"mummotauti" 25 vuotiaan? !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UniQuePopPy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

UniQuePopPy

Tunnettu jäsen
18.04.2012
2 289
128
63
Joo... Eli oon tässä sairastellut mitä oudoimpia vaivoja 1,5vuotta. Diagnooseja oon saanut niin paljon ettei enää oikein jaksa naurattaa...

Marraskuussa kuitenkin diagnosoitiin kilpirauhasen vajaatoiminta, mutta lääkitys ei ole alkanut auttamaan niin kuin pitäisi. Lisäksi erikoislääkäri epäillyt fibromyalgiaa.

Loppujen lopuksi mulla meni täysin järki tähän touhuun kun alettiin passittaa vaan mielenterveys puolelle ja lääkärit alkoi tyrkyttää ahdistuneisuuteen lääkkeitä kun reagoin kuulemma jo ruumiillani niin voimakkaasti.

Siinä sitten oon epätoivoisesti yrittänyt kertoa että jos ne tyypit eläisi näiden vaivojen kanssa niin itse kukin siinä alkais olla lääkitystä vailla!

Loppujen lopuksi sain ruinattua lääkäriltä estrogeeni kokeen, kun itsestä tuntu että tämä on täysin hormonaalista. ..

Noh, mun estrogeeni tasoista paljastu sellanen ,että ne on todella matalat. Alle alarajan meni helposti. Lääkäri epäili että olisi kyse munasarjojen ennen aikasesta surkastumisesta ja laittoi lisää labrakokeita mulle...

Mulla on ollut outoja vatsakipuja kohdun kohdalla, menkat muuttuneet oudoiksi, kierto kylläkin vielä säännöllinen... lantio levinnyt, vyötärö kaventunut, ihosta tullut kuin vauvan pylly yhtä sileä, tullut tosi outoja muutoksia koko kroppaan. ...

Lisäksi mulla on melkein jatkuvaa huimausta ja lihas kipuja... olo on kuin 70 vuotiaalla mummolla. Leukasärkyä, näköhäiriöitä, kiristävää päänsärkyä. ..

Että mitä ihmettä mulle tapahtuu?! Onko jollain muulla vastaavaa kokemusta??

Viimeksi muokattu:
Jotenkin tuo lantion leveneminen ja vyötärön kaventuminen sekä ihon hyväkuntoisuus ei kyllä kuulosta estrogeeni puutteen oireilta.

Mulla oli estrogeenit matalalla. Laihduin kyllä mutta iho meni huonoon kuntoon, hiukset oheni, kuukautiset niukkeni, sain ahdistuskohtauksia, jatkuvat virtsatietulehdukset.

Ai niin unohdin mainita, että selkään on ilmestynyt finnejä! Ja iho on semmonen "kuivempi" mitä mulla normaalisti on ollut. Naamasta lähtenyt Finnit ym. Mutta selkä onkin sitten aika karsee :X eilen musta otettiin lisää kokeita, gynekologi tarkistaa muutkin hormooni arvot.

Kamalaa, ehkä mäkin sitten olen mummo ;) Reumalääkäri heitti ilmoille hypermobiliteetin lisäksi Fibromyalgian ja EDS:n. Ilman kipulääkkeitä mennään, toivottavasti pitkäänkin. Saa nähdä, mitä ongelmia kasvava vatsa vielä tulee aiheuttamaan. Selän kunnossa pitämistä suosittelen!
Fibrosta mulle itselle tulee mieleen luulotauti. Ihminen valittaa lääkärille särkyjänsä ja joko passitetaan MT puolelle tai sitten saa fibron leiman. "Lääkkeitä saa, mutta mikään ei auta".

Ite en kyllä jaksais tätä enää.... lihaksissa suonenvetoja ja kramppeja päivittäin. Nilkat ja kädet puutu yhdessä vaiheessa... kaikki verikokeitten arvot näyttää normaalia, paitsi tuo estrogeeni.

Mulla alkoi nivelkivut pian synnytyksen jälkeen. Niitä kesti ja kesti. Reumalääkäri heitti hypermobiliteettisyndroomaa, sisätautilääkäri Tramalia. Joskus vuoden jälkeen nettikeskusteluista viisastuneena pyysin estradiolikokeen. Se oli mittaamattoman alhainen. Sain gynekologilta estrogeenilääkityksen, ja nivelkivut jäivät pian pois. Käytin lääkitystä pari vuotta, eikä lääkityksen lopettamisen jälkeenkään nivelkivut palanneet. Kuukautiset pelitti koko ajan normaalisti.

Nyt on nostettu annosta vähän, se tuntu auttavan ahdistukseen ja masentuneisuuteen. Kilppari arvojen perusteella kilpirauhasen toiminta on hiipumassa kokoajan. Annoksen nostosta huolimatta arvot näyttää melkein samaa mitä ennen nostoa. Nyt pitäs kituutella maaliskuun loppuun että vois nostaa annosta taas....

Yhteistyössä