Mun 2v tyttö jatkuvasti sanoo, että "peppu kipee"! Mistä ihmeestä vois johtua?T

Tää alkoi noin pari viikkoa sitten. Olipa vaippa tai pikkupöksyt niin monta kertaa päivässä sanoo "kipee" ja yrittää vetää vaippaa tai pikkupöksyjä eri asentoon. Ja välillä pyytää, että "laitetaan rasvaa" kun muistaa, että olen joskus laittanut rasvaa jos peppu on punoittanut.

Mitään näkyvää punoitusta ei nyt ole mistä vois johtua ja oon alkanut miettimään voisko olla pissatulehdus?? Muita oireita ei osaa kertoa enkä mäkään ole huomannut mitään kuten kuumetta. Mut nyt sit iski flunssa ja hällä on nyt kauhee nuha ja yskä ja ehkä pikkasen lämpöä. Jos olis vaan lämpöä niin olisin vienyt lääkäriin, mut kai toi on flunssasta johtuvaa lämpöä kun nuha ja yskäkin on. Pitäiskö mun viedä lääkäriin ja pyytää et ottavat pissatestin? Vai odotellenko tuleeko lisää oireita?
 
Kyllä sinuna veisin lääkäriin ja pyytää se virtsanäyte,enkä jäisi odottelemaan muita oireita.Jos se on tulehdus ja kerkee munuaisiin niin se on vaikeampi hoitaa ja mun käsittääkseni pienillä lapsilla munuaistulehdukset hoidetaan sairaalassa.
 
Eiköhän neuvolassa terveydenhoitaja voi vaikka stixillä katsoa onko pissassa pöpöjä tai lääkäriin kerta noin kauan jo valittanut. Varmaan hankala olla lapsella eli älä enää ihmettele kotona.
 

Yhteistyössä