Mummolle lopullinen porttikielto meille?

  • Viestiketjun aloittaja parku
  • Ensimmäinen viesti
parku
Lapsen mummo eli äiti päätti tulla meille aamusta yllättäen kylään.
Kiva yllätys muuten mutta kun meillä oli pojalle varattu parturiaika ja tiesin jo etukäteen että siitä ei hyvä seuraan kun sinne mummo lähtee mukaan,
yleensäkin vältän julkisissa paikoissa äitini kanssa liikkumista sillä hän on vähän omituinen persoona
(olen täällä joskus ennenkin tuosta avautunut).
Ensin sai henkilökunta kuulla kun ajat oli pikkusen myöhässä (vaivaisen 10min),
minua ei haitannut eikä poikaa sillä saihan leikkiä hetken autoilla :)
Mutta mummo,
ah äitini hän ei todellakaan ole saanut kärsivällisyyttä kun sitä on jaettu.

Poika pääsi parturin pakeille ja oli jo etukäteen sovittu että nyt kun on eskari ikäinen niin saa sen kauan himoitsemansa ja näköjään täällä pikkupoikien suosiossa olevan irokeesin.

Vaan tästähän riemu repesi parturissa :(
Lopulta tilanne oli niin kamala että tuo parturi kuunteli mummoa kuinka leikataan ja nyt kun vihdoin pääsimme mummosta eroon niin täällä parkuu niin äiti kuin poika :(
Tiedetään,
että kyllähän nuo hiukset tuosta kasvaa mutta kun ensiviikolla on eskarissa valokuvaus ja sinne olin vähän uumoillut että sitten mennään parturiin.
 
"vieras"
Siis miten tuossa nyt kävi, en saanut selvää lopusta. Annoitko ton mummon määräillä hiustenleikkuusta, niin ettei poika saanutkaan toivomaansa irokeesia? Jos noin on, niin miksi?
 
"a p"
[QUOTE="vieras";28952131]Siis miten tuossa nyt kävi, en saanut selvää lopusta. Annoitko ton mummon määräillä hiustenleikkuusta, niin ettei poika saanutkaan toivomaansa irokeesia? Jos noin on, niin miksi?[/QUOTE]

näin kävi :( Mummo huusi ja mesosi siellä parturissa niin kovin ettei se parturi parka tiennyt ketä kuunnella :(
 
parku
siis sanoin äidilleni mielestäni suoraan että pidä akka turpas kiinni vaan parturi jo komentaa että päättäkää jo ja kumpaa hän uskoo, kerroin ettäminua vaan ei hän uskoi äitiäni
 
"anis"
herranjestas, kyllä se päättää joka maksaa. Joten jos varmaan maksoit lapsesi hiustenleikkuun, niin silloin parturin olisi pitänyt kuunnella sinua. Ellei näin tapahdu, olisin kylmästi jättänyt maksamatta ja käskenyt velkoa siltä, jonka ohjeita noudatettiin.
 
"vieras"
Minä sanoisin nyt jälkikäteen erinomaisen selkeästi mummolle, että jos jatkossa mielii olla pojan kanssa jossain tekemisissä, niin ensin pyytää pojalta anteeksi ja toisekseen teidän perheessä toimitaan niinkuin sinä sanot, jos ei miellytä niin ei tarvitse nokkaansa näyttää teillä. Mummolla ei ole mitään oikeutta päättää pojan hiuksista, kertoisin tämän pojalle, mummolle ja parturille.

Ilmeisesti pojan tukka on nyt niin lyhyt ettei siihen saa irokeesiä tekemälläkään? Onko mitään muuta tehtävissä että tukasta saisi enemmän lasta miellyttävän.
 
"vieras"
Tuttu tunne. Vaikka kuinka etukäteen päättää että pidän pääni niin jostain kumman syystä sitä taantuu pikkulapseksi äidin seurassa. Ite oon vaan miettinyt että on vissiin niin syvällä joku pelko että sitä lipsahtaa aina automaattisesti siihen lapsen osaan kun äidin näkee. Ja vaikka tiedostan tämän silti niin tapahtuu.
Mulla ei ole mitenkään lämpimät välit vanhempiini. Ollaan tekemisissä mutta se on minulle aina henkisesti raskasta varsinkin jälkeen päin.
 
"sissi"
Pikkasen outoa kyllä siltä parturilta kuunnella mummoa eikä äitiä, ja mitä tärkeintä, poikaa itseä! Olen myös parturi-kampaaja ja TODELLAKIN olisin tehnyt niin kuin poika ja äiti halusivat, ihan sama mitä se mummo siinä olisi meuhkannut! Ellei sitten mummo olisi maksanut ja se olisi äidistä ollut ok, sitten olisi tietysti ollut hankalampi tilanne.
 
Olisitte lähteneet parturiin ilman mummoa, tai viimeistään siellä tehnyt parturille selväksi, että kuuntelee vain sinua ja lasta (ja vaikka taluttanut mummon ulos mesoamaan, että parturi saa työrauhan).

Porttikiellon sijaan kannattanee opetella pitämään puoliaan.

Kurja tilanne joka tapauksessa :(
 
"Kolmen äiti"
Helpommalla pääsisi, kun ei ilmoita että parturiin ollaan menossa etukäteen. Jos mummo tulee ennen menoa, voihan sanoa että nyt on menoa ja heippa. Ei erittele asiaa, ja sanot että nyt kuule on kiire. Ja aikuisen ihmisen ei kai tarvitse eritellä miksi ei ota äitiään mukaan. Ja ihan tosissaanko sinä maksat parturiajasta, jossa äitisi ottaa ohjat ja päättää puolestasi mitä tehdään? Ala elää omaa elämääsi, ja ilmoita topakasti että kuules mummo tämä on minun ja poikani reissu ja meidän välinen asia anna olla! Mielummin pieni välikohtaus vaikka julkisella paikalla, kuin tuollainen totaali nöyryytys. Tulet kärsimään tuosta aina, jos et näytä äidillesi ettei hänellä ole sananvaltaa elämäänne. Mieti mikä on pahinta mitä siitä seuraa, jos pidät puoliasi ja mahdollisesti loukkaat äitiäsi? Kuin se että kuuntelet sivusta, mahdollisesti hyssyttelet tai ainakin häpeät äitiäsi. Ja hän pahoittaat lopulta omasi ja poikasi mielen. Näistä totutuista malleista on vaikea päästä eroon, mutta kiität vielä itseäsi. Seuraavalla kerralla puhe ei välttämättä ole lapsen hiuksista.
 
"kamu"
Anteeksi mutta mua nauratti kun kuvittelin teidät siellä parturissa riitelemässä :D
Kauhee äiti sulla... älä tosiaan enää ota mukaan tollasiin paikkoihin missä se voi vaikuttaa valintaan/päätökseen.
 
"Vieras"
Vika on kyllä puhtaasti sinussa, sinä annoit mummon määrätä pojan hiusmallin. Harmi poikasi puolesta.

Sinun tilanteessasi olisin ohjannut äitini ulos parturista ja sanonut tiukasti, että asia ei hänelle kuulu.
Jos parturi olisi lähtenyt kuuntelemaan äitiäsi, olisin sanonut asiallisesti parturille, että sinä olet maksava asiakas ja poika kertoo itse miten hiukset leikataan, pojan mummolla ei ole sananvaltaa.

Miksi ylipäätänsä otit äitiäsi parturiin mukaan, jos tiesit hänen sosiaaliset taitonsa? Olisin jo siinä tilanteessa sanonut, että haluaa mennä parturiin pojan kanssa kahden ja ette lähde koko parturiin jos hän väkisin vääntyy mukaan.

Herranjumala, aikuinen ihminen. Lakkaa olemasta kynnysmatto äidillesi.

"siis sanoin äidilleni mielestäni suoraan että pidä akka turpas kiinni vaan parturi jo komentaa että päättäkää jo ja kumpaa hän uskoo, kerroin ettäminua vaan ei hän uskoi äitiäni"

Oikeasti? Tuoko oli sinun ratkaisusi tilanteeseen, sanoit äidillesi, että pidä akka turpasi kiinni?
Ei sinunkaan sos. taidoissa kehumista ole, saati ongelmanratkaisukyvyssä. Ei ihme että parturilla mennyt hermo.. Olisit vaikka ennemmin poistunut poikasi kanssa koko tilanteesta.
 
  • Tykkää
Reactions: Kissimi
"lolol"
[QUOTE="Vieras";28954126]Vika on kyllä puhtaasti sinussa, sinä annoit mummon määrätä pojan hiusmallin. Harmi poikasi puolesta.

Sinun tilanteessasi olisin ohjannut äitini ulos parturista ja sanonut tiukasti, että asia ei hänelle kuulu.
Jos parturi olisi lähtenyt kuuntelemaan äitiäsi, olisin sanonut asiallisesti parturille, että sinä olet maksava asiakas ja poika kertoo itse miten hiukset leikataan, pojan mummolla ei ole sananvaltaa.

Miksi ylipäätänsä otit äitiäsi parturiin mukaan, jos tiesit hänen sosiaaliset taitonsa? Olisin jo siinä tilanteessa sanonut, että haluaa mennä parturiin pojan kanssa kahden ja ette lähde koko parturiin jos hän väkisin vääntyy mukaan.

Herranjumala, aikuinen ihminen. Lakkaa olemasta kynnysmatto äidillesi.

"siis sanoin äidilleni mielestäni suoraan että pidä akka turpas kiinni vaan parturi jo komentaa että päättäkää jo ja kumpaa hän uskoo, kerroin ettäminua vaan ei hän uskoi äitiäni"

Oikeasti? Tuoko oli sinun ratkaisusi tilanteeseen, sanoit äidillesi, että pidä akka turpasi kiinni?
Ei sinunkaan sos. taidoissa kehumista ole, saati ongelmanratkaisukyvyssä. Ei ihme että parturilla mennyt hermo.. Olisit vaikka ennemmin poistunut poikasi kanssa koko tilanteesta.[/QUOTE]

Kiiltääkö sädekehäsi nyt?
 
^No eiköhän tuo ollu ihan normaalin ihmisen vastaus, eikä mitään sädekehän kiillottelua. Itsekin olisin ottanu lapseni ja poistunut, jos parturi alkaa ennemmin kuunnella muuta, kuin maksavaa asiakasta. Tosin mä olisin häipynyt jo siinä vaiheessa nolona maan alle, kun mummo olis alkanut meuhkaamaan, ei tulis mieleenkään kellekään sanoa "turpa kiinni" tms, jos itse olet kuitenkin ottanut mukaan henkilön jonka käytös oli arvattavissa(?).
 

Yhteistyössä