Mummola kaukana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Te, joilla mummola kaukana.Kuinka usein käytte mummolassa? Maksatteko itse matkat? Vai maksaako isovanhemmat?

Meillä mummola kaukana ja isovanhemmat eivät maksa matkoja, siksipä meillä ei yksinkertaisesti ole varaa lähteä reissuun melkeimpä ikinä...ja sitten he pyytelevät meitä koko ajan käymään..rasittavaa, mutta kun ei talous anna periksi niin ei. Ja on meillä rahantarvetta muuhunkin ja viikonloippusiin on muutakin tekemistä. Isovanhemmat kun eivät vain tajua sitä, että me voisimme viikonloppuisin olla oman perheenkin kanssa joskus rauhassa..

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
mun mielestä tuossa siun tekstissä meni nyt jotain ristiin :xmas:

Mikä? Ai se, että en ole valmis maksamaan isoja summia siitä, että menemme mummolaan vaan haluan mielummin laittaa senkin rahan vaikka johonkin perheenkeskeiseen matkaan tms.

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:

taitaa olla, etenkin viimeistä lausetta on vaikea suhteuttaa muuhun ;)

Tä? Siis, että haluamme olla oman perheen kanssa keskenään, emme kaipaa aina isovanhempia tai muita ihmisiä ympärillemme?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mikä? Ai se, että en ole valmis maksamaan isoja summia siitä, että menemme mummolaan vaan haluan mielummin laittaa senkin rahan vaikka johonkin perheenkeskeiseen matkaan tms.

ei, vaan se että ei ole rahaa mennä ja kumminkin haluis käydä ja hittoiko koko ajan pyytelevät, kun muutakin rahan menoa ja tekemistä.

Tä? Siis, että haluamme olla oman perheen kanssa keskenään, emme kaipaa aina isovanhempia tai muita ihmisiä ympärillemme?

Miten niin aina, jos te ette siellä juuri koskaan käy?

Meille miehen vanhemmat maksoi esikoisen ollessa pieni vähän bensarahoja, kun siellä kävimme. Rahantulo loppui, kun heille selvisi kuinka paljon mieheni tienaa :D Koskaan ei siis rahaa pyydetty, he antoivat. Nyt homma meneekin niin päin, että meidän pitäisi maksaa heidän matkansa tänne... Ei muuten makseta ;) (ihan hyvin hekin siis pärjäävät taloudellisesti)

ei, vaan se että ei ole rahaa mennä ja kumminkin haluis käydä ja hittoiko koko ajan pyytelevät, kun muutakin rahan menoa ja tekemistä.

Joo. Aivan. Eli olsi kiva käydä, mutta ei ole rahaa mennä. Ja ärsyttää se, että isovanhemmat eivät tajua sitä (vaikka olemme monta kertaa sanoneet ), että meillä ei ole rahoja tulla nyt, silti vaan jaksavat pyytää ja pyytää, eivätkä itse ikinä tarjoa maksua matkoista ja siten pääsisimme heille. Ja kun rahaa pitäisi säästellä tässä perheessä muuhunkin. Esim kalusteisiin tms mitä tarvitsemme kotiimme, niin ei viitsisi käyttää "ylimääräistä" mummolamatkoihin. Joko ymmärsit? :)

Meillä on toiseen mummolaan parisataa km matkaa, siellä käydään kerran kuussa ja papan luo 600 km päähän mennään 1-2 kertaa vuodessa. Ja itse maksetaan matkat. Tosin tulee pappa kyllä käymään välillä meilläkin, mikä on tosi kivaa. Lähinnä asuva mummo (130 km) on käynyt tasan kerran kylässä :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja v:

Niin, mutta isovanhemmat kun ajattelevat, että ei meillä ole muutakaan tekemistä ja heillä voisimme aina olla. Mutta emmepä olekaan olleet, ja nyt sitten ovat suuttuneita, että kun ei ole heille aikaa tulla..huoh, kun ei vain ole oikeasti aikaa. Mutta eivät ymmärrä sitä.

Meillä on mummola sellasen 3h ajomatkan päässä. Pari yötä ollaan kerrallaan ainakin, kun mennään. Näin syksysin sinne ajellaan koko perheellä/mies ajelee esim. toinen lapsi mukanaan usein. Tässäkin kuussa kolmena viikonloppuna. Mutta mies on sielä hirviporukassa ja käy/käydään sen vuoksikin. Yhteen reissuun menee 70e bensaan, että ihan tuntuvasti kun tässä kuussa menee 210e. Itse bensat maksetaan. Muuten käydään toki harvemmin. Ehkä 2-3kk välein. Jos miehellä lomaa niin saatetaan olla viikkokin. Isovanhemmat käyvät välillä meilläkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Becka:
Meillä toinen mummola tuolla jossain pohjoisessa, meillä ratkaistu ongelma niin että mummo tulee meidän luokse kun hänen on sieltä helpompi lähteä.

Juuri tätä tarkoitin! Heitä kun on pyydetty tulemaan tänne, koska onhan aikuisten ihmisten helpompi liikkua kun meidän pienen lapsen kanssa. Mutta eivät ymmärrä sitäkään, vaan aina heille tulisi tulla vain! Pappa kun ei yötä halua olla pois kotoa...ja ei edes lapsenlapsensa takia voi olla...ärsyttävää!

Joo. Aivan. Eli olsi kiva käydä, mutta ei ole rahaa mennä. Ja ärsyttää se, että isovanhemmat eivät tajua sitä (vaikka olemme monta kertaa sanoneet ), että meillä ei ole rahoja tulla nyt, silti vaan jaksavat pyytää ja pyytää, eivätkä itse ikinä tarjoa maksua matkoista ja siten pääsisimme heille. Ja kun rahaa pitäisi säästellä tässä perheessä muuhunkin. Esim kalusteisiin tms mitä tarvitsemme kotiimme, niin ei viitsisi käyttää "ylimääräistä" mummolamatkoihin. Joko ymmärsit? :)

no nyt meni perille ;)

Niin, mutta isovanhemmat kun ajattelevat, että ei meillä ole muutakaan tekemistä ja heillä voisimme aina olla. Mutta emmepä olekaan olleet, ja nyt sitten ovat suuttuneita, että kun ei ole heille aikaa tulla..huoh, kun ei vain ole oikeasti aikaa. Mutta eivät ymmärrä sitä.

Mä en nyt tajua.. siis jos ette ikinä käy siellä niin mitä höpiset siellä aina olosta? Eikö parikin kerta vuodessa ole ok vai onko se liikaa/liian vähän? Vaikka te ette kaipaisi muita ihmisiä ympärillenne niin on varmaan sekä isovanhempien että lasten kannalta mukava nähdä toisiaan? Kyllä meilläkin on rahareikiä vaikka miten mutta kyllä isovanhemmat menee kalustehankintojen edelle, ostetaan sit vaikka halvempaa ja käytettyä.

no nyt meni perille ;)

No joo, mua suoraan sanottuna v.ituttaa tällä hetkellä ja kirjoitan nopeasti vain mitä mieleen tulee ja siksi kai sekavaa. Ärsyttää vain niin paljon toi isovanhempien asenne!

No joo, mua suoraan sanottuna v.ituttaa tällä hetkellä ja kirjoitan nopeasti vain mitä mieleen tulee ja siksi kai sekavaa. Ärsyttää vain niin paljon toi isovanhempien asenne!

sinänsä ymmärrän sua, mun äiti kun asuu 150km päässä ja oli pyytelemässä kovasti aina luokseen ja bensa on pirskatin halpaa.

asia helpottui, kun sanoin äidille suoraan, että meillä ei ole varaa tulla edes joka kuukausi!

tsemiä teille, toivottavasti helpottaa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:

Mä en nyt tajua.. siis jos ette ikinä käy siellä niin mitä höpiset siellä aina olosta? Eikö parikin kerta vuodessa ole ok vai onko se liikaa/liian vähän? Vaikka te ette kaipaisi muita ihmisiä ympärillenne niin on varmaan sekä isovanhempien että lasten kannalta mukava nähdä toisiaan? Kyllä meilläkin on rahareikiä vaikka miten mutta kyllä isovanhemmat menee kalustehankintojen edelle, ostetaan sit vaikka halvempaa ja käytettyä.

Ei ollakaan aina. Mutta isovanhemmat haluaisivat että olisimme usein, mutta kun emme pysty. Ja matkaan kun menee monta tutia niin ei sitä jaksa lähteäklään työpäivän jälkeen ajamaan. Ja nyt sitten mummo ehdotti että käyttäisimme pekkasia mummolamatkoihin...jaa, ja muutako virkaa niillä pekkasilla ei meille olekaan...just. Heille vain kaikki aika! Joo, onhan se kiva jos lapsi näkee isovanhempiaan, mutta tulisivat tänne, kun edes joskus soittaisi olisi kiva...En ymmärrä mäkään mummoa. Ei edes soittele ja tulee käymään harvoin ja silti avatii meitä hänen luokseen ja ihmettelee kun lapsi ei tunne häntä....ei ihan loogisesti toimi hän.

Meillä on mummolaan reilu 200 kilsaa ja käydään siellä ehkä kerran kuussa. Maksetaan kyllä ite matkat, tietty. Ei se bensa nyt NIIN kallista ole, että siitä menis vararikkoon. Saahan siellä aina ruuankin.

sinänsä ymmärrän sua, mun äiti kun asuu 150km päässä ja oli pyytelemässä kovasti aina luokseen ja bensa on pirskatin halpaa.

asia helpottui, kun sanoin äidille suoraan, että meillä ei ole varaa tulla edes joka kuukausi!

tsemiä teille, toivottavasti helpottaa. :)

Kiitos! Joo, ei se bensa ilmaista tosiaan ole...

Onks sulla ap miten pienet lapset, voisivatko jo mennä keskenään mummolaan? Muakin ärsyttää tuo lähinnä asuva mummo kun lupailee aina tulla käymään ja sitten peruu viime hetkellä kun ei olekaan rahaa. Mutta meillä ois sitten oltava varaa siellä käydä. Ihmettelen, ettei aikuinen (??epäilen joskus..) työssäkäyvä ihminen ei saa säästettyä yhteen junalippuun rahoja. Sitten tuo yli 600 km päässä asuva pappa viitsii kyllä meille ajella kylään pariksi yöksi, vaikka matkaankin menee jo 6 tuntia suuntaansa =)

Meillä on mummola (mun vanhemmat) nykyisin noin 300 km:n päässä. Käydään muutaman kuukauden välein, ehkä 4-5 kertaa vuodessa. Miehen vanhemmat asuvat noin 160 km:n päässä ja siellä käydään vielä harvemmin. Itse maksetaan matkat näihin paikkoihin. Miehen iäkäs mummo elää noin 600 km:n päässä ja siellä käydään ehkä kerran vuodessa. Hän survoo aina "bensarahoja", vaikkei todella tarvittaisi. Joskus opiskeluaikoina ne rahat tietenkin tulivat tarpeeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Onks sulla ap miten pienet lapset, voisivatko jo mennä keskenään mummolaan? Muakin ärsyttää tuo lähinnä asuva mummo kun lupailee aina tulla käymään ja sitten peruu viime hetkellä kun ei olekaan rahaa. Mutta meillä ois sitten oltava varaa siellä käydä. Ihmettelen, ettei aikuinen (??epäilen joskus..) työssäkäyvä ihminen ei saa säästettyä yhteen junalippuun rahoja. Sitten tuo yli 600 km päässä asuva pappa viitsii kyllä meille ajella kylään pariksi yöksi, vaikka matkaankin menee jo 6 tuntia suuntaansa =)

Lapsi vasta 1v, joten ei vielä yksin mene. Ja juri siitä miehen kanssa puhuimme, että mitenkähnä sitten isompana. Haluaakohan mennäkään kun ei mummo jaksa nähdä usein ja ei soittele, ei siis tunne...Aikuisten ihmisten kun olisi helpompi matkustaa pitkä matkoja kuin pienen lapsen.

Yhteistyössä