munasarjakysta kipu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "juupas"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"juupas"

Vieras
Miltä tuntuu kun munasarjakysta puhkeaa? Tai kiertyy munasarjan ympäri? Onko kipu sellaista ettei tarvi arvailla? Mulla oikialla 4cm kysta pari kuukautta sitten. Gynen mielestä ei tartte seurailla. Tänään nivusta ja etureittä jomotellut. Ei kovaa mut tuntuu kuitenki inhottavana.

Mulla 5cm kysta joka kerran vuotanut jonkinverran ja sattuihan se mutta ei nyt mutenkään järkyttävästi. Melkein joka päivä nytkin jomottelee se kysta. Kontrolli parin kk päästä. Sanoivat sairaalassa että jos kiertyy niin se on sellaista kipua että siitä ei voi erehtyä.

[QUOTE="juupas";30026053]Niin just eli jos se kiertyy ni ei tosiaan tarvi arvailla. Miks sulle seuranta aikaa antoivat? Ja mulle sanottiin et ei tartte seurata kun toiminnallinen on?[/QUOTE]

Oon lukenu että yli 5cm kokoisia seurataan niin siksi vissiin. Ja mun ei ole ihan se tavallisin toiminnallinen.

Niin ja mulla tuntuu se kipu vasemmalla alavatsalla lonkkaluun vieressä,
välillä säteilee reiteen ja mahan "läpi" selkään ja kylkeen. Tosi paikallista kipua, ei sellaista kuin menkoissa että koko alavatsaa polttelee.

Mulla 5cm kysta joka kerran vuotanut jonkinverran ja sattuihan se mutta ei nyt mutenkään järkyttävästi. Melkein joka päivä nytkin jomottelee se kysta. Kontrolli parin kk päästä. Sanoivat sairaalassa että jos kiertyy niin se on sellaista kipua että siitä ei voi erehtyä.

Ei toden totta voi erehtyä, jos ehtii kasvain kiertyä munasarjan ympärille, niin se on kyllä ambulanssi kyyti sen jälkeen. Ja kivut järkyttävät.

[QUOTE="juupas";30026212]Niin tuokin vielä että missä se kysta kipuilu tuntuu? Onko tämä sitä vai jotain muuta. Nivunen ja etureisi tosiaan juilii.[/QUOTE]

Nivunen, etureisi ja alaselkä kipuili.

Yhteistyössä