mun 8-vuotiaani on vaan niin ihana <3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
Vaikka se saakin välillä uhmiskohtauksia, niin on tuo poikanen kuitenkin niin suloinen. Eilen aamulla meillä oli syvälliset keskustelut, kun lapsi ilmoitti että hänestä tulee isona eläintentutkija. Tarvitsisi sitä varten kuulema nyt kiikarit sekä kunnon tietokirjan eläimistä.. on miettinyt, että jos löytää haavoittuneen eläimen, parantaisi sen, mutta muuten vain tutkisi eläimiä. Olisi kuulema huippua, kun sitten saisi olla yötkin metsässä :)

Muutenkin yöelämä tuntuu kiinnostavan. Ajettiin autolla kaupungilla, ja kadulla oli iso mainos jostain yökerhosta. Lapsen mielestä kyseessä oli tietenkin lapsille ssuunaatu öiseen aikaan oleva yökyläilykerho, eikä hän ymmärtänyt ollenkaan että se onkin joku aikuisten juttu :D

[QUOTE="äiti";26072741]Ajettiin autolla kaupungilla, ja kadulla oli iso mainos jostain yökerhosta. Lapsen mielestä kyseessä oli tietenkin lapsille ssuunaatu öiseen aikaan oleva yökyläilykerho, eikä hän ymmärtänyt ollenkaan että se onkin joku aikuisten juttu :D[/QUOTE]

Ihanaa tuo lapsen ajatusmaailma :D! Meidän 7v. on myös hirveän kiinnostunut luonnosta ja eläimistä. Odottaa hirveästi että pääsee syksyllä kouluun, kun siellä tulee sitten biologiaa ja maantietoa ja sen sellaista. Toisaalta on myös hirveän kiinnostunut siitä, mitä kaikkea telkkarista tulee ja miksi toisia ohjelmia voi katsoa kaikenikäiset ja toisia vain aikuiset tai riittävän isot lapset. Meillä on käyty pitkiä ja syvällisiä keskusteluja siitä, miten telkusta tulee sekä hyödyllistä ohjelmaa että kaikenlaista roskaa. Ikärajoista riittäisi puhuttavaa vaikka kuinka ja se aihe poikii aina vähän sivuaiheitakin. Musta on ihanaa, kun lapsen kanssa voi käydä oikeasti järkeviä ja hedelmällisiä keskusteluja!

Totta :)

Musta on ihanaa ja ehkä vähän hämmentävääkin huomata, miten paljon kaikkea "vakavaakin" tuon ikäinen lapsi miettii. Just sitä, mikä tulee isona ja koska muuttaa kotoa vai muuttaako ollenkaan ;) Mulla tuo samainen kasivee on sanonut, että on vähän miettinyt jos armeijan jälkeen muuttais pois kotoa, sopisko se mulle :heart:
Toki aikoi rakentaa oman kotinsa tuohon pihalle, niin en sitten joutuisi olemaan ihan yksin :D

Ihana.

<3 Oi! Tuota odotellessa...

Mun 1 v. 7 kk on aivan täpinöissään ollut koko illan kun isi porasi naulakoita seinään. Halusi kaivella ruuvipakkia, porata ja ruuvata mukana, nokka pitkällä seurasi hommia. Hetkeksi kun käänsin selän ja isä oli hakemassa lisää työkaluja niin kopsutti vastamaalattuun seinään koloja sillä naulakolla, Hups...

Yhteistyössä