munavoin-ohje

  • Viestiketjun aloittaja janeminttu
  • Ensimmäinen viesti
janeminttu
Jos 6 munaa niin miten paljon voita? Ettei tule liian kuiva tai liian rasvainen. Tuolla nettiohjeissa oli raejuusto mukana ja mulla ei oo sitä. Kiitos jo etukäteen!
 
vieras
Minäkin murskaan kananmunat ja samalla laitan miniLättaa sopivan määrän. Raejuusto varmaan keventäisi, mutta ei ole tullut laitettua. Suolaa en yleensä lisää, koska miniLätastakin tulee sopiva lievästi suolainen maku, mutta maun mukaan tietysti.
 
No sehän riippuu ihan että mistä tykkää. Ihan summassa mä laitan, en mitenkään mittaa sitä voin (tai siis tässä tapauksessa oivariinin) määrää.
Kyllähän sä näet millon se on liian kuivaa ja sit vaan lisäät voita. Ja maista sitä välillä, ettei maistu liiaks voille..

Ikinä en o raejuustoo laittanu munavoihin.
Munat pilkon kätsysti sellasella munaleikkurilla, ensin sillain kun sillä kuuluukin ja sit viel käännän sen munan siihen "väärin päin". Tulee sopivaa silppua helposti ja nopeesti.
 
Malla
Minäkään en lisää suolaa, koska keitinveteen laitan suolaa ja voissa suolaa on kuitenkin sen verran reilusti. Minä pilkon munat veitsellä, en haluakaan siitä sellaista liian "tahnamaista", tässä tapauksessa kokkareet on kivemmat, MUN mielestä ;)
 
"Sami"
Minä laitan suurinpiirtein yhtä paljon keitettyä, murskattua kananmunaa ja voita saman verran.
Ei tarvitse mittailla ellei tee suurta annosta. Mielestäni just sopiva karjalanpiirakalle.
Haluttaessa hienoksi silputtua tilliä päälle.
 
"vieras"
[QUOTE="Sami";28174509]Minä laitan suurinpiirtein yhtä paljon keitettyä, murskattua kananmunaa ja voita saman verran.
Ei tarvitse mittailla ellei tee suurta annosta. Mielestäni just sopiva karjalanpiirakalle.
Haluttaessa hienoksi silputtua tilliä päälle.[/QUOTE]

Tilli ei kuulu munavoihin millään tavala:O

Tuohon 6 munaan lisäisin n. 250 g voita.
 
vierailija
Minäkään en lisää suolaa, koska keitinveteen laitan suolaa ja voissa suolaa on kuitenkin sen verran reilusti. Minä pilkon munat veitsellä, en haluakaan siitä sellaista liian "tahnamaista", tässä tapauksessa kokkareet on kivemmat, MUN mielestä ;)

Ihan pakko vaan kysyä, että mitä se suola siellä keitinvedessä hyödyttää? Ei se meinaan pääse sen kananmunan kuoren läpi ja tuskin sinäkään laitat niitä munia kuorineen munavoin joukkoon.
 
  • Tykkää
Reactions: dipt
vierailija
Minäkään en lisää suolaa, koska keitinveteen laitan suolaa ja voissa suolaa on kuitenkin sen verran reilusti. Minä pilkon munat veitsellä, en haluakaan siitä sellaista liian "tahnamaista", tässä tapauksessa kokkareet on kivemmat, MUN mielestä ;)
Ellet ole huomannut, niin kananmunassa on kuori päällä. Suola keitinvedessä kyllä auttaa munia pysymään ehjinä keittämisen ajan, ja helpottaa kuorimista, mutta makuun se ei vaikuta millään tapaa.
 

Yhteistyössä