Mun äiti on sekopää,aion eristää hänet lapsistani

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyvin harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hyvin harmaa

Vieras
Tarinasta tulisi liian pitkä,joten pähkinänkuoressa.
Äitini,on ollut viimeiset vuodet täysin kykenemätön hoitamaan asioitaan,on muuttanut useita kertoja,jäänyt työttämäksi omasta halustaan,sotkenut asiansa täysin,velkaantunut,käyttänyt lääkkeitä ja alkoa väärin,lainannut sukulaisilta rahaa,valehdellut,uhkaillut , jne jne.
Asuu onneksi kauempana,ja pysyköön niin.Harkitsen katkaisevani välit häneen kokonaan,myös lapsilta.Vanhin lapsistame alkaa jo kyselemään mikä mummoa vaivaa.On soitellut lääkepäissään minulle ja halunnut puhua lasten kanssa,onneksi kuuölen heti äänestä millä tolalla asiat ovat.
Nyt äitini sisarukset ottivat yhteyttä minuun,äiti kieltänyt ottamasta yhteyttä asian tiimoilta,tai kuolee jos sisaret kertovat asioiden tolan,kuulemma näin sanonut.Eli lainaillut rahaa jopa kuolemansairaalta kälyltään,joka kuolikin kk rahan lainaamisen jälkeen.
Äitini on aina ollut hiukan sekopää,mutta viimeiset vuodet ovat olleet tällaisia.Halveksin häntä.
En ole koskaan saanut mitään tukea häneltä,erosivat isäni kanssa jo minun ollessa ala-asteella.Isäkin kuoli sittemmin.Olen katkera,ettei minulla ole ollut kotia,lapsuutenikin oli jatkuvaa muuttamista.
Onneksi olen itse selvinnyt elämässä suht hyvin ja aion totaalisesti elää elämäni toisin kuin hän,ja antaa lapsilleni paremmat lähtökohdat.
Olkaa onnellisia te joila kunnon vanhemmat,eikä tuolaista holhottavaa.

Iso halaus ja voimia sinulle elää omaa elämää. Toivottavasti äitisi tulisi järkiin ja lähtisi hoitoon. Olin vasta läheisten tapaamisessa lapualla minnesota-hoitolaitoksessa. Ja siellä sai kuulla monia juuri äitisi tapaisia tarinoita. Näistä on selvinnyt moni, kun ovat hoitoon päässeet.

Oma äitini on hylännyt minut 1,5-vuotiaana, eikä sen jälkeen tavannut häntä kuin pari krt vuodessa, silloinkin hän oli humalassa. Synttäreitäni hän ei ole koskaan muistanut. On aina käyttänyt paljon alkoholia, eikä ole ollut kuin muutaman vuoden elämästään töissä, muuten omasta tahdostaan työttömänä. Ottaa kulutusluottoja ja matkustelee niillä, nykyään toistakymmentätuhatta noista velkaa. Lisäksi kun tapaamme, keskustelu on lähinnä sitä että haukkuu muita ihmisiä, tai muuten valittaa.Kun aikanani kerroin odottavani poikaa, sanoi että voi harmi, tyttö olisi ollut paljon kivempi. Ei soittele, tekstarilla kysyy muutaman kk välein lyhyesti mitä kuuluu. Ei ole tullut katsomaan vieläkään lastani, vaikka lapsi on kohta 7 kk.

Eli melkoisen samassa veneessä ollaan äitiasiassa. Jaksamista sinulle!

Hän on riippuvuuksien sairastuttama ja voi olla myös narsisti. Suojele itseäsi ja perhettäsi. Surullista, mutta et voi vaikuttaa. Voit tietysti viedä autolla hoitoon jos suostuu mutta muuten sinun täytyy suojelle itseäsi, ja lapsiasi! :-( Voimia..!

harmittaa vaan niin paljon tuollainen.Unelmoin ihanasta mummosta lapsilleni,joka tekisi juttuja heidän kanssaan,opettaisi elämästä ja olisi läsnä.Mutta vanhempiaan ei voi valita,ikävä kyllä.
Kannan vain tätä taakkaa koko elämäni,en pääse siitä irti.Nyt aikuisena huomaan,miksi minusta on tullut tällainen kuin olen eli ylitarkka,ylihuolehtiva ja aina pelkäämässä jotain.Se johtuu turvattomasta lapsuudesta ja epätasapainoisesta äidistäni.

ja sitten maksattaa ne hyväntahtoisella miehellään,josta on jo eronnut useita kertoja ja aina mennyt takaisin,kun mies on hyväntahtoinen ja ottaa aina takaisin.
Se,mikä tässä on hankalaa,on se että hän on kuitenkin haltioissaan minun lapsistani ja he ovat hyvin tärkeitä hänelle.JOpa niin tärkeitä että pelkään äitini tekevän jotain itselleni jo täysin eristän hänet.

Alkuperäinen kirjoittaja hyvin harmaa:
ja sitten maksattaa ne hyväntahtoisella miehellään,josta on jo eronnut useita kertoja ja aina mennyt takaisin,kun mies on hyväntahtoinen ja ottaa aina takaisin.
Se,mikä tässä on hankalaa,on se että hän on kuitenkin haltioissaan minun lapsistani ja he ovat hyvin tärkeitä hänelle.JOpa niin tärkeitä että pelkään äitini tekevän jotain itselleni jo täysin eristän hänet.

Jos tekee jotain itselleen siksi että eristät hänet lapsistasi, se ei ole sinun vastuullasi. Kuulostaa julmalta mutta niin se vaan on. Lapsesi ovat tärkeämpiä. Itse ajattelen niin, että jos ei ole isoäitiä joka olisi hyväksi lapsille, niin sitten ei pidetä isoäitiin yhteyttä ollenkaan. Onhan kummeja ja muita ystäviä kuitenkin.

ettei joudu mukaan samaan soppaan, siitä kärsisi koko teidän perhe. Sairauksillehan ei mitään voi mutta varsinkin tuollaiset mielen sairaudet ovat läheisille raskaita.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen erittäin harmaa:

Jos tekee jotain itselleen siksi että eristät hänet lapsistasi, se ei ole sinun vastuullasi. Kuulostaa julmalta mutta niin se vaan on. Lapsesi ovat tärkeämpiä. Itse ajattelen niin, että jos ei ole isoäitiä joka olisi hyväksi lapsille, niin sitten ei pidetä isoäitiin yhteyttä ollenkaan. Onhan kummeja ja muita ystäviä kuitenkin.

Eli olet sitä mieltä että voin "eristää" hänet perheestämme?
En vain jaksa häntä enää,vuodet olen katsellut hänen sekoiluaan mutta nyt tuli piste iin päälle.En tiedä miten selitän tämän lapsillemme.Mieheni on myös täysin kypsä äitini toilailuihin.hävettää kertoa hänelle aina mitä äitini on taas tehnyt.Häpeän äitiäni.Hän ei siis ole mikään alkoholisti,mutta tiedän hänen käyttävän joskus lääkkeitä ja sitten soittelee lääkepäissään ja kieltää kaiken.
Päällisin puolin kukaan ei huomaisi hänestä mistä on kysymys.On huoliteltu ulospäin jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Lili77:
Mitä jos ottaisit lapsille kummimummon? Sellaisen tasapainoisen ja pullantuoksuisen.

Mutta toisaalta mieheni vanhemmat ovat ihania ja täysipäisiä,asuvat kuitenkin 700km päässä joten lapsemme eivät heitä usein tapaa.
Sitten mietin tuota omaa äitiäni,että pitäisikö hänet eristää kokonaan lapsilta vai annanko pitää esim.puhelimitse yhteyttä?Ei ole tähänkään mennessä usein tavannut koska asuu eri kaupungissa,vain muutamia kertoja vuodessa.
nyt kun joulukin tulee,tuntuisi kurjalta olla käymättä.En tiedä mikä olisi paras ratkaisu!

Alkuperäinen kirjoittaja Lili77:
Mitä jos ottaisit lapsille kummimummon? Sellaisen tasapainoisen ja pullantuoksuisen.

Mutta toisaalta mieheni vanhemmat ovat ihania ja täysipäisiä,asuvat kuitenkin 700km päässä joten lapsemme eivät heitä usein tapaa.
Sitten mietin tuota omaa äitiäni,että pitäisikö hänet eristää kokonaan lapsilta vai annanko pitää esim.puhelimitse yhteyttä?Ei ole tähänkään mennessä usein tavannut koska asuu eri kaupungissa,vain muutamia kertoja vuodessa.
nyt kun joulukin tulee,tuntuisi kurjalta olla käymättä.En tiedä mikä olisi paras ratkaisu!

Jospa ainakin ottaisit etäisyyttä, niin että tapaisit harvemmin kuin aiemmin, ja pitäisit vaikkapa pääasiassa vain puhelimitse yhteyttä?

Itse en ole vielä miettinyt mitä tulevaisuudessa, kun lapseni kasvaa. Mutta uskon ettei lapsestani mumminsa, eli äitini kanssa kovin läheistä edes pääse tulemaankaan, kun en minäkään koskaan ole ollut. Tekstareitse siis jatkossakin varmaan tulemme pääosin pitämään yhteyttä, niinkuin tähänkin asti.

Yhteistyössä