munattomat lihapullat???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja munaton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
hyvin onnistuu itse teen silleen että, sotken 400g jauhelihaa, kermaviilin ja sipulikeitto pussin ja annan olla hetken aikaa, sitten vaan pyörittelen pullat ja uuniin

mä teen munattomat vaan sillee et nakkaan kulhoon jauhelihan ja mausteet, sekotan, teen puhveiks tai murekkeeks tai pulliks ja tungen uuniin. tulee ns. kokoliha juttuja ja on hyvää.
Viimeiks eilen tein poro-sika-nauta yhdistelmällä murekkeen näin.

Minä en ole koskaan laittanut kananmunaa lihapulliin. Laitan vain yhden lihaliemikuution/500g jauhelihaa.

Liuotan sen lihaliemikuution tilkkaan (n.1 dl) kiehuvaa vettä ja sekoitan litkun jauhelihan sekaan. Tulee tosi hyvän makuisia lihapullia.

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja ap :

mitäs sillä naurat? hätä se tuli kun ei ollukaan munaa :O

No sori. Mullekin iski eilen munanpuute, ku aloin lättytaikinaa tekee ja hokasin ettei olekaan munia. Jäi letut paistamatta. :|

lätytkin onnistuu ilman munaa, vaikka ois mimmonen puute ni ei jää lätyt saamatta sentää..

Alkuperäinen kirjoittaja ap :

mitäs sillä naurat? hätä se tuli kun ei ollukaan munaa :O

No sori. Mullekin iski eilen munanpuute, ku aloin lättytaikinaa tekee ja hokasin ettei olekaan munia. Jäi letut paistamatta. :|

Täällä palstalla oltaisiin kyllä osattu neuvoa sulle myös munattomien lättyjen teko :D

Mä olen sen verran feministi että meillä kaikki valmistetaan munattomina poikalapsia lukuunottamatta :D

Yhteistyössä