Munaton nillittäjä?

Ei kunnianloukkauskessa ja solvaamisessa ole kyse niinkään mielenpahoittamisesta, vaan siitä, aiheutuuko asianosaiselle siitä haittaa.
Ja kyllä, voit kaikessa rauhassa tuoda mielipiteesi julki ja huutaa sen metsälle. Tarvitseeko sitä jokaiselle suomalaiselle tunkea? Minua ei kiinnosta, kuinka kusipää miehesi on tai ei ole. Mutta jos olisin palkkaamassa sitä töihin, ehkä kiinnostaisi.
Miten ihmeessä minun mielipiteeni hänen kusipäisyydestään vaikuttaa hänen ammattitaitoonsa?
 
Pessimisti
Sananvapaus ei tarkoita, että voi sanoa mitä vain ilman seurauksia. Se tarkoittaa, että voi sanoa mitä vain ilman ennakkosensuuria, paino sanalla ennakko. Sanalla voi rikkoa lakia ja siitä on laissa säädetyt seuraukset. On huolestuttavaa, jos kansanedustajana toimiva henkilö ei tämän vertaa ymmärrä omista tai muiden oikeuksista.

Toivon todella, että Halla-aho ei ole Turtiaisen kanssa asiasta samoilla linjoilla.
 
vierailija
Sananvapaus ei tarkoita, että voi sanoa mitä vain ilman seurauksia. Se tarkoittaa, että voi sanoa mitä vain ilman ennakkosensuuria, paino sanalla ennakko. Sanalla voi rikkoa lakia ja siitä on laissa säädetyt seuraukset. On huolestuttavaa, jos kansanedustajana toimiva henkilö ei tämän vertaa ymmärrä omista tai muiden oikeuksista.
Mä olen huolissani siitä ettet ymmärtänyt mitä Turtiainen sanoi Iltalehden jutussa.
 
vierailija
Sananvapaus ei tarkoita, että voi sanoa mitä vain ilman seurauksia. Se tarkoittaa, että voi sanoa mitä vain ilman ennakkosensuuria, paino sanalla ennakko. Sanalla voi rikkoa lakia ja siitä on laissa säädetyt seuraukset. On huolestuttavaa, jos kansanedustajana toimiva henkilö ei tämän vertaa ymmärrä omista tai muiden oikeuksista.

Toivon todella, että Halla-aho ei ole Turtiaisen kanssa asiasta samoilla linjoilla.
Asiaa
 
Mun mielestä ihan osuvasti sanottu.(y)

Jos saa sanktion niin liikutaan melko erikoisilla (ja kalliilla) vesillä!
Näihin kunnianloukkaustapauksien käsittelyihin voikin jatkossa sitten varata oman osansa valtion budjetista. Sama juttu maalittamisen kanssa! Muun muassa tällä palstalla suuri osa saisi syytteen maalittamisesta, ap mukaan lukien!:D

On oltava muita keinoja saada kivapuhetta, nämä nykyiset keinot käyvät turhan kalliiksi.:D

Suorempi demokratia voisi olla ratkaisu. Kun joku meille työtä tekevä=valtion virkamies on munaton nillittäjä niin ihmisillä tulisi olla oikeus antaa hänelle potkut!
 
Sananvapaus ei tarkoita, että voi sanoa mitä vain ilman seurauksia. Se tarkoittaa, että voi sanoa mitä vain ilman ennakkosensuuria, paino sanalla ennakko. Sanalla voi rikkoa lakia ja siitä on laissa säädetyt seuraukset. On huolestuttavaa, jos kansanedustajana toimiva henkilö ei tämän vertaa ymmärrä omista tai muiden oikeuksista.

Toivon todella, että Halla-aho ei ole Turtiaisen kanssa asiasta samoilla linjoilla.
Tottakai Halla-Aho on samaa mieltä, kuten moni on, mutta jotta ei aiheuteta pahennusta niin ei sanota sitä ääneen.:D
 
vierailija
Sananvapaus ei tarkoita, että voi sanoa mitä vain ilman seurauksia. Se tarkoittaa, että voi sanoa mitä vain ilman ennakkosensuuria, paino sanalla ennakko. Sanalla voi rikkoa lakia ja siitä on laissa säädetyt seuraukset. On huolestuttavaa, jos kansanedustajana toimiva henkilö ei tämän vertaa ymmärrä omista tai muiden oikeuksista.
Turtiainen: "– Sananvapaus on vapaus sanoa mitä tahansa. Se on toinen juttu jos sanoilla syyllistyy johonkin rikokseen, esim uhkailuun tai vaikka rikokseen kehottamiseen."
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Pessimisti
Mun mielestä ihan osuvasti sanottu.(y)

Jos saa sanktion niin liikutaan melko erikoisilla (ja kalliilla) vesillä!
Näihin kunnianloukkaustapauksien käsittelyihin voikin jatkossa sitten varata oman osansa valtion budjetista. Sama juttu maalittamisen kanssa! Muun muassa tällä palstalla suuri osa saisi syytteen maalittamisesta, ap mukaan lukien!:D

On oltava muita keinoja saada kivapuhetta, nämä nykyiset keinot käyvät turhan kalliiksi.:D

Suorempi demokratia voisi olla ratkaisu. Kun joku meille työtä tekevä=valtion virkamies on munaton nillittäjä niin ihmisillä tulisi olla oikeus antaa hänelle potkut!
Mä luulen, että demokratia on vähintäänkin riittävän suoraa, jos Turtiaisen kaltaiset töhöt kelpaa kansalle edustajiksi.
 
vierailija
Tarkoitat varmaan Turtiaisen ontuvaa argumentointia, tahdittomuutta, huonoa kieliasua ja kunnianloukkausta? Jooei kyllä mä ymmärsin. Hauskaa tässä on, että harkitsin jopa äänestäväni persuja.
Niin siis Turtiainenhan oli tismalleen samaa mieltä kuin sinä edellisessä kommentissasi ja silti jotenkin onnistuit vääntämään sen Turtiaisen syyksi. Joko et ymmärtänyt tai sitten oma argumentointisi on niin perseestä, ettei siitä saa mitään selkoa.
 
Mä luulen, että demokratia on vähintäänkin riittävän suoraa, jos Turtiaisen kaltaiset töhöt kelpaa kansalle edustajiksi.
Älä huoli, et ole ainoa jolle aiheutuu suunnatonta peppukipua kun Persu valitaan edustajaksi/päättäjäksi.:D

En usko, että tämä laimea mielipide aiheuttaa mitään uskottavuusongelmaa. Mutta olet oikeassa siinä mielessä, että Persut voisivat olla hiukan maltillisempia sanoissaan, jotta he eivät säikäytä herkimpiä äänestäjiään.;)
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis
vierailija
Älä huoli, et ole ainoa jolle aiheutuu suunnatonta peppukipua kun Persu valitaan edustajaksi/päättäjäksi.:D

En usko, että tämä laimea mielipide aiheuttaa mitään uskottavuusongelmaa. Mutta olet oikeassa siinä mielessä, että Persut voisivat olla hiukan maltillisempia sanoissaan, jotta he eivät säikäytä herkimpiä äänestäjiään.;)
Ei kansanedustaja voi päästellä suustaan tai näppäimistöltään mitä tahansa. Mutta persuillehan se on aina vaan uusi sulka hattuun
 
vierailija
Sananvapaus ei tarkoita, että voi sanoa mitä vain ilman seurauksia. Se tarkoittaa, että voi sanoa mitä vain ilman ennakkosensuuria, paino sanalla ennakko. Sanalla voi rikkoa lakia ja siitä on laissa säädetyt seuraukset. On huolestuttavaa, jos kansanedustajana toimiva henkilö ei tämän vertaa ymmärrä omista tai muiden oikeuksista.

Toivon todella, että Halla-aho ei ole Turtiaisen kanssa asiasta samoilla linjoilla.
Ei Neuvostoliitossakaan ollut tuolla periaatteella sananvapauden kanssa ongelmaa. Kuka vain sai arvostella Stalinia ilman ennakkosensuuria. Jälkeenpäin kyllä löysi itsensä työleiriltä
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä