munapäiden kuningas

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sorvarijustiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sorvarijustiina

Vieras
Täällä kävi joku "tuote-esittelijä" kauppaamassa miehelle sorvin teräpaloja. Oli kuullut jostain, että miehellä on pajassaan vanha manuaalisorvi metallintyöstöön. Satuin paikalle ja menin katselemaan valikoimaa. Mies elehti vaivihkaa mulle, että kertoisin, onko teristä mihinkään ja onko hinta ok.

Pyörittelin niitä palalaatikoita siinä ja napsin sivuun muutamia poranteriä. Tämä hemmetin "edustaja" otti takakenoisen asennon, vilkaisi tuota mun miestä ja murjaisi ohitseni hänelle, että "ei täällä naisten kanssa aleta kauppaa tekemään, eikös toi rouva voisi mennä tekemään jotain naisten juttuja?"

Voi halavattu, mikä sika! Äänensävyn perusteella se ei edes ollut mikään vitsi. Oma mieheni kysyi sitten multa ääneen, että onko noista tuotteista mihinkään. Jatkoin selaamista, merkinnät olivat vallan omituisia. Kysyin sitten, ovatko palat happoiselle vai esim. valuraudalle tarkoitettuja. Äijä ei osannut sanoa, joku hemmetin huijari se oli, tyhmyytensä lisäksi. Lähti aika livakkaan, kun hänelle selvisi, että olen ammatiltani sorvari ;)

Ihana :D

Serkku on ihmetellyt monien miesmyyjien ja -työntekijöiden asennetta naisiin. Hän on peruskorjauttanut ja tehnyt muutoksia kotiinsa. Miehellä ei ole osaa eikä arpaa ollut koko toimituksessa. Ja lähes jokainen myyjä ja työntekijä on halunnut keskustella MIEHEN kanssa ennen kuin kauppoja lyödään lukkoon tai muutostöitä aletaan tekemään, kysyä hänen mielipidettään ja viitannut nimen omaa siihen, kuinka mies on maksaja. Tyrmistys ja hämmästys on joka kerta yhtä ilmeinen, kun mies sanookin irti itsensä koko hommasta ja sanoo naisen olevan ostaja/asian hoitaja. Siis se, jonka kanssa kaupat tehdään ja juoksevat asiat hoidetaan. Jonkin sortin asennevammaisuutta kai.

Oli meilläkin raksa-aikaan melkoinen karuselli työmiesten kanssa. Mieheni oli töissä päivisin, minä ja appiukko raksalla. Kaikki kysyivät toimintaohjeita appiukolta, joka ohjasi kysymään minulta. Vastauksen saatua homma toimi, kunnes tuli uutta kysyttävää. Taas appiukon luo, sieltä ohjeet tulla kysymään minulta jne...

Meillä aikoinaan asuntolainaneuvottelut tyssäs erään pankin kanssa siihen, kun ennen kuin ehtivät antaa tarjousta mun piti lähteä töihin. Oli sit miespuolinen virkailija sanonu miehelleni et nyt päästään puhumaan asiaa ja tekemään bisnestä. Ei tullut sopimusta lainasta, ei olis kyllä muutenkaan tullu kun ehdot ja maksut epäedullisempia kuin muualla, mutta jo tuo ratkaisi aikas pitkälle.

Alkuperäinen kirjoittaja sorvarijustiina:
Oli meilläkin raksa-aikaan melkoinen karuselli työmiesten kanssa. Mieheni oli töissä päivisin, minä ja appiukko raksalla. Kaikki kysyivät toimintaohjeita appiukolta, joka ohjasi kysymään minulta. Vastauksen saatua homma toimi, kunnes tuli uutta kysyttävää. Taas appiukon luo, sieltä ohjeet tulla kysymään minulta jne...

Appesi olisi voinut laittaa lapun selkäänsä, että "kysy sorvarijustiinalta" :D

Yhteistyössä