mun mies ei ole IKINÄ

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muutan pois
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muutan pois

Vieras
meidän yhteisten 5 vuoden aikana

-pessyt lattioita
-pessyt vessaa
-pyyhkinyt pölyjä
-pyyhkinyt keittiön pöytää tai tasoja
-tehnyt muuta ruokaa kun valmispastaa johon sekaan paistettu jauheliha
-imuroinut koko asuntoa, ainoastaan jos tulee vaikka kasa hiekkaa kengistä niin sen kohdan.

mulle rupee riittään. mä en saa sitä tekee mitään.
lapsi on kesälomareissussa, mä en oo yli viikkoon siivonnu, pyykänny enkä tehny ruokaa ja miestä ei vois vähempää häiritä. vittu.

No. Teillä on ihan erilaiset siisteyskäsitykset ja sitä kautta sinusta on tullut se ainoa joka tekee mitään.

Jos siisteys on sinulle rakkautta suurempi asia niin eipä tässä enää vaihtoehtoja ole.

Ei munkaan mieheni ole tehnyt mitään noista, ei myöskään valmispastaa tai imuroinut hiekkaa. Se on mun hommani, koska mies käy töissä ja tienaa rahat. Silloin kun olin itse töissä, mies tiskasi ja kävi kaupassa.

Viisi vuotta meni, että sait tuon kaiken selville? Et sitten huomannut viikon, kuukauden tai puolen vuoden elon jälkeen etti kyseessä ole himosiivooja?

Vai olisiko käynyt taas niin, että otit miehen projektiksi, josta yrität muokata mieleisen?

En ymmärrä miten jotkut jaksaa elää tollasten vauvojen kanssa.

Mä ainakin kilahtaisin jos kuulisin joskus mieheni suusta "se on naisten homma" tyylisiä lausahduksia. Oksettavia sellaset äijät, mitkä ei osaa tehdä ruokaa tai persettään sohvalta nostaa, jotta kotona olisi siistiä. Tai pestä vessää jossa ihan itse kusevat ja paskovat.

Alkuperäinen kirjoittaja sukri:

Mä ainakin kilahtaisin jos kuulisin joskus mieheni suusta "se on naisten homma" tyylisiä lausahduksia. Oksettavia sellaset äijät, mitkä ei osaa tehdä ruokaa tai persettään sohvalta nostaa, jotta kotona olisi siistiä. Tai pestä vessää jossa ihan itse kusevat ja paskovat.

No ei mun mies pakota. Ihan itse olen osani valinnut nyt kun kotona olen.
=)

Näitä juttuja lukiessa aina mietin, että silloin teidän seurustellessa ennen yhteen muuttamista - millaisessa kunnossa miehen poikamiesboksi oli silloin? Mitään viitteitä siitä, että kotityöt ei tule jatkossa jaettua?

PEESI!

Ja sitten tulevat tänne 5 (!!!) vuoden jälkeen valittamaan asiasta. :headwall:

Tämän takia asuin pitkään mieheni kanssa yhdessä ennen avioliittoa ja lasten hankkimista, ihan yhdessä opeteltiin elämään yhteistä arkea ja jakamaan kotityöt.

Alkuperäinen kirjoittaja muutan pois:
meidän yhteisten 5 vuoden aikana

-pessyt lattioita
-pessyt vessaa
-pyyhkinyt pölyjä
-pyyhkinyt keittiön pöytää tai tasoja
-tehnyt muuta ruokaa kun valmispastaa johon sekaan paistettu jauheliha
-imuroinut koko asuntoa, ainoastaan jos tulee vaikka kasa hiekkaa kengistä niin sen kohdan.

mulle rupee riittään. mä en saa sitä tekee mitään.
lapsi on kesälomareissussa, mä en oo yli viikkoon siivonnu, pyykänny enkä tehny ruokaa ja miestä ei vois vähempää häiritä. vittu.

Mun mies on
-pessyt lattiat
-pesee vessan n.1-2 krt/kk
-pyyhkinyt pölyt
-pyyhkii keittiön pöydän ja tasot 2-3krt/vko
-imuroi n. kerran viikossa

=)

Alkuperäinen kirjoittaja Kismett:

=)

Mäkin olen kotona ja silti mun mies eilenkin illalla tarttui imuriin =) En minäkään katsoisi päiväkään sellaista vässykkää, joka ei mitään halua kotona tehdä. Tämän ketjun luettuani saan taas olla ylpeä miehestäni, ja muistan kyllä kertoakin sen hänelle kunhan kotiutuu, kaupan kautta ;)

Alkuperäinen kirjoittaja S:
Näitä juttuja lukiessa aina mietin, että silloin teidän seurustellessa ennen yhteen muuttamista - millaisessa kunnossa miehen poikamiesboksi oli silloin? Mitään viitteitä siitä, että kotityöt ei tule jatkossa jaettua?

no meillä mies asui kotona ennen kuin muutettiin yhteen ja äitinsä/isänsä tais siivota ja pyykätä, ainakin suurimmaksi osaksi- tosin mun mies silti voi välillä käskemättä heittää pyykit koneeseen tai imuroida. Yleensä mä kyllä hoidan kaiken, nyt kun olen kotona enkä käy töissä niin se on ihan ok. Sit kun palaan työelämään itekin niin odotan että mieskin taas osallistuu kotitöihin enemmän.

Mun mies ei ole ikinä

-lyönyt minua
-haukkunut minua rumilla sanoilla
-jättänyt tekemättä päiväruokaa
-pettänyt lupaustaan

:heart:

Aina tämmöisiä aloituksia lukiessa huomaa, miten hyvä mie minulla todella on :)

Meidän yhteisten 10 vuoden aikana

-lehnyt lumitöitä
-leikannut nurmikkoa
-pessyt autoja
-huoltanut polkupyöriä
-vahannut autoja
-maalannut aitaa tai mitään muutakaan
-siivonnut autotallia
-puhdistanut rännejä
-rakentanut leikkimökkiä
-tehnyt pihakivetystä

Mutta en valita, koska en odotakaan hänen tekevän niitä. Selvitimme jo suhteen alussa mitkä asiat ovat tärkeitä ja millaisia olemme. Emme ole lähteneet muuttamaan toisiamme.

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Alkuperäinen kirjoittaja Kismett:

=)

Mäkin olen kotona ja silti mun mies eilenkin illalla tarttui imuriin =) En minäkään katsoisi päiväkään sellaista vässykkää, joka ei mitään halua kotona tehdä. Tämän ketjun luettuani saan taas olla ylpeä miehestäni, ja muistan kyllä kertoakin sen hänelle kunhan kotiutuu, kaupan kautta ;)

Mielummin imuroin lasten kanssa päivällä. Nyt voi sitten illalla katsella kun mies leikkii lasten kanssa eikä käytä koko iltaa meidän sotkujen siivoamiseen.
=)

Yhteistyössä