Mun mielestä on ihan kauheeta että Maria Lund oli ollut röökillä raskausaikana!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Älllistynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Älllistynyt

Vieras
Siis kauheetahan se on aina kun nainen polttaa raskausaikana, eikä siihen ole yhtä ainutta hyväksyttävää selitystä. Mutta miten voi ihminen olla vielä niin kertakaikkiaan tyhmä, että tekee sen vielä julkisella paikalla. Mä ainakin häpeäisin omaa selkärangattomuuttani niin paljon, että polttaisin visusti piilossa. Vielä enemmän polttaisin piilossa jos olisin kaiken lisäksi julkisuuden henkilö.

En nyt ole ollut mikään varsinainen Maria- fani muutenkaan, mutta en olis hänestä kyllä tuollaista uskonut.

Just... Ja kukaan muu ei polta raskausiaikana. Välillä täällä lukea siitä kuinka surastaan kehoitetaan polttamaan, ettei stressi vaan tapa vauvaa..
Kävelkää naikkarin eteen ja menkää sinne päivittelee niille naisille, jotka siellä maha pystyssä seisoo.
Siinä ne ketjussa polttaa, ja mikä parasta.. selän takan kyltti "tupakointi kielletty ovien edessä"

Ja kuka helvetti luottaa johonkin seiskan juttuihin??

Just... Ja kukaan muu ei polta raskausiaikana. Välillä täällä lukea siitä kuinka surastaan kehoitetaan polttamaan, ettei stressi vaan tapa vauvaa..
Kävelkää naikkarin eteen ja menkää sinne päivittelee niille naisille, jotka siellä maha pystyssä seisoo.
Siinä ne ketjussa polttaa, ja mikä parasta.. selän takan kyltti "tupakointi kielletty ovien edessä"

Ja kuka helvetti luottaa johonkin seiskan juttuihin??

Ihan yhtä tuomittavaa on jokaisen äidin tupakointi. Jos tuo Seiskan juttu ei olis totta, niin eiköhän Maria olis sen tiukasti kieltänyt. Sen verran isosta jutusta kuitenkin kyse.

Onhan se nyt tyhmää, mutta minkäs nikotiinisti halulleen voi! Minä, minun nikotiininhimoni vie voiton lapseni hyvinvoinnista. Harva äiti varmaan laittaisi tupakkaa vauvalleen huuleen mutta mikä v...un älypää sen tekee syntymättömälle lapselleen? Sanoisin että NARSISTI ihminen sen tekee, eli se joka ajattelee vain itseään. Yäk oikeesti, en olisi koskaan voinut tehdä noin lapsilleni, mutta toiset ne vaan pystyy. Minulle lapset ovat olleet tärkeimpiä tässä maailmassa enkä olisi loskaan voinut kuvitellakaan polttavani heitä odottaessani. Olenkin sanonut aloittavani tupakoinnin heti, kun joku sanoo HYVÄN syyn aloittaa se. Mutta vielä ei ole kukaan sitä sanonut! Mutta jos jollain on varaa vetää euroja savuna ilmaan niin oma valinta. Me käydään joka vuosi niillä rahoilla etelässä lomalla ;) Repikää siitä!

[QUOTE="vieras";23081935]Onhan se nyt tyhmää, mutta minkäs nikotiinisti halulleen voi! Minä, minun nikotiininhimoni vie voiton lapseni hyvinvoinnista. Harva äiti varmaan laittaisi tupakkaa vauvalleen huuleen mutta mikä v...un älypää sen tekee syntymättömälle lapselleen? Sanoisin että NARSISTI ihminen sen tekee, eli se joka ajattelee vain itseään. Yäk oikeesti, en olisi koskaan voinut tehdä noin lapsilleni, mutta toiset ne vaan pystyy. Minulle lapset ovat olleet tärkeimpiä tässä maailmassa enkä olisi loskaan voinut kuvitellakaan polttavani heitä odottaessani. Olenkin sanonut aloittavani tupakoinnin heti, kun joku sanoo HYVÄN syyn aloittaa se. Mutta vielä ei ole kukaan sitä sanonut! Mutta jos jollain on varaa vetää euroja savuna ilmaan niin oma valinta. Me käydään joka vuosi niillä rahoilla etelässä lomalla ;) Repikää siitä![/QUOTE]

Yhdyn täysin! Raskaana olevan tai imettävän äidin, ei kuulu tupakkaa polttaa. Jos sanoisi raskausaikana tupakoineelle äidille että tuikkaappa nyt tästä kessu 3kk vanhan Minerva-Onervasi suupieleen, niin katsoisivat että "ootko hullu?". Kai se on joillekin niin, ettei käsitä asian vakavuutta, koska se lapsihan on sinänsä näkymättömissä, äitinsä sisässä, vaikka tietääkin olevansa raskaana. Olisin itse todella vihainen jos saisin tietää että äitini olisi surutta polttanut tupakkaa silloin kun olin hänen kohdussaan, vielä kehittymässä, täysin kykenemättömänä päättämään siitä mitä kantajani oikein tekee itselleen ja samalla minulle.
Tietysti löytyy aina niitä, jotka inisevät että "ei se oo niin helppoo lopettaa!" mutta oman lapsensa eteen pitäisi olla valmis tekemään mitä vain. Ja silloin se tupakoinninlopettaminen on helpoimmasta päästä olevia asioita.

Itse lopetin viime kesänä heti seuraavana päivänä plussauksesta täysin kertalaakista ja ilman korvaavia. Olin polttanut reilua askia päivässä ja lopettaminen ei ollut helppoa mutta hyvin varmaa.

Nyt rv 35+4 kun ajattelee niitä, jotka tahallaan myrkyttävät syntymättömät lapsensa, mua alkaa tosissaan kuvottamaan! Jokaisen pitää saada itse päättää oman kroppansa tuhoamisesta.

Minun mielestäni jos naisen pitää lopettaa tupakointi raskausaikana (kannatan tätä!) myös hänen aviopuolisonsa pitää. Lisäksi olkoon sitten aviopuoliso tai muu kumppani, tätä pitää halveksua ihan yhtä paljon raskausajan tupakoinnista kuin äitiä.

^ viestiini nro 11 lisään vielä, että myös mieheni lopetti samana päivänä, koska halusi olla tukenani kaikista parhaimmalla tavalla ja lisäksi luodakseen meille täysin savuton perhe :)

[QUOTE="mievain";23082028]^ viestiini nro 11 lisään vielä, että myös mieheni lopetti samana päivänä, koska halusi olla tukenani kaikista parhaimmalla tavalla ja lisäksi luodakseen meille täysin savuton perhe :)[/QUOTE]

Hatunnosto! Myös sama täällä. Mekin lopetimme kummatkin. Tiedän kuitenkin pariskuntia joissa mies polttaa ja raivoaa raskaana olevalle vaimolleen tämän polttamisesta. Ymmärrän miehen huolen, mutta en sitä ettei sen vertaa voi ottaa vastuuta tulevasta lapsesta että omaa esimerkkiä näyttämällä ja vaimon vakkari tupakointikumppanina voi näyttää mallia ja tsempata sen vertaa.

[QUOTE="vieras";23081935]Onhan se nyt tyhmää, mutta minkäs nikotiinisti halulleen voi! Minä, minun nikotiininhimoni vie voiton lapseni hyvinvoinnista. Harva äiti varmaan laittaisi tupakkaa vauvalleen huuleen mutta mikä v...un älypää sen tekee syntymättömälle lapselleen? Sanoisin että NARSISTI ihminen sen tekee, eli se joka ajattelee vain itseään. Yäk oikeesti, en olisi koskaan voinut tehdä noin lapsilleni, mutta toiset ne vaan pystyy. Minulle lapset ovat olleet tärkeimpiä tässä maailmassa enkä olisi loskaan voinut kuvitellakaan polttavani heitä odottaessani. Olenkin sanonut aloittavani tupakoinnin heti, kun joku sanoo HYVÄN syyn aloittaa se. Mutta vielä ei ole kukaan sitä sanonut! Mutta jos jollain on varaa vetää euroja savuna ilmaan niin oma valinta. Me käydään joka vuosi niillä rahoilla etelässä lomalla ;) Repikää siitä![/QUOTE]

Olet ihan oikeassa että väärin se on.

Narsistin leimaa ei saa ihminen joka tupakoi raskaana olessa. Narsisti ei ole sama kuin itsekäs. Älä käytä sitä.

Mä poltin aikoinaan tupakkaa ja matkustelin kaukomaille vuosittain. Ylipäätään elin aika leveesti. Kerran kävin kuussakin. Revi siitä. Lopetettuani en ole huomannut olevani sen rikkaampi. Eli otappa tästäkin ne yhtäläisyysmerkit pois:D

Narsisti? Ehkä itsekäs olisi nyt oikeampi termi. Mut juu, mä poltan, en kylläkään paljon. Raskausaikana poltin tasan kaksi tupakkaa, se ei maailmaa kaada. Imetin tasan viikon ja sen jälkeen aloin taas polttaa, kun muksu siirrettiin korvikkeelle.

Ehkä noin 2-4 röökiä menee päivässä, joskus harvoin enemmän. Mut mulla onkin varaa vetää satoja euroja savuna ilmaan, koska teen koulutustani vastaavaa työtä ja siitä maksetaan. Näin ollen myös lomamatkat ovat mahdollisia. MInusta huolestuttavampaa on se, että jonkun talous kaatuu röökiaskin hintaan..

Yhteistyössä