Mun kaikki herneenversot homehtuu...mitä mä teen väärin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Tai siis mä vissiin kastelen liikaa, mutta mikä sitten on se oikea ja sopiva määrä siihen kasteluun?

Jos pidän sen koko ajan kosteana, niin se homehtuu. Ja jos annan kuivua, se on ihan kitukasvunen.

[QUOTE="vieras";26082631]Paljonko sulla on multaa siinä? Ja onko jotenkin peitetty kasvualusta?[/QUOTE]

Mulla on nuo kasvamassa (tai siis oli) Iittalan Teema-sarjan syvillä lautasilla...joten oiskohan siinä joku 3-5 cm multaa.

Ja sitten oli yksi satsi kukkaruukussa, jossa oli multaa 10 cm ehkä enempikin. Ja se homehtui eniten.

Peitetty kasvualusta? Siis mitä häh...meinaatko että olen peittänyt sel kelmulla tjtn? Ei ole.

Kastele vähän kerrassaan. Kastelet siis päivässä useamman kerran, mutta aina vähän vettä kerrallaan, jotta ennättää kuivua välissä. Lapset ja sumutuspullo on tässä kohti hyvä yhdistelmä, jos tuntuu ettei itse jaksa :D

Kastele vähän kerrassaan. Kastelet siis päivässä useamman kerran, mutta aina vähän vettä kerrallaan, jotta ennättää kuivua välissä. Lapset ja sumutuspullo on tässä kohti hyvä yhdistelmä, jos tuntuu ettei itse jaksa :D

Kunnen muista. Mä olenkin siis tehnyt siksi niin että uitan koko höskän kerran päivässä litimäräksi ja vähän ylikin.

Mutta vissiin se ei sitten kannata :D

Yhteistyössä