Mun mielestä mies veti maton jalkojeni alta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja --
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

--

Vieras
Sisustuksesta.

Sisustus on mulle suunnilleen henki ja elämä. Tällä hetkellä en ole toteuttanu visioitani kovinkaan paljon, koska asuntona on ollut 5 vuotta kaupungin vuokratalo. Pitkään etsittiin omakotitaloa miehen kanssa, jota ei löytynyt. Päädyttiin ostamaan tontti keväällä 2012. Ja rakentaminen aloitettiin tänä keväänä.

Sisustus-innostani mies on hyvinkin perillä. Kerään kollaasia "tulavaisuuden kodista" kansiooni. Näytän miehelle mieleisiäni ideakuvia ja puhun muutenkin paljon siitä Mitä Sitten Kun On Se Oma Talo!

Nyt kun rakentaminen on edennyt kohta sisähommiin ja miehelle plen puhunut jo pitkään että syksyllä pitää ruveta sitten tekemään pikku hiljaa huonekaluostoksia koska ne pääosin ostetaan käytettyinä (vanhoja huonekaluja). Niiden etsimiseen voi mennä aikaa. Kävin ekalla kierroksellani tänään sormet syyhyten ja innosta puhkuen napsin kuvia varteen otettavista huonekaluista. Kun kotona niitä näytin miehelle, hän ensin katsoo mua nyrpistyneenä ja sanoo että hän ei kyllä mitään tollasta halua! Kaikki oli ihan nou nou. Koko tyyli. Erityisesti idea Vanhoista huonekaluista.

Mykistyin. Tuntuu uskomattoman pahalta ja jopa petetyltä, että nyt vaivautuu sanomaan mielipiteen sisustuksellisiin asioihin. En osaa edes puke sanoikin miten vihainen oon sille. En uskalla edes myöntää itelleni että todennäköisesti meille ei siis tule sellaista sisustusta josta olen pari vuotta haaveillut.

Ehkä pikku juttu jollekkin muulle, mutta ei mulle..

Se että naiset haaveilevat kaikenlaisesta, on aivan normaalia, ja me miehet hyväksymme sen. Mutta sitten kun asioita oikeasti tehdään, haluamme osallistua päätöksentekoon. Itse esim. pidän modernista sisustuksesta, enkä haluaisi kotiini vanhan tyylistä kalustusta. Jos teillä on kovin erilaiset näkemykset, voi olla vaiketa löytää komprimissia.

no eikös siitä tule teille yhteinen koti?Tottakai miehen mielipide täytyy ottaa huomioon ja tehdä kompromisseja.Me käydään aina yhdessä huonekaluja katselemassa/ostamassa.

• Tykkää
Reactions: dipt
Mä olen sitä mieltä, että jos mies ei tähän mennessä ole saanut suutaan auki sisutukseen liittyvistä asioista, voi olla ihan kokonaan hiljaa. Hän on tiennyt mitä sä haluat ja hiljaisuus on myöntymisen merkki ;).

• Tykkää
Reactions: Spukka
[QUOTE="sanna";28791509]no eikös siitä tule teille yhteinen koti?Tottakai miehen mielipide täytyy ottaa huomioon ja tehdä kompromisseja.Me käydään aina yhdessä huonekaluja katselemassa/ostamassa.[/QUOTE]

Tähän täysi peesi.

Niin... No mut onhan se ap:nkin koti. Jos hän haluaa kotiinsa vanhan sisustuksen niin miksi sitten pitää mennä miehen mielen mukaan?

Ens kerralla et näytä miehelle vaan ostat vaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja voi ei sä taas;28791525:
no sä nyt tunnut olevan täällä sua seurattuani melkoinen vastarannan kiiski,eipä kommenttisi yllättänyt nytkään-

Voi kun ihanaa, että joku seuraa mun kirjoituksiani :hug:! Mun oma stalkkeri :heart:

miehet yleensä toimii ja miettii vasta sitten kun on tilanne päällä,naiset taas haaveilevat kaikenlaista.En suosittele nyt mennä ostaa päräyttämään omin päin mitään vaan ensi kerralla otat miehen mukaan ja seuraat vähän millaista sisustusta hän on ajatellut.

[QUOTE="sara";28791584]miehet yleensä toimii ja miettii vasta sitten kun on tilanne päällä,naiset taas haaveilevat kaikenlaista.En suosittele nyt mennä ostaa päräyttämään omin päin mitään vaan ensi kerralla otat miehen mukaan ja seuraat vähän millaista sisustusta hän on ajatellut.[/QUOTE]

Juurikin näin. Kumpikin voi haaveilla/suunnitella itsekseen mitä tahansa siihen asti, kunnes on päätösten aika. Silloin - ja vasta silloin - on aika tehdä kompromisseja ja jos maut eroavat kovasti, niin pettymyksiltä lienee mahdoton välttyä.

7RJlMA6.gif

• Tykkää
Reactions: Spukka
aika epäreilua, olisi ollut huomaavaista mainita jo silloin kun hänelle olet näyttelyt kuvia, etteivät ne vastaa lainkaan hänen visioitaan... aika eriskummallista ettei yhteiselonne aikana ole käynyt selväksi millaisesta tyylistä pidätte. jos olette kovasti eri linjoilla, kannattaa miettiä kompromisseja; jos on taitava sisustaja, pystyy kyllä kivasti yhdistelmään modernia ja vanhaa.. ehkä miehesi kokee liian romanttisena tai konservatiivisena pelkät vanhat huonekalut. eli siis makeita vanhoja huonekaluja ja sekaan modernimpaa twistiä. harmittaa puolestasi, että olet käyttänyt paljon aikaa suunnitellessasi yhteistä kotianne ja olet kuvitellut että miehesi on hyväksynyt visiosi koska ei ole kommentoinut mitään ja nyt kun pitäisi ryhtyä sanoista tekoihin hän ilmoittaakin ettei ole lainkaan samoilla linjoilla kanssasi..miksi on antanut sinun nähdä niin kovasti vaivaa.. jos olisi kertonut aikaisemmin mielipiteensä olisit varmasti suunnitelmissasi ottanut hänen toiveensa huomioon. usein ihmiset jotka haluavat viihtyä kotonaan ja nauttivat sisustamisesta toivovat toisten perheenjäsenten viihtyvän siellä myös ja kokevat mielenkiintoisena pähkinänä eri mieltymysten yhdistelyn. ikävää, ettei hän tunnu arvostavan sinulle tärkeää ajanvietettä ja harrastusta. nyt vaan uusia kuvia keräämään... ja keskustelkaa :)

Sisustuksesta.

Sisustus on mulle suunnilleen henki ja elämä. Tällä hetkellä en ole toteuttanu visioitani kovinkaan paljon, koska asuntona on ollut 5 vuotta kaupungin vuokratalo. Pitkään etsittiin omakotitaloa miehen kanssa, jota ei löytynyt. Päädyttiin ostamaan tontti keväällä 2012. Ja rakentaminen aloitettiin tänä keväänä.

Sisustus-innostani mies on hyvinkin perillä. Kerään kollaasia "tulavaisuuden kodista" kansiooni. Näytän miehelle mieleisiäni ideakuvia ja puhun muutenkin paljon siitä Mitä Sitten Kun On Se Oma Talo!

Nyt kun rakentaminen on edennyt kohta sisähommiin ja miehelle plen puhunut jo pitkään että syksyllä pitää ruveta sitten tekemään pikku hiljaa huonekaluostoksia koska ne pääosin ostetaan käytettyinä (vanhoja huonekaluja). Niiden etsimiseen voi mennä aikaa. Kävin ekalla kierroksellani tänään sormet syyhyten ja innosta puhkuen napsin kuvia varteen otettavista huonekaluista. Kun kotona niitä näytin miehelle, hän ensin katsoo mua nyrpistyneenä ja sanoo että hän ei kyllä mitään tollasta halua! Kaikki oli ihan nou nou. Koko tyyli. Erityisesti idea Vanhoista huonekaluista.

Mykistyin. Tuntuu uskomattoman pahalta ja jopa petetyltä, että nyt vaivautuu sanomaan mielipiteen sisustuksellisiin asioihin. En osaa edes puke sanoikin miten vihainen oon sille. En uskalla edes myöntää itelleni että todennäköisesti meille ei siis tule sellaista sisustusta josta olen pari vuotta haaveillut.

Ehkä pikku juttu jollekkin muulle, mutta ei mulle..

Miehet on just tollasia!
Törkeetä.
Jätä se sika!

En vois IKINÄ laittaa kotiamme VAIN minun näköisekseni :O
Me ollaan YHDESSÄ päätetty KAIKKI jutut mitä meillä kotona on, ostettu vain sellaisia juttuja, mitkä miellyttävät molempien silmää.

Haluatko sä oikeesti, että kotinne on sellainen missä miehesi ei viihdy? Se on hänenkin kotinsa

En vois IKINÄ laittaa kotiamme VAIN minun näköisekseni :O
Me ollaan YHDESSÄ päätetty KAIKKI jutut mitä meillä kotona on, ostettu vain sellaisia juttuja, mitkä miellyttävät molempien silmää.

Haluatko sä oikeesti, että kotinne on sellainen missä miehesi ei viihdy? Se on hänenkin kotinsa

Jaajaa, minä olen kyllä tehnyt kotiin tuunailuja vasten miehen tahtoa. Kun hänellä ei ole liikaa mielikuvistusta että osaisi kuvitella etukäteen miltä joku asia tulee näyttämään. On aina sitten myöntanyt että hyvä tuli.

No meillä minä kyllä päätän sisustuksen päälinjaukset, kun siitä huomattavasti enemmän tiedän.
Eikä tämä "tieto" ole taivaasta tipahtanut, vaan käytän aikaani lukien sisustamisesta, uusista trendeistä ja koluan sisustuskauppoja usein.

Mies ei mitenkään voi olla samanarvoisessa päätäntävallassa, jos ei asiaan viitsi perehtyä.

Miehen mielipidettä kyllä kysyn, mutta isommat päätökset teen minä niin kauan kunnes mies haluaa "opetella" sisustamista edes sen verran että osaa siitä keskustella.

[QUOTE="vieras";28792184]No meillä minä kyllä päätän sisustuksen päälinjaukset, kun siitä huomattavasti enemmän tiedän.
Eikä tämä "tieto" ole taivaasta tipahtanut, vaan käytän aikaani lukien sisustamisesta, uusista trendeistä ja koluan sisustuskauppoja usein.

Mies ei mitenkään voi olla samanarvoisessa päätäntävallassa, jos ei asiaan viitsi perehtyä.

Miehen mielipidettä kyllä kysyn, mutta isommat päätökset teen minä niin kauan kunnes mies haluaa "opetella" sisustamista edes sen verran että osaa siitä keskustella.[/QUOTE]

ja ne luetut tiedot ja sisustustrendit vastaavat sit just teidän molempien makua?

Yhteistyössä