Mun vauva on ihan rikki...ja äiti kans...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ennanniina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ennanniina

Jäsen
12.04.2007
450
0
16
Sanokaapa nyt onko ihan normaalia, että kuuden viikon ikäinen vauva lopettaa yhtäkkiä kakkaamisen!? Tähän asti kakka on tullu joka päivä ja joskus monesti päivässä, mutta nyt elellään jo toista päivää ilman mitään :(

Ja kaiken huipux vaippa oli ihan kuivaki yön jäljiltä, eilen vielä sentään pissaa tuli... (Mistä muuten tunnistaa vauvan virtsatulehuksen?) Vai onko vaan nukkunu niin sikeesti, että ei oo six pissannu?

Muuten vauva ihan oma ihtensä ja syöki hyvin. Missä nyt vika? Ei aina kehtais joka asian takia soitella neuvolaan, ni kysyn nyt six täältä, että onko kokemuksia samasta...

Tämä äitee on ihan väsyny olemaan koko ajan huolissaan jostain :'(

Tuskin siun vauva on rikki mennyt :hug: Ihan normaalia tuo on, että joskus on kakkalakkoja, saattaa mennä pari viikkoakin, ettei kakka tule. Ja varmasti se pissakin tulee päivän aikana. Nyt ihan relasti otat vaan, jos vauva kerran on hyvävointinen ja syö hyvin.

Onko vielä rintamaidolla?
Jos on niin tuo kakkaamattomuus ei ole vakavaa, paitsi että saattaa olla kipeä se vatsa.
Meidän neiti oli parhaimmillaan viikonkin kakkaamatta kun vielä imetin. Voi sitä itkua kun väänsi vatsaa. :(

Pissaamattomuus on enemmän huolestuttavaa, tarkkaile ettei pääse vauva kuivumaan.

Mutta jos se pissa sieltä tulee niin kakka-asiasta ei mielestäni tarvii olla huolissaan, näin mulle sanoi ihan meidän omalääkärikin, kun asiasta pari kuukautta sitten kyselin.

Kakasta en olisi huolissani, mutta pissaa pitää tulla joka päivä riittävästi, joten seuraa ennemmin pisupuolta ja käykää lääkärillä, jos pissantulokin vähenee/ei tule lainkaan.

Meillä oli ummetusta täysimetyksestä huolimatta vauvan olles 2kk vanha. pari viikkoakin on kuulemma joku vauva ollut, mutta meistä se viikkokin alko jo tuntua toisen puolesta pahalta. Pahan hajusia paukkuja kyllä tuli esim. hänen ristiäispäivänä :D Annettiin pari päivää luumusosetta muutama tl ja kolmantena päivän sitten alko tulla. Olen myös ummetuksesta johtuvaan kipuitkuun joskus koittanu sitä kuumemittarikikkaa. Mutta pissaa tuli norm. seuraa sitä nyt päivän verran, että kastuuhan vaippa.

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Onko vielä rintamaidolla?
Jos on niin tuo kakkaamattomuus ei ole vakavaa, paitsi että saattaa olla kipeä se vatsa.
Meidän neiti oli parhaimmillaan viikonkin kakkaamatta kun vielä imetin. Voi sitä itkua kun väänsi vatsaa. :(

Pissaamattomuus on enemmän huolestuttavaa, tarkkaile ettei pääse vauva kuivumaan.

Mutta jos se pissa sieltä tulee niin kakka-asiasta ei mielestäni tarvii olla huolissaan, näin mulle sanoi ihan meidän omalääkärikin, kun asiasta pari kuukautta sitten kyselin.

Juuh...on rintamaidolla. Ja maitoa kyllä tulee ja vauva sitä nielee, että ei pitäis kyllä kuiva olla... Maha sillä tosiaan kurisee ja kuplii kovasti. Nyt reppana nukkuu, mutta välillä ilme aika epätoivosen näkönen :'(

Huomasikko oliko sulla joku ruoka-aine, mitä söit sillon ku vauva lopetti kakkaamisen... Mä sorruin syömään aika monta palaa ruisleipää :ashamed: Oliskohan se tehny tän vauvalle?

Voi enpä oo tainnu ikinä oottaa sontaa ja kusta näin paljon! Mä oon sitte maailman onnellisin ku saa taas pestä kakkapyllyä :D Tulispa se hetki nopeasti... Nyt on ihan itku kurkussa vaikka ei kai tää mikään kuoleman vakava asia oo...

Kakkaa ehdit kyllä odotella rauhassa, mutta kovin kauaa ei saisi olla pissaamatta, varsinkin, kun vauva syö normaalisti. Voi vaikka pissarakko haljeta, jos oikein monenmonta tuntia on pissaamatta.

munkin pojalla alkoi tuo kakkalakko kuuden viikon ikäisenä...Kesti lähes kaksi viikkoa.Niitä pahanhajuisia paukkuja tuli kyllä....
Täällä se kakka alkoi kulkea tauon jälkeen ihan normaalisti ilman mitään poppaskonstejakin... :)
Eiköhän se siitä ohi mene,mutta toki jos pissaakin huonosti,kannattaa varmuudeksi lääkärillä käydä näyttämässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Evetsu:
Voi enpä oo tainnu ikinä oottaa sontaa ja kusta näin paljon! Mä oon sitte maailman onnellisin ku saa taas pestä kakkapyllyä :D Tulispa se hetki nopeasti... Nyt on ihan itku kurkussa vaikka ei kai tää mikään kuoleman vakava asia oo...

Voithansoittaa neuvolaan.Kyllä itsekin joskus soittwelin"turhista".Voiko mallasuutetta antaa noin pienelle?Varmaanneuvoo siitäkin.Muistan että terkka sanoi että 5-6 märkää pisuvaippaa pitäisi tulla päivän aikana.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=avs00043

Alkuperäinen kirjoittaja Evetsu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko tänään pissannut?

On luojan kiitos! Just tarkistin vaippaa ni nyt se oli ihan märkä =) Oli kyl pitkä väli olla pissaamatta! Yöllä yhden aikaan vaihdoin pissavaipan ja nyt vasta tuli seuraava pissa :o

Hyvä juttu.Eiköhän se kakkakin sieltä tule.Tuo jumppausjuttukin on hyvä,kokeile silloin tällöin!

Mie muistelen neuvolan tätykän sanoneen, että rintamaijolliset saattavat olla pitkäänkii kakkoomatta, kun rintamaijon pystyy hyödyntämmään jotenkin paremmin. Tiijä häntä, mut meijän typy paskoo paljon ja korvikkeella elelöö (tai no nyt jo vähän tukevammillakkii eväillä).

On se tosiaan huvittavvaa, miten sitä voipikin oottaa kakkaa ja pissaa, ja mikä ilo irtoo kun pylly vihoin ja viimein päräjää :D

Yhteistyössä