Mun blogien lukeminen loppu nyt ja tähän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
kaikki suositummatkin blogit tulee kaatumaan tuohon mainostukseen, niissähän mainostetaan jo siivousvälineitä, vaikka itse blogi ei asiaan mitenkään liity.

Jos vielä löydän jonkun kiinnostavan blogin joka ei kertaakaan mainosta mitään koska on sattunut saamaan firmalta näytepakkauksen, niin saatan pyörtää sanani.

[QUOTE="vieras";26075864]kaikki suositummatkin blogit tulee kaatumaan tuohon mainostukseen, niissähän mainostetaan jo siivousvälineitä, vaikka itse blogi ei asiaan mitenkään liity.

Jos vielä löydän jonkun kiinnostavan blogin joka ei kertaakaan mainosta mitään koska on sattunut saamaan firmalta näytepakkauksen, niin saatan pyörtää sanani.[/QUOTE]

:whistle:

Mä en itseasiassa ole yhdessäkään itse lukemassani blogissa huomannut mitään mainostusta... Kai se on sitten siinä millaisia blogeja lukee.

Onneksi mun blogi on niin epäkiinnostava, ettei kukaan mainosta siellä yhtään mitään :D.

Eikä kyllä useimmissa lukemissanikaan blogeissa mainostus ole mikään ongelma.

Ottaisitko mainoksia blogiisi?
Mua ärsyttää mainostaminen. Mitä enemmän mainoksia, sitä mainostajille nöyristelevämpi blogista vähitellen tulee.
Mulla on blogien luennasta luonnollinen, kyllästymisestä johtuva, tauko.

Käytä adblockia niin ei mainokset häiritse. Tosin siihen se ei auta, jos postauksessa puhutaan tuotteista ja sillälailla mainostetaan. Minäkään en pidä mainoksista blogeissa, enkä ole ottanut omaani.

[QUOTE="vieras";26075995]Käytä adblockia niin ei mainokset häiritse. Tosin siihen se ei auta, jos postauksessa puhutaan tuotteista ja sillälailla mainostetaan. Minäkään en pidä mainoksista blogeissa, enkä ole ottanut omaani.[/QUOTE]

Niitä mainoksia on sivupalkeissa JA postauksissa. Juuri eniten ehkä nauratti tuon siivoussetin mainostus, voi luoja....

Mä jätän semmoset blogit kans lukematta. Etsinkin usein mielenkiintosia blogeja jotka ei ole pilattu mainonnalla sillä niitä uusia blogeja tulee onneks kokoajan

Nelliinan vaatehuone-blogin Niina Tapojärvi mietti tätä asiaa mielestäni hienosti:

''Viime viikon muotiblogiseminaarissa (Miten minusta tulee minä) aloin miettiä, että miksi pääasiallisesti naisten kansoittama muotiblogimaailma leimataan automaattisesti hömpäksi ja vähän sellaiseksi nyhertelyksi, josta ei voi (saa) ikinä nousta todellisia uratykkejä. Bloggaus ei voi olla työtä, älkää nyt viitsikö. Tai auta armias jos sanot ääneen, että toivoisit blogin toimivan ponnahduslautana johonkin (pääsääntöisesti muotialan) duuniin, niin sinut ammutaan alas kovilla panoksilla. Älä vaan kuvittele olevas joku. Miksi bloggaus olisi yhtään sen väheksyttävämpi duuni kuin vaikkapa puisen tikun kanssa mustan kumilätkän perässä luistelu, harrastuksesta ne molemmat ovat alkaneet.

Elina Nopparin ja Mikko Hautakankaan muotiblogitutkimuksessa Kovaa työtä olla minä - muotibloggaajat mediamarkkinoilla oli kohta, jossa bloggareilta oli kysytty seuraavaa: Pyrin siihen, että blogini auttaisi työmahdollisuuksien saamisessa. Arvatkaa moniko oli Täysin samaa mieltä? Ei kukaan! Siis ei kukaan! Mitä ihmettä naiset! Teillä on Suomen luetuimpia verkkosivustoja näpeissänne, ettekä oikeasti mieti työmahdollisuuksianne?

Voisiko syy olla yleisen negatiivisessa ilmapiirissä? Ei yksinkertaisesti uskalleta haaveilla tai ainakaan myöntää sitä? Muotiblogien ammattimaistuessa ja siirtyessä palkkiota maksaville sivustoille alkaa poikkeuksetta hirveä itku lukijoiden puolelta. Miksi ihmeessä naiset eivät kannusta toisiaan työllistämään itseään vaikka sitten sen blogin kautta, hitto soikoon sehän on mahtavaa! Blogi on yrityspotentiaalia ihan siinä missä kampaamokin, eikä kukaan mene sanomaan aloittavalle kampaajalle että kyllä se oli niin paljon kivempi kun leikkelit meidän tukkaa ilmaiseksi kotona. Kampaamon perustannutta onnitellaan sydämellisesti, miksei siis ammattibloggaria? Suomalaisilla on kerta kaikkiaan erikoinen tapa suhtautua menestykseen.

"Bloggaajien voi olla vaikeaa tai suorastaan kiusallista määritellä omalle työlleen hinta". Suora lainaus muotiblogitutkimuksesta. Jos olet töissä yrityksellä, haluatko tehdä työsi ilmaiseksi. Et. Jos teet blogillasi töitä yritykselle, haluatko tehdä sen ilmaiseksi. Ilmeisesti, jos olet bloggari.

En ala ruotimaan tässä postauksessa sitä iänikuista blogissako mainoksia juupas-eipäs tarinaa, mutta ihan vaan mielenkiinnosta: miesten kirjoittamissa blogeissa on usein sivubannereissa isolla teksti: mainostaja, haluatko mainostaa blogissani, ota yhteyttä! Tarkoittaen, että hintaneuvottelut käyntiin. Ja mitä tekevät tsiljoona kertaa luetummat naiset. No emmää ny, kun tulee kuitenkin valitusta, mä voisin ottaa sen shampoon vaan.

Netissä miehen 1 euro on naisen 0 euroa.

Naiset, nyt valta omiin käsiin ja perustamaan blogi-imperiumia, tai mikä se kiinnostuksen kohde nyt onkin! Tulevaisuus on auki ja menestys omissa näpeissä, käyttäkää mahdollisuudet hyväksenne älkääkä vaivatko päätänne mitä joku muu siitä ajattelee. Blogin potentiaali voisi olla niin paljon enemmän, kuin pelkkä ilmainen shampoomainos. Ja blogilla työllistyminen jotain ihan muuta, kuin tylsät affiliate-mainokset.

Haastan jokaisen bloggarin, kenellä on edes pienesti käynyt mielessä blogin hyödyntäminen työelämässä tulevaisuuden kannalta, miettimään blogiaan/persoonaansa yrityksenä. Ihan vain mielikuvitusleikkinä, mitä minä voisin olla. Ja tämä ei tarkoita että kaikilla bloggareilla pitää olla huikeita päämääriä blogikentällä (harrastusbloggaus on edelleen voimissaan ja hyvä niin), mutta toivotan uskallusta ja tsemppiä kaikille niille kenellä tavoitteita on.

http://www.olivialehti.fi/Blogit/Nelliinanvaatehuone/tabid/345/Year/2012/Month/4/Page/5/Post/12351/Default.aspx

Joo onhan noita pilvin pimein noita mainosblogeja.... Ennen ihan hyvä blogi on pilattu, mainostamalla omaa lastenvaateputiikkia jokaisessa tai joka toisessa postauksessa tai sitten mainostetaan Reimatecin uutuuksia, tehtaillaan arvontoja lukijoille ilmaisiksi saaduilla reimoilla...

[QUOTE="vieras";26076245]Nelliinan vaatehuone-blogin Niina Tapojärvi mietti tätä asiaa mielestäni hienosti:

''Viime viikon muotiblogiseminaarissa (Miten minusta tulee minä) aloin miettiä, että miksi pääasiallisesti naisten kansoittama muotiblogimaailma leimataan automaattisesti hömpäksi ja vähän sellaiseksi nyhertelyksi, josta ei voi (saa) ikinä nousta todellisia uratykkejä. Bloggaus ei voi olla työtä, älkää nyt viitsikö. Tai auta armias jos sanot ääneen, että toivoisit blogin toimivan ponnahduslautana johonkin (pääsääntöisesti muotialan) duuniin, niin sinut ammutaan alas kovilla panoksilla. Älä vaan kuvittele olevas joku. Miksi bloggaus olisi yhtään sen väheksyttävämpi duuni kuin vaikkapa puisen tikun kanssa mustan kumilätkän perässä luistelu, harrastuksesta ne molemmat ovat alkaneet.

Elina Nopparin ja Mikko Hautakankaan muotiblogitutkimuksessa Kovaa työtä olla minä - muotibloggaajat mediamarkkinoilla oli kohta, jossa bloggareilta oli kysytty seuraavaa: Pyrin siihen, että blogini auttaisi työmahdollisuuksien saamisessa. Arvatkaa moniko oli Täysin samaa mieltä? Ei kukaan! Siis ei kukaan! Mitä ihmettä naiset! Teillä on Suomen luetuimpia verkkosivustoja näpeissänne, ettekä oikeasti mieti työmahdollisuuksianne?

Voisiko syy olla yleisen negatiivisessa ilmapiirissä? Ei yksinkertaisesti uskalleta haaveilla tai ainakaan myöntää sitä? Muotiblogien ammattimaistuessa ja siirtyessä palkkiota maksaville sivustoille alkaa poikkeuksetta hirveä itku lukijoiden puolelta. Miksi ihmeessä naiset eivät kannusta toisiaan työllistämään itseään vaikka sitten sen blogin kautta, hitto soikoon sehän on mahtavaa! Blogi on yrityspotentiaalia ihan siinä missä kampaamokin, eikä kukaan mene sanomaan aloittavalle kampaajalle että kyllä se oli niin paljon kivempi kun leikkelit meidän tukkaa ilmaiseksi kotona. Kampaamon perustannutta onnitellaan sydämellisesti, miksei siis ammattibloggaria? Suomalaisilla on kerta kaikkiaan erikoinen tapa suhtautua menestykseen.

"Bloggaajien voi olla vaikeaa tai suorastaan kiusallista määritellä omalle työlleen hinta". Suora lainaus muotiblogitutkimuksesta. Jos olet töissä yrityksellä, haluatko tehdä työsi ilmaiseksi. Et. Jos teet blogillasi töitä yritykselle, haluatko tehdä sen ilmaiseksi. Ilmeisesti, jos olet bloggari.

En ala ruotimaan tässä postauksessa sitä iänikuista blogissako mainoksia juupas-eipäs tarinaa, mutta ihan vaan mielenkiinnosta: miesten kirjoittamissa blogeissa on usein sivubannereissa isolla teksti: mainostaja, haluatko mainostaa blogissani, ota yhteyttä! Tarkoittaen, että hintaneuvottelut käyntiin. Ja mitä tekevät tsiljoona kertaa luetummat naiset. No emmää ny, kun tulee kuitenkin valitusta, mä voisin ottaa sen shampoon vaan.

Netissä miehen 1 euro on naisen 0 euroa.

Naiset, nyt valta omiin käsiin ja perustamaan blogi-imperiumia, tai mikä se kiinnostuksen kohde nyt onkin! Tulevaisuus on auki ja menestys omissa näpeissä, käyttäkää mahdollisuudet hyväksenne älkääkä vaivatko päätänne mitä joku muu siitä ajattelee. Blogin potentiaali voisi olla niin paljon enemmän, kuin pelkkä ilmainen shampoomainos. Ja blogilla työllistyminen jotain ihan muuta, kuin tylsät affiliate-mainokset.

Haastan jokaisen bloggarin, kenellä on edes pienesti käynyt mielessä blogin hyödyntäminen työelämässä tulevaisuuden kannalta, miettimään blogiaan/persoonaansa yrityksenä. Ihan vain mielikuvitusleikkinä, mitä minä voisin olla. Ja tämä ei tarkoita että kaikilla bloggareilla pitää olla huikeita päämääriä blogikentällä (harrastusbloggaus on edelleen voimissaan ja hyvä niin), mutta toivotan uskallusta ja tsemppiä kaikille niille kenellä tavoitteita on.

Bloggaajan tavoitteet ja päämäärät - Nelliinan vaatehuone[/QUOTE]

ihan turha syyttää lukijoita siitä että lukijat kaikkoaa, kun niihin alkuperäinen merkitys katoaa ja aletaan tekemään hommaa rahasta. Ensin luit esim mielenkiintoista oma-elämä blogia, joka muuttuukin tavaran mainostamiseksi. Kyllä siinä on idea hävinnyt.

Puolensa ja puolensa. Onhan se niin, että jos blogi sisältää jatkuvaa postausta tuotteista, niin eihän se silloin ole enää se sama mitä se joskus oli. Eikä se enää välttämättä kiinnosta.

Mutta jos ne mielipiteet kuitenkin on sen bloggaajan omia ja rehellisiä...kyllähän siinä silloin kuitenkin edelleen on kyse sen bloggaajan mielipiteistä, ajatuksista ja kokemuksista.

Mä olen kertaalleen mainostanut blogissani. Ja voisin mainostaa toistekin, mikäli tulisi sellainen tuote kohdalle josta olisin kiinnostnut...ja sanani mainonnan sisällön suhteen olisi vapaa.

Olen toki myös kieltäytynyt mainonnasta. Mikäli tuote ei ole kiinnostava, tai en koe sen millään muotoa liittyvän blogiini, en mainosta. Edes rahasta.

Ottaisitko mainoksia blogiisi?
Mua ärsyttää mainostaminen. Mitä enemmän mainoksia, sitä mainostajille nöyristelevämpi blogista vähitellen tulee.
Mulla on blogien luennasta luonnollinen, kyllästymisestä johtuva, tauko.

Rehellinen mainos vaikkapa sivubannerissa ei tunnu yhtä pahalta ajatukselta kuin nämä tällaiset, että ollaan kuvattu lapsia edestä ja takaa uudet paidat päällä ja sitten "muka-huomaamattomasti" sanotaan, että se ja tämä vaatemerkki muuten lähetti nämä vaatteet meille ilmaiseksi, eikö ole söpöjä?

Rehellinen mainos vaikkapa sivubannerissa ei tunnu yhtä pahalta ajatukselta kuin nämä tällaiset, että ollaan kuvattu lapsia edestä ja takaa uudet paidat päällä ja sitten "muka-huomaamattomasti" sanotaan, että se ja tämä vaatemerkki muuten lähetti nämä vaatteet meille ilmaiseksi, eikö ole söpöjä?

Juuri näin. Ja sen ymmärrän jos joskus mainostaa jotain joka oikeasti liittyy blogiin ja josta blogin pitäjä on oikeasti innostunut, mutta kyllä sen huomaa kun aletaan mainostamaan vaikka verhonnipsuja maksusta.

Tästä samaa mieltä. Oikeastaan en ole ollenkaan allerginen bannerimainonnalle, mutta tuo tekstiin ujutettu "piilomainonta" on mautonta. mahdollisesti vielä tuotteen nimi laitettu linkiksi ja linkki valmistajan sivulle. Aiheuttaa juuri sen tunteen, että kirjoitetaan vain rahasta. Se oma tekstistä katoaa.

Itse bloggaan aina linkkien kera, mutta en ole saanut (enkä odota saavani) mitään tuotteista ilmaiseksi. Jaan tietoa, jaan kokemuksia, harrastelen. Jos joku samalla harrastuksella tekee rahaa niin siitä vain, mutta itse teen sitä ainoastaan valokuvaamisen ja arkistoinnin sekä raportoinnin ilosta. Voisin kasata vastaavaa arkistoa pelkästään omalle koneelleni, mutta mieluummin jaan. Jos joku siitä hyötyy (lukijoita on pari tuhatta) niin se on pelkästään iloinen asia. En koe menettäväni mitään, edes sitä "kallista aikaani" sen vuoksi että en maksua saa. Enkä todellakaan odota uusia "uranäkymiä" blogin vuoksi, sillä blogi on minun virtuaalinen pakopaikkani aivan toisenlaisesta päivätyöstä.

Tämä vastauksena tuohon Nelliinan vaatehuoneen tekstiin.

virtuaalinen pakkopaita ja nenä vaati huonetekstin, mutta kamainoksia kaikki navassa.
http://suolasuinen.blogspot.com/2012/04/natural-mad-ruumiskohtainen-kutsu.html

Joo ja esim. vaikka Kaunis Pieni Elämä blogia luki aikaisemmin ihan mielellään, mutta nyt kaikissa kuvissa on tägättynä mitä mikäkin tuote maksaa heidän omassa verkkokaupassaan. Tokihan mä tiedän että blogi on yrityksen käyntikortti ja hän elää sillä että myy niitä tavaroita, mutta silti en jaksa enää sinne mennä. Se on jotenkin niin lavastettua. Hienoja ideoita ja tekevät kädet, mutta joku raja sillä kaupallisuudella.

Samaan oon törmänny osassa muitakin blogeja, ja kun se kotikutoisuus lähtee niin mun mielenkiinto menee siinä samassa.

Ei ole kyse siitä etten sallisi bloggaajan tekevän blogillaan rahaa, vaan mua ei kertakaikkiaan kiinnosta lifestyleblogeissakaan ostotavarat, vaan enemmän se tuunaus ja itse tekeminen.

Puolensa ja puolensa. Onhan se niin, että jos blogi sisältää jatkuvaa postausta tuotteista, niin eihän se silloin ole enää se sama mitä se joskus oli. Eikä se enää välttämättä kiinnosta.

Mutta jos ne mielipiteet kuitenkin on sen bloggaajan omia ja rehellisiä...kyllähän siinä silloin kuitenkin edelleen on kyse sen bloggaajan mielipiteistä, ajatuksista ja kokemuksista.

Mä olen kertaalleen mainostanut blogissani. Ja voisin mainostaa toistekin, mikäli tulisi sellainen tuote kohdalle josta olisin kiinnostnut...ja sanani mainonnan sisällön suhteen olisi vapaa.

Olen toki myös kieltäytynyt mainonnasta. Mikäli tuote ei ole kiinnostava, tai en koe sen millään muotoa liittyvän blogiini, en mainosta. Edes rahasta.

Aika harva bloggaaja uskaltaa sanoa mistään tuotteesta mitään negatiivista, koska tietää että seuraavaa kertaa ei tule jos tämä ei nyt ollut ihana ja super ja hyperkiva. Eli mä en siksi jaksa lukea niitä tuotemainostushehkutuksia, koska tiedän että bloggaajan on tavallaan pakko kehua sitä ilmaiseksi saamaansa paitaa - tai ei sitten sen kaupan kanssa jatkossa tee yhteistyötä.

Kun mua enemmän lastenvaateblogissakin kiinnostaisi se rehellisyys, että voihan hemmetti Meandin paidasta lähti pesussa värit. Että mitä oikeasti kannattaa ostaa ja mitä ei.

[QUOTE="vieras";26216420]Aika harva bloggaaja uskaltaa sanoa mistään tuotteesta mitään negatiivista, koska tietää että seuraavaa kertaa ei tule jos tämä ei nyt ollut ihana ja super ja hyperkiva. Eli mä en siksi jaksa lukea niitä tuotemainostushehkutuksia, koska tiedän että bloggaajan on tavallaan pakko kehua sitä ilmaiseksi saamaansa paitaa - tai ei sitten sen kaupan kanssa jatkossa tee yhteistyötä.

Kun mua enemmän lastenvaateblogissakin kiinnostaisi se rehellisyys, että voihan hemmetti Meandin paidasta lähti pesussa värit. Että mitä oikeasti kannattaa ostaa ja mitä ei.[/QUOTE]

Niin no, mä en pidä sitä huonona asiana, jos mä saan tuotteen X ja totean sen ihan paskaksi, enkä enää ko tuotetta sitten lisää saa, kun sen tuotteen myyjä ei pidä sitä järin siistinä etten kehu tuotetta ylimpään taivaaseen.

Mitä mä edes tekisin toisella vastaavalla tuotteella, joka ei miellytä?

Mikäli olen ymmärtänyt oikein, niin ei ne mainostettavat tuotteet nyt kuitenkaan ole ihan mitään Tarjoustalokamaa olleet...joten kyllä mä uskon että bloggaajat niiden laadusta ihan oikeasti pitää...koska mä siis oletan jo lähtökohtaisesti, että jos t-paita maksaa 50€, ei se ihan paskaa voi olla.

Mä olen tehnyt muutaman kerran Buzzadorina ja Hopottajana tuotetestailua (en blogissani) ja kyllä mä ihan suoraan olen mielipiteeni sanonut. Jos tuote on paska, niin se on paska ja piste. Toki pitää sitten miettiä sitä, että mikä ei sovi yhdelle, sopiikin sitten ehkä toiselle...joten mun paska voi olla sun löytö.

Mutta palatakseni siihen alkuperäiseen, niin toki joku bloggaaja varmasti kehuu kieli ruskeana...mutta mä henk. koht. en jaksaisi moiseen vaivautua. Oman tuotteeni kohdalla itkin ilosta ja surusta (oli äärimmäisen liikuttava kirja) ja siitä mulla oli vain ja ainoastaan hyvää sanottavaa. Jos kirja olisi ollut paska, olisin sen kyllä kertonut.

Mua taas ärsyttää kun kaikenmaailman blogien pitäjät lähettää mun firmaan sähköposteja joissa kerjätään näitä ilmaisia tuotteita, joita haluavat sitten "mainostaa" blogissansa. Kertaakaan en ole mitään lähettänyt, enkä lähetä.

Yhteistyössä