ja näkyi tuo "sora".

Koko ajan saa hypätä vessassa.

Tuo kuulostaa tosi pahalta. Eikö virtsa tule hyppimättä ulos?

Heh he täällä päin on tapana sanoa hypätä/juosta/käydä vessassa.

Niin täälläkin, mutta savolainen verenperintöni pakottaa minut miettimään kaikki mahdolliset tulkinnat ja valitsemaan niistä mieluisin.

Savolaispoika istui joenpenkalla kalastamassa. Ukko tuli kysymään: "Syökö se kala?", johon poika ihmetteli: "No millä se muuten elläis?!"

Hyvä juttu. =)

Alkuperäinen kirjoittaja helou:

Anto ohjeet joo, mutta silloin, kun tätä ei ollut edes vielä todettu ja luulin, että vaan pissatulehdus, niin en tajunnut, niin hirvesti juoda ja siltikin pissattamisen tunne melkein koko ajan ja kun kävin vessassa ei tullut, kuin muutama tippa silti sai taas kohta mennä uudestaan.

Kurja vaiva onneksi kovilta kivuilta olen säästynyt. Päivystyksessä oli niin paljon potilaita ja lääkärillä kiire, etten huomannut, joka asiaa tingata.
Laittoivat sinne, kun virtsasa oli verta ja pissahätä koko ajan ekä siltikään virtsatietulehdusta.
Siellä kuvasivat ja näkyi tuo "sora".

olisko sitten ennemmin kyse virtsatiekivistä?

http://www.hoitonetti.fi/sairaudet/virtsatiekivi/

luepa tuo linkki, tuntuuko tutulta?

Virtsatiekivet eli munuaiskivet on sama asia. Silloin on oireena lisääntynyt pissaaminen, jos kivi on lähellä virtsarakkoa, mutta minulla se on kuvattu ja oli munuaisessa.
Kiitos linkistä ja kiitos vastanneille.

Yhteistyössä