V
vieras
Vieras
Onko kenelläkään muulla samaa tunnetta? Tämä on tosi kurjaa, koska en tiedä mistä se johtuu. En huuda lapselle tai tukista. Joskus kerran viikossa tulee sanottua kovemmalla äänellä jotain. Silloin lapsi sanoo että tuosta tuli paha mieli ja tulee syliin lohdutettavaksi. Pyytää usein tulla lohdutettavaksi itse. Kehun ja hellin. Sanon että rakastan. Lapsi saa kiukutella ja kiukutteleekin usein kovastikin. Tiedän että mulla itsellä on ollut elämässäni vaikeuksia tunnistaa tunteita, mutta olen mielestäni kehittynyt tunnerehellisyydessä. Eli koetan olla hymyilemättä hampaat kiukusta irvessä.
Lapsi itse sanoo mulle että rakastaa mua, ja hän myös pusuttelee ja halii. Eilenkin kun kannoin reppuselässä pitkän, hauskan päivän päätteeksi, lapsi puristi välillä kovasti kaulasta ja pussasi niskaan siinä selässä roikkuessaan.
Mutta silti on sellainen jännitys... Kun katson häneen, hätkähtää ja liikahtaa vaivaantuneesti. Olenko sitten kuitenkin joteinkin liian vaativa?! Tosi kurjaa
. Ja mitä ihmettä voin vielä asialle tehdä, kun mielestäni kaikkeni teen minkä pystyn. En pysty enää tämän enempää "relaamaan".
Lapsi itse sanoo mulle että rakastaa mua, ja hän myös pusuttelee ja halii. Eilenkin kun kannoin reppuselässä pitkän, hauskan päivän päätteeksi, lapsi puristi välillä kovasti kaulasta ja pussasi niskaan siinä selässä roikkuessaan.
Mutta silti on sellainen jännitys... Kun katson häneen, hätkähtää ja liikahtaa vaivaantuneesti. Olenko sitten kuitenkin joteinkin liian vaativa?! Tosi kurjaa