Munasolujen keräys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Linnea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Linnea

Jäsen
30.07.2004
261
0
16
Te joille on tehty ivf, niin millaisia ohjeita saitte punktiota varten? Tarkoitan nyt sitä, että pitääkö olla syömättä jne. Mulla on (ehkä) keskiviikkona punktio, joten sitä varten kyselen.

Ei mitään erityisohjeita, paitsi että runsaasti kannattaa nauttia nesteitä jo ennen punktiota, jos on hyperstimulaatioriski. Ja vaikkei olisikaan, niin ei se varmasti pahaa tee...kunhan muistaa käydä vessassa ennen punktiota :D

Tämäkin klinikkakohtaista, joissakin saa syödä kevyen aamupalan, mutta itsellä on ollut sääntö että syömättä ja juomatta 6 tuntia ennen. Ja koska yleensä punktiot aamusta/aamupäivästä, niin sinne edelliseen iltaan jää se ruokailu.

Minä en saanut syödä mitään punktiopäivänä ennen toimenpidettä, mutta juoda piti, ettei sitten tule niin huono olo lääkkeistä. Kun on tehty muita toimenpiteitä niin että on nukutettu niin silloin minulla ei ole saanut olla mitään koruja eikä muuta vastaava, eikä meikkiä ja semmoista, mutta punktiossa ei ollut muuta kun se että piti laittaa sairaalavaatteet päälle.... että tämmöistä oli minulla.

Yhteistyössä