Munatorviraskaus, saman kokeneita?

Mulla oli pientä vuotoa, en sillä lailla huolestunut siitä. Mut sitten viime lauantai-iltana iski aivan kauhee oikean puoleinen alavatsakipu. Kippuroin muutaman tunnin kotona ja eikun päivystykseen ku koko ajan paheni. Raskausviikkoja oli 7, eikun ultraan ja siellä se sit selvis, kohdussa ei ollut mitään eli alkio oli kiinnittynyt munatorveen. No ei ne enää yötävasten alkanu mitään tekee, kipupiikkejä pakaraan ja eikun osastolle. Seuraavana päivänä sitten annettiin sellasta solumyrkkyä et sen alkion pitäis surkastua sinne munatorveen ja sen myötä sit hävitä, jouduin olemaan sit vielä seuraavaan päivään asti tarkkailussa osastolla. Kipuja on edelleenkin ja nyt tuli vielä hartiapistos, tosi V-mäinen kipu. Tää oli ensimmäinen raskaus, pistää vähä miettimään et kuinkahan tulevaisuudessa uskaltaa yritää uutta raskautta jos tää toistuu. Onko ketään saman kokenutta ja kuinka on seuraavalla kerralla käynyt?
 
Olen pahoillani, että sinulle kävi näin. :hug:
En ole kokenut kohdunulkopuolista raskautta, mutta keskenmenon kylläkin.
Omien tietojeni mukaan voit aivan hyvillä mielin yrittää uutta raskausta sitten kun se tuntuu hyvältä. Aika harvinaista on, että kävisi toisen kerran näin. Ja mielestäni on hyvä, että alkiota ei tarvinnut poistaa leikkauksella vaan se lääke auttoi. Laikkauksessahan voidaan joutua poistamaan koko munatorvi tai mihin se alkio on sitten kiinnittynyt.
Voimia sinulle.
 
enkeli prinsessa
Olen pahoillani puolestasi! :hug: Myös minullakaan ei ole kokemusta uosta, mutta keskenmenoista kylläkin. uutta raskauta voi kokeilla sitten kun tietää olevansa siihen valmis niin henkisesti, että fyysisesti. Tiedän myös, että tuleva raskaus pelottaa ja mietityttää, että taas kävisi samoin sillä myös minulla on niitä pelkoja, mutta jos lapsen haluaa niin se riski on otettava. Eiköhän sinun seuraava raskaus hyvin mene.
Onnea uuteen yritykseen sitten kun olet siihen valmis!!! :hug:
 
Minullakin on ollut yksi kohdunulkoinen raskaus tosin ei munatorvessa vaan munasarjassa (tosi harvinaista). Mitään merkkejä ei itsestään antanut ennen kuin repesi viikolla 6. Sitten mentiinkin kiireen vilkkaan päivystysleikkaukseen, kun vuoti verta vatsaonteloon. Melkein litran ehti vuotaa. Palleakivut ja hartiapistos olivat kovat.
Toivottavasti olet jo käynyt asian tarkistuttamassa!
 
Mulla oli 1,5v sitten munatorviraskaus silloin sanottiin että seuraavan raskauden alussa pitää heti alkuviikoilla tarkistaa ultralla että sikiö on kiinnittynyt oikeaan paikkaan.
Nyt olen jo raskauden viime metreillä mutta alku oli aika stressaavaa ultrassa kävin 4kertaa ennenkuin varmistui että kaikki okei.
 
Mulla oli eka raskaus kohdun ulkopuolinen keväällä 2001. Minulla kävi suhteellisen hyvä tuuri, kun lääkäriksi tuolloin opiskelemassa ollut ystäväni suorastaan pakotti minut sairaalaan.

Olin lopettanut pillerit tuossa helmikuun lopussa ja menkkoja oli tullut sen jälkeen ihan normaalisti. Niin myös toukokuun alussa oli aivan tavalliset menkat ja yllätys oli suuri, kun kymmenen päivää menkkojen loppumisesta alkoivat voimakkaat vasemmanpuoleiset alavatsakivut ja kokkareinen verinen vuoto. Lähdin siis lääkäriin ja tutkimusten jälkeen todettiin, että minulla oli ollut vasemman munatorven raskaus, joka oli abortoitunut itsestään. Veriarvoja seurattiin heinäkuun loppuun asti ja esikoinen sai sitten alkunsa lokakuussa.

Hartiakipuja minulla ei ollut, mutta lääkäri sanoi, että jos sellaisia tai toispuoleisia alavatsakipuja ilmenee seuraavassa raskaudessa, niin VÄLITTÖMÄSTI lääkäriin!

Että näin.

Tsemppiä! :wave:
 
uups
Mulla myös kohdunulkoinen raskaus v2000,kokeiltiin myös sytostaatteja,ei luonannut vaan leikkaamaan jouduttiin.Mulla myös toi hartiakipu ja myös sanottiin että johtuu sisäisestä verenvuodosta!!Oli munatorvi sen verran revennyt että vuosi jo vatsa-onteloon.Sinuna menisin ja tarkistaisin asian,enkä luottaisi sytostaattihoitoon!!
 
Mulla kävi just samoin, vuosi oli 2000.
Ehdin "nauttia" raskaudesta vasta 2-3 päivää.
Kauheat kivut, ja verta vuodin..
Sit kun sain sen solumyrkyn, olin TOSI kipeä vielä pari päivää.
aika nopeasti kyllä loppujenlopuksi toivuin kohdonulkoisesta raskautesta, ja nyt mulla on kaksi ihanaa lasta! :heart:
:hug: sinulle :)
 
Saman kokenut
Hei.
Minä olen kans juuri toipunut kohdunulkopuolisesta raskaudesta. Viikon ehdin tietää olevani raskaana ennen kuin todettiin ulkopuoliseksi. Oli perjantai kuin kauheat kivut alkoivat, mutta ne lievenivät sitten enkä mennyt lääkäriin kun oli viikonloppu. Lauantaina alkoi myös hartia-/niskasärky. Maanantaina soitin neuvolaan ja meinas ettei luulisi ulkopuolinenkaan olevan kun oirehtii vasta yleensä viikolla 6-7 ja mulla vasta viikkoja 5, mutta sanoi jos tulee jotain oireita kipuja/vuotoa niin sitten täytyy tarkistaa. Mulla oli kyllä ollut ruskeaa vuotoa koko ajan, mutta tiistaina alkoi verinen vuoto ja sain lähetteen polille, jossa ultrasivat että näyttäs ulkopuoliselta ja verikokeella vielä tarkistivat raskaushormoonin määrän. Seuraavana aamuna sain kans sytostaatti pistoksen, mutta verikokeessa vajaan viikon päästä ei hcg ollut lääkärin mukaan laskenut tarpeeksi, joten antoivat vielä toisen pistoksen. Sen jälkeen verikokeilla seurattiin aina siihen asti että hcg oli alle 10. Toisen pistoksen jälkeen muuten vatsakivut oli ajoittain tosi kovat, johtui luultavasti siitä sytostaatista vaikka ekan pistoksen jälkeen kipuja ei ollutkaan. Hartiakipu jatkui vielä ainakin pari-kolme viikkoa pistoksesta ennen kuin loppui. Ja vuoto on loppunut vasta nyt (1,5 kk päästä) tai ainakin toivon että on loppunut eikä ala enää uudestaan ennen kuin menkkoina. Minulle tämä ei ollut eka raskaus, mutta kyllä kans hieman pelottaa alkaa yrittämään uutta raskautta koska uusiutumisen riski on hieman isompi kuin aiemmin, mutta aiomme kuitenkin heti aloittaa uuden yrityksen. Se hyvä puoli on että pääsee heti alkuraskaudessa ultraan viikolla 6-7 varmistamaan että raskaus on oikeassa paikassa. Harvinaista se onneks kuitenkin on että se uusiutuu, tuttavissa on useampi jotka ovat kokeneet tämän ja kellään heistä ei ole uusiutunut vaan kaikilla on onnistunut raskaus tai useampi sen jälkeen. Tsemppiä ja jaksamista sinulle! :hug:
 
Mulla oli ku reilu vuosi sitten. Plussa tuli viikon myöhässä ja muutaman päivän jälkeen tuli iltapäivällä kumma olo, joka kehittyi nopeasti tosi kovaksi toispuoleiseksi kivuksi. Nukkumisesta ei tahtonut tulla mitään. Seuraavana aamuna sairaalaan jossa sain myös tuon solumyrkkypiikin. Hartiapistosta mulla ei ollut (en tiennytkään, että se tarkoittaa sisäistä verenvuotoa, aina oppii lisää...). Onneksi sulla säästyi tuubi, minäkin selvisin ilman leikkausta. Seuraavaa raskautta tosiaan pitää seurata tarkemmin, koska riski uuteen kohdunulkoiseen on 2%, kun se muilla on 1%. Mulla uusi raskaus oli just ja todettiin tuulimunaksi. Tulipa sekin kokeiltua, vaikka mieluummin olisin jättänyt väliin. Onneksi noilla kahdella ei ole tekemistä toistensa kanssa. Jospa se kuuluisa kolmas kerta toden sanoisi meillekin...
 

Yhteistyössä