Munarakkula ultrasta kysyttävää

Itselleni alkoi kk tänään ja kp3. pitäisi aloittaa elämäni ensimmäiset clomit. Lääkäri käski varaamaan ultra-ajan kierron 14.-16. päivälle. Harmittavaista vaan että olemme matkoilla. Lähdemme kp12 ja tulemme kp16(joka on itsenäisyyspäivä) eli 17 olisi arki. Otanko ultran 12 vai 17 kp?
 
norppa75 harmaana
Eiköhän se lääkäri tai hoitajat siellä hoitopaikassa osaa vastata parhaiten tuohon kysymykseen. Itse kyllä veikkaisin tuota aikaisempaa, eli kp 12. Ovis voi olla jo mennyt silloin kp 17 ja ei tiedä montako munarakkulaa sitä oikein on kasvanut ja puhjennut...
 
Mulle ei oo missään vaiheessa selvinny miks sut ultrataan vast oviksen jälkeen.
Yllensä kun toi seuranta ultra on hyvissä ajoin ennen ovista, jolloin voidaan just katella niitä rakkuloita ja niiden tilannetta.
Eli itse pyytäisin seuranta ultran tohon kp12, jolloin siitä olis jotain hyötyäkin.
Sen onko munasolu irronnut näkee vaan verikokeesta ei tolla ultralla.
 
No enpä osaa sitten sanoa miksi ultrataan vasta kierron 14-16 päivä. Muttaa niin sanoi yksityinen lääkäri. Ensimmäinen lääkäri sanoi piut paut koko ultralle.....

No mutta ajan sain varattua nyt sitten kp 12 elikkäs silloin selviää toivottavasti jotakin ja huomenna aloitan ekat clomifenit.
 
Mamsku
Mulla oli kerran tuo sama tilanne ja jouduin yllä peruuttamaan matkan sen vuoksi kun oli niin tärkeää saada se juuri oikea päivä kohdalleen.Nyt tulikin mieleen että se oli kyllä jo viikko ennen ovista?Mutta tosiaan eiköhän ne hoitsut siellä osaa parhaiten neuvoa. =)

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.11.2004 klo 20:17 Mamsku kirjoitti:
Mulla oli kerran tuo sama tilanne ja jouduin yllä peruuttamaan matkan sen vuoksi kun oli niin tärkeää saada se juuri oikea päivä kohdalleen.Nyt tulikin mieleen että se oli kyllä jo viikko ennen ovista?Mutta tosiaan eiköhän ne hoitsut siellä osaa parhaiten neuvoa. =)

Viikko ennen ovista on se mitä lääkärit niin yksityisillä lapsettomuus klinikoilla ja myös julkisella sektorilla lapsettomuuspoleilla käyttävät.
 

Yhteistyössä