Mun tekisi vaan jättää koko kakka taakseni..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tunnen itseni hirviöksi. Mies on sotkenut omat raha-asiansa ennen kuin tapasimme. Kyseessä on pari isoa luottokorttilaskua ja paljon lyhennysvapaata hänen lainassaan. Mies on kykenemätön budjetoimaan rahojaan ja tili on aina nollissa kun palkkapäivä lähestyy. Minä olen ollut aina tarkka rahoistani eikä minulla ole koskaan ollut edes luottokorttia. Tilanne on kärjistynyt koska minun pitäisi jatkaa opintojani lapsen saamisen jälkeen. Raha on tiukilla ja budjetoida pitäisi kun opintotuki ei niin hirveästi ole. Asumme tällä hetkellä erilämme vaikka olemme yhdessä. Nyt miehen asunnosta löytynyt kosteusvaurio ( joka on onneksi korjattavissa) aiheuttaa n. 20 000 euron laskun. Emme ole naimisissa eikä meillä ole yhteistä velkaa. Parisuhde on mennyt alamäkeen jo jonkin aikaa. Minulla reistaa terveys kun stressaan asioita ja nitkutan rahasta. Nyt alkaa pettää mielenterveyskin. Tuntuu vaan hirveälle, että jättäisin miehen rahan takia. Toisaalta myös oman terveyteni takia.

Ethän sinä jätä häntä pelkän rahan takia. Hänen holtiton käytöksensä on loukkaavaa sinua kohtaan, kun hän varmasti tietää sinun suhteesi rahaan. Hänen pitäisi yrittää kovemmin, jossei itsensä, niin parisuhteenne eteen. Raha-asioista huolehtiminen kuuluu normaalin aikuisen elämään. Syynä ei siis ole raha, vaan miehesi välinpitämättömyys. Tee, niinkuin parhaaksi näet, äläkä pode päätöksestäsi huonoa omaatuntoa.

hei tuo 20 00 ? on pieni!

ystävälläni 200 000? velkaa mädästä talostta (uusi oli) firma joka rakensi konkassa ja ysäväni maksaa velkaa tyhjästä loppuelämän.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
hei tuo 20 00 ? on pieni!

ystävälläni 200 000? velkaa mädästä talostta (uusi oli) firma joka rakensi konkassa ja ysäväni maksaa velkaa tyhjästä loppuelämän.

Tää on ihan totta..tosin minähän en mitään maksa koska noi on miehen. Mä varmaan ajaisin auton päin seinää jos mulla olisi 200 000 velkaa tyhjästä.

Tiedän tunteen. Mulla on samanlainen mies. Me ollaan noin 5 vuotta asuttu yhdessä, meillä on "yhteinen" asunto ja asuntolaina.

Koska mies on sössinyt asiansa ennen mua, eikä hallitse rahan käyttöä- tai juuri käytön hallitsee- ei siltä liikene rahaa edes asuntolainaan. Sillä seurauksella että jos laskee kaiken rahan menon meidän talouteen; asuntolainan,vastikkeet, lapsen hoitomaksut, ruoka, sähköt yms. juoksevat "yhteiset menot" hän on viiden vuoden aikana maksanut yhden vuoden osuutensa.

Mun kunnioitus tuota miestä kohtaan on mennyt ja odotan vain hetkeä että pääsen hänestä eroon. Niin paljon tämä asia stressaa ettei lämpöä miestä kohtaan ole olemassa.

Ja me ollaan jo pitkälle yli nelikymppisiä

Älä tunne itseäsi hirviöksi, ole vain rehellinen itsellesi. Etkö tiennyt miehen rahasotkuista? Etkö tiennyt lasta tehtäessä ettei mies osaa hoitaa raha-asioitaan? Ei ole väärin jättää miestä, mutta älä vieritä kaikkea syytä miehen niskoille, se on hedelmätöntä.

Alkuperäinen kirjoittaja tarvitaan kaksi:
Älä tunne itseäsi hirviöksi, ole vain rehellinen itsellesi. Etkö tiennyt miehen rahasotkuista? Etkö tiennyt lasta tehtäessä ettei mies osaa hoitaa raha-asioitaan? Ei ole väärin jättää miestä, mutta älä vieritä kaikkea syytä miehen niskoille, se on hedelmätöntä.

En tiennyt miehen luottokorttilaskuista enkä myöskään lyhennysvapaista. Nämä asiat oikeastaan ovat realisoituneet minulle vasta kun meille syntyi lapsi ja rahasta tosissaan on joutunut tinkimään ja laskemaan mihin tunkee. Minä jos ehdotan miehelle budjetoimista niin vastauksena on tiuskimista ja uikutusta miten hän inhoaa budjetoimista. Kaippa se on osittain minun vika kun tuon miehen valitsin

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos rakastatte toisianne niin miten olisi vain erilliset raha-asiat? Tartteaako erota?

Eriraha asiat koska asutte muutenkin eri talouksissa.
paitsi tietty mies osallistuu lapsen kasvatus kuluihin se on teidän yhteinen..
Puhut miehelle tuntemuksesi ja sanot että jos ei muutosta sun on sanouduttava oman terveytes takia irtit tästä pyörästä.

Jos rakastatte toisianne niin miten olisi vain erilliset raha-asiat? Tartteaako erota?

Meillä on periaattessa erilliset raha-asiat. Tosin jos mies maksaa hirveitä velkoja niin se tarkoittaa sitä,että perheellä on niukemmin rahaa. Musta tuntuu,että mun rakkaus alkaa olla loppu. Olisi vaan helpompaa nostaa mieheltä elarit ja stressata omista asioista. Ei tarvitsisi joka kuukausi jännittää mitäs uutta nyt tulee maksettavaksi.

Mä pitäisin omat ja miehen raha-asiat ihan erillään tuossa tapauksessa. Pidemmän päälle on kyllä tylsää, jos itse säästää ja voisi tehdä jotain mukavaa, mutta ei nuo miehet koskaan opi, jos ne joku aina pelastaa kun ne on sotkeneet raha-asiansa. vesivauriokorjaus tietenkin on eri asia, mutta siihenkin saa lainaa halvalla korolla nyt. Mies voisi mennä velkaneuvontaan laatimaan realistisen budjetin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Meillä on periaattessa erilliset raha-asiat. Tosin jos mies maksaa hirveitä velkoja niin se tarkoittaa sitä,että perheellä on niukemmin rahaa. Musta tuntuu,että mun rakkaus alkaa olla loppu. Olisi vaan helpompaa nostaa mieheltä elarit ja stressata omista asioista. Ei tarvitsisi joka kuukausi jännittää mitäs uutta nyt tulee maksettavaksi.

eikö se onnistuisi? Käytte lastenvalvojalla sopimassa elatuksesta, jos kerran jokatapauksessa asutte nyt erillänne. Voisittehan silti olla yhdessä, ja kun mies saa (toivottavasti) raha-asiat kuntoon ja sinä opiskelut suoritettua niin muutatte yhteen.

Yhteistyössä