Mun maailma on rikki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AD(H)D
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

AD(H)D

Vieras
Lapsena olin utelias, uskalsin kysyä ja ihmetellä. Usein käskettiin olla hiljaa, opinkin lopulta olemaan. Sekä siitä syystä että käskettiin, että päänsisäinen hälinä oli loputonta, en voinut keskittyä. Alakoulun sain luovittua keskivertotuloksin. Yläkoulu alkoi välittömästi sillä että mua alettiin huoritella, kuuntelin, en koskaan puolustautunut. En mä kokonaan ilman ystäviä ollut, mutta olin hyvin yksinäinen. Kuin ihmeen kaupalla selviydyin hengissä ulos sieltä, ehtoja suorittamalla sain päättötodistuksenkin. Itsetuhoisia ajatuksiakin oli, siihenkin olin vaan liian huono, tyhmä ja pelokas.

Hetkeksi tämän jälkeen vapauduin, elin ja olin jopa onnellinen. Aloitin muutaman kerran opiskelutkin, ne jäivät kuitenkin kaikki kesken. Varmasti kahdesta syystä, hälinä pään sisällä jatkui, olin tyhmä ja hidas. Ja vaikka ammattikoulu ei samanlaista ollutkaan kuin peruskoulu, niin arvet oli liian syvällä. Koulu on paskaa, eikä oikein keneenkään voi luottaa.

Tapasin pojan, seurusteltiin. Parin vuoden jälkeen muutama lapsi, olin hurjan väsynyt mutta tyytyväinen elämääni, olihan minulla perhe ja kaikki lopulta ihan hyvin. Sain töitä, opiskelin parikin ammattia tänä ajanjaksona, on muuten hurjan hieno tunne kun valmistuu koulusta vaikka onkin aika tyhmä. Joitakin työpaikkoja ja alan vaihtoa myöhemmin, löysin oman alanikin jossa nyt viihtynyt jo vuosikymmen verran, ja opiskellut lisää alan sisällä. En mä mitään rakettitiedettä tee työkseni, mutta tunnen suurta paloa työtäni kohtaan.

Vaikka kaikki näyttää varmasti ulospäin seesteiseltä, aikuiset lapset, työ, talo, autot, elämä hymyilee ym. shittiä,niin pinnan alla kytee valtava paha olo. Se on aaltoilevaa, on joitakin ihan valoisiakin päiviä. Edelleen tuntuu etten oikein ymmärrä puhetta, isommissa ryhmissä olen edelleen hiljaa, koska en vaan pysty kuuntelemaan. Hälinä jatkuu.

Luultavasti vaan synnyin huonoksi ihmiseksi eikä sille mitään ole tehtävissä. Hyvinvointiblogit, some jne syöttää taukoamatta silmänlumetta, onko muka kaikkien elämä niin ihanaa kun antavat ymmärtää,tuskin. "Ajattele positiivisesti" "Hymyile" Se saa mut voimaan vielä huonommin. Mun maailma on musta, synkkä, enkä mä jaksa hymyillä, en jaksa teeskennellä että elämä on ihanaa. Nämä ihmiset olen pyrkinyt elämästäni poistamaan, onnistunutkin ihan hyvin. Mutta mä olenkin tyhmä, hidas, ei ne mua kaipaakaan.

Minä en tiedä miksi tämän kirjoitan, en aio edes oikolukea tätä. Miten edes päädyin tänne, en tiedä. Itsetuhoisista ajatuksista olen päässyt. Alkoholia en käytä.

Mulla sama homma. Ja nyt kin vaihdevuodet lähestyy niin ahdistus ja kaaos pahenee. Ajattelen meneväni lääkäriin, mutta en saa aikaiseksi varata aikaa. Enkä halua leimautua, tosin oon jo. Mutta pois tästä olisi päästävä. Mulla kuopus vielä ala-asteella, kärsii samoista ongelmista, olis helpompi opastaa häntä kos ymmärtäisin itseäni! Kaks vanhinta jo opiskelee, heillä onneksi kaikki hyvin!

No miten olisi vaikka ihan lääkitys tuohon päänsisäiseen hälinään jos se häiritsee noin paljon... ja tadaa huomaat että hälinä on poissa ja voit olla hetken päivästä kuin ”normaali ihminen”.

Mutta en ymmärrä mistä tuon tyhmyyden repäiset, ei tarkkaavaisuushäiriö merkitse sitä että älykkyysosamäärä olisi jotenkin pienempi.

Itseasiassa näin luulin itsekin että älyssä on jotain vikaa kunnes tein kaikenlaisia testejä ja joskus ne joilla on tämä tarkkaavaisuus ”ongelma”, onkin herkkyyttä nähdä jotain sellasta mitä muut ei edes näe tai huomaa.

• Tykkää
Reactions: Echo
Adhd/add .. metyylifenidaatti auttaa.

Tosin enpä käsitä mistä se hälinä tulee pään sisään? Itehän ajatuksesi tuotat
No se vaan tulee. Ei sitä kukaan tiedä mistä, mutta se on yksi keskittymishäiriön tuntomerkki. Kuin helikopteri pyörisi päässä ja ajatukset sinkoilee,mistään ei saa oikein kiinni ja kestää pitkään (jopa tunteja) että pystyy aloittaa mitään tekemistä. Tää aiheuttaa huonoa oloa ja tässä vaiheessa moni tarttuu pulloon.

Pakko jakaa oma suhteellisen tuore "keskittymishäiriö". Nyt näkökentässä pomppii yksi erityisen häiritsevä lasiaissamentuma hyvin lähellä katseen keskipistettä. Häiritsee keskittymistä erittäin paljon kun se pomppii aina silmää räpytettäessä ja liikutettaessa ja valuu sitten hiljalleen alas... pitäisi varmaan aloittaa jotain meditaatioharjoituksia oppiakseen olemaan välittämättä ja voidakseen työskennellä näytön ääressä.

Pakko jakaa oma suhteellisen tuore "keskittymishäiriö". Nyt näkökentässä pomppii yksi erityisen häiritsevä lasiaissamentuma hyvin lähellä katseen keskipistettä. Häiritsee keskittymistä erittäin paljon kun se pomppii aina silmää räpytettäessä ja liikutettaessa ja valuu sitten hiljalleen alas... pitäisi varmaan aloittaa jotain meditaatioharjoituksia oppiakseen olemaan välittämättä ja voidakseen työskennellä näytön ääressä.
Sun kannattaa katsoa vähän sen ohi niin ei haittaa mitään. Lopeta sokerin syöminen välittömästi.