Mun elämä on yhtä helvettiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niin väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niin väsynyt

Vieras
Ex ei ole tavannut lapsiaan yli kahteen vuoteen. Tänä vuonna on soittanut niille 4 tai 5 kertaa. Ja se on haastanut mut oikeuteen tästä kaikesta.

Se ei itse soita -syy on tietenkin mussa sen mukaan. Se ei itse tapaa, siinäkin syy on mussa. Se vaatii että mun pitää maksaa matkakulut ja laittaa lapset keskenään lentokoneeseen. 5- ja 7-vuotiaat, jotka ei ole koskaan elämässään matkustaneet lentokoneella.

Tulin just tapaamasta ekaa kertaa omaa asianajajaani. Jäi vaan sellainen olo, että kummankohan puolella sekin mahtoi olla. Mun kuulema pitää maksaa kulut matkoista puoliksi, menevät kuulema tulojen mukaan. Sehän sattui, ex lusmuilee "työttömänä" jo ties kuinka monetta vuotta. Mä käyn töissä ja elätän lapset yksin. Ex ei maksa edes elareita, nekin tulee kunnan kautta. Ja tottakai mulle tulee maksettavaksi oikeudenkäyntikulut, exän ei tartte maksaa senttiäkään.

Jäi niin paha maku tuosta oikeusavustajan tapaamisesta. Mä en yhtään tiedä missä mennään, mitä tapahtuu, saako ex tosiaan kaikki puolelleen taas ja omat vaatimuksensa läpi.

Sillä ei ole mitään merkitystä, että se valehtelee ja kieroilee, uhkailee, kiristää, manipuloi, tekee kaikesta niin vaikeaa. Mä olen yrittänyt kaikkeni, tullut aina vastaan, ehdottanut sille vaikka mitä tapaamisten suhteen, joustanut kerta toisensa jälkeen. Eikä mikään riitä. Ei ole kuulema rikosoikeudenkäynti, joten ex saa puhua ihan mitä tahtoo ja valehdella niin paljon kuin sielu sietää. Ja sehän sietää.

Mä en jaksa. Tätä helvettiä on jatkunut jo vuosia, eikä loppua näy. Päin vastoin, tahti vaan kiihtyy.

Missä on oikeus ja kohtuus?!!!!

meillä ihan sama edessä paitsi ettei ole kyse lentomatkoista vaan auto/junamatkoista noin 200km./suunta.. vituttaa kun matkat tulee mun ja nykyisen miehen maksettavaksi vaan siks et ollaa ihan tavallisia kunnollisia ihmisia eikä sosiaalipummeja... tiedän tunteen..

Katso myös tätä: http://www.naisunioni.fi/index.php?k=13613 - voit kyllä saada ilmaiseksi todella arvokkaita neuvoja ilman pelkoa puolueellisuudesta. Toivottavasti jaksat vielä hakea apua älyttömään tilanteeseesi. Älä alistu eksäsi kiusaamiseen. Jos hän oikeasti haluaisi tavata lapsia, hän tulisi tapaamaan heitä.

Asianajaja sanoi lopussa että jossain vaiheessa tulee vanhemmuuden arvioinnit. Mitä sekin tarkoittaa? Miksi ne tulee? Siksikö, kun sanoin että haluan yksinhuoltajuuden? Mä en edes tiedä onko mulla perusteita sille, kun aa. ei kommentoinut asiaa millään tavalla. Eikö se riitä, että exän kanssa ei pysty sopimaan yhtään mistään ja että meillä on välimatkaa monta sataa kilometriä? Eikö sekään ole mikään peruste, ettei ex ole tavannut lapsiaan tai pitänyt näihin yhteyttä? Ai niin, ei varmaan, kun ex vetoaa siihen että mä olen estänyt yhteydenpidon ja tapaamiset.

Sillä ei ole näköjään mitään merkitystä, että näiden vuosien aikana olen koettanut mennä exää vastaan, joustanut, koettanut myönnytellä, tulla puolitiehen vastaan. Sanoin asiasta, aa ohitti koko jutun.

Mä en käsitä, mitä niin pahaa mä olen elämässäni tehnyt, että tämmöisen helvetin olen itelleni ansainnut. Ja lapsille. Ketään ei kiinnosta se, mitä ex on tehnyt lapsilleen. Vaikka mulla on mustaa valkoisella.

Kiitos noista linkeistä. Ensimmäisestä en löytänyt apua, toinen on suljettuna syyskuun puoli väliin saakka.

Mitenkä se exä todistaa sen ettet ole antanut tavata?
Mä olen eroni jälkeen todennut ettei mulla ole loppupeleissä mitään sanomista omien lasteni suhteen vaikka ne mulla asuu ja mä ne olen huolehtinut.
Niin se vaan menee,toinen tekee kaikki vastuuhommat ja toinen pompottaa miten haluaa.
Jos lapset tekee kaikki niinkuin pitää niin kehuja ei koskaan kuule mutta jos tulee pienikin ongelma niin äidissähän se vika on.
Tän kun olisin tiennyt vuosia sitten en olis ensimmäistäkään mukulaa hankkinut.

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Mä olen eroni jälkeen todennut ettei mulla ole loppupeleissä mitään sanomista omien lasteni suhteen vaikka ne mulla asuu ja mä ne olen huolehtinut.
Niin se vaan menee,toinen tekee kaikki vastuuhommat ja toinen pompottaa miten haluaa.
Jos lapset tekee kaikki niinkuin pitää niin kehuja ei koskaan kuule mutta jos tulee pienikin ongelma niin äidissähän se vika on.

Ei sen tarvitse kuulema todistaa yhtään mitään, kun kyseessä ei ole rikosoikeudenkäynti. Näin mulle sanottiin tänään.

Mä en tajunnut sanoa yksinhuoltajuuden perusteeksi sitä, ettei isä ole tavannut lapsiaan vuosiin eikä pitänyt juuri muutenkaan yhteyttä. Se ois kai ollut olennaista. Ei taida mennä mun vaatimuskaan läpi :(

Mä kuvittelin, että aa kertoo ja neuvoo mitä mun kannattaa tehdä, mihin perustaa vaatimukseni jne, mut ei. Mihinkään en siltä vastausta saanut, jos jotain kysyin. "Sun pitää itse tietää" se tuumas vaan. :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja clivia:

Ei sen tarvitse kuulema todistaa yhtään mitään, kun kyseessä ei ole rikosoikeudenkäynti. Näin mulle sanottiin tänään.

Mä en tajunnut sanoa yksinhuoltajuuden perusteeksi sitä, ettei isä ole tavannut lapsiaan vuosiin eikä pitänyt juuri muutenkaan yhteyttä. Se ois kai ollut olennaista. Ei taida mennä mun vaatimuskaan läpi :(

Mä kuvittelin, että aa kertoo ja neuvoo mitä mun kannattaa tehdä, mihin perustaa vaatimukseni jne, mut ei. Mihinkään en siltä vastausta saanut, jos jotain kysyin. "Sun pitää itse tietää" se tuumas vaan. :(
Sulla on ensinnäkin huono asianajaja.
Vaihda se sellaseen joka on erikoistunut näiden asioiden hoitamiseen.
Kyllä oikeudessa pitää pystyä todistamaan väitteensä,muutenhan kuka tahansa kykenis väittään vaikka mitä.
Se ettei tapaa lapsiaan ei kyllä edesauta sen vaatimuksia yhtään,tosin sen perusteella et välttämättä saa yksinhuoltajuutta,se vähän riippuu.

Mistä mä löydän pätevän asianajajan? Ei mulla ole aikaa eikä varaa käydä läpi kaikkia kaupungin asianajajia :( Tiedän kyllä yhden aa:n, joka on erikoistunut exäni kaltaisten ihmisten tekemään kiusaan huoltajuusasioissa, mutta se on 60 kilometrin päässä. Ihan eri kaupungissa kuin missä asun.

Lähetin nyt sähköpostia eräälle toiselle asianajajalle. Voinko vaihtaa asianajajaa vielä tässä vaiheessa, kun asia on jo vireillä? Vastine pitäisi lähettää oikeuteen jo vajaan parin viikon sisällä.

Yhteistyössä