Munasarjakysta ja ovulaatio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut

Vieras
Olisin todella kiitollinen jos joku osaisi auttaa mua tässä asiassa...Eli minkälaisia oireita on jos on munasarjakysta? Varmaan vatsakipuja ainakin, mutta minkätyyppisiä? Mulla on nyt n.kuukauden verran ollu alavatsassa etupäässä sellaisia vihlontamaisia kipua, ja ihmettelen mistä ne johtuu. Ei voi olla ovulaatiokipuja, koska niitä on ollu niin usein. Kuukautiset on ollu ihan normaalisti.

Ja vielä sellainen kysymys, että tuleeko ovislimaa aina kun on ovulaatio, vai voiko olla ovulaatio, vaikkei sitä limaa tulekaan? Ja voiko mahdollinen kysta/kystat estää ovulaation?

Mulla on pari kertaa leikattu munasarjakysta. Oireita en kummallakaan kerralla tuntenut. Mulla ultraillaan säännöllisesti endon vuoksi, joten kystat löytyivät siten. Olen kyllä kuullut, että kystat voivat aiheuttaa kipuja/nipistelyä. Mun tapauksessa kystat tukki munasarjan niin, että lääkärin mukaan en ovuloinut. Toinen munasarja/johdin mulla on kuitenkin pysynyt puhtaana endosta, joten takana on yksi raskaus ja toinen on haaveissa.

Sinuna kävisin kipuilun vuoksi gynekologilla ja pyytäisin myös ultrausta.

Yhteistyössä