Mummo antaa kahdelle vanhimmalle lapselle aina rahaa lahjaksi..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Yleensä muutaman kympin. Meillä kolme lasta, ja nuorin 5v ei saa kun pelkän kortin. Enhän minä voi sanoa, että sun pitää antaa rahaa nuorimmallekin, mutta on vähän outoa. Meillä kaikki lapset kuitenkin alle 10v eli ei suuria ikäeroja. Annan sitten itse nuorimmalle aina ylimääräistä rahaa omaan säästöön, että voi joskus jonkun lelun tms. ostaa. Samoin huomasin esim. jouluna kun kaksi vanhinta saivat eräältä sukulaiselta rahaa lahjaksi ja nuorin sai suklaalevyn... Onko muilla vastaavaa, mitä mieltä olette tällaisesta?

kun olin itse lapsi, mulla on kokemusta siitä, että veli sai mummolta esim. 50mk ja minä aj sisko yhteinen suklaalevy..ja ihan totta, silloin lapsena en kyllä siitä millään lailla kärsinyt! Nyt vasta vanhempana kun on omia lapsia on tuo ylipäätänsä tullut mieleen!!

Mut eihän tuollainen tietenkään reilua ole...:(I

Mummo ajattelee, että nuorin ei vielä ymmärrä rahan päälle. Kyllä aika korjaa sen käsityksen ja sinuna en sanoisi mitään vaan hoitaisin jatkossakin itse nuorimman "rahoittamisen".

minusta se on niin että jos antaa rahaa niin saman verran molemmille. mä ja mun sisko saatiin vuosia aina 50e mummolta. veli tais saada jotain muuta, vaatetta tai lelun, mutta hän oli pienempi, nykyään saa joko rahan tai toivomansa jutun, joka yleensä on joku peli tietokoneeseen.

Veli sai aina lapsena rahaa lahjaksi kummiltaan. Minä sain tavaraa. Olin kateellinen, kun veli sai sitten ostaa rahalla jotain mitä halusi, minä sitten sain tavaraa, josta en niin välittänyt: mukeja, päiväkirjoja, koriste-esineitä jne. krääsää. Eihän tuo enää niin aikuisena haittaa, mutta lapsena se oli kurjaa.

No mä siivosin aina yläaste-aikoina mummon kodin katosta lattiaan kerran kuussa ja sain palkaksi hyvästä työstä 5 e tai karkkipussin.
Serkkuni Etelästä tuli käymään (samanikäinen) ja mummo löi tälle viiden minuutin vierailusta (joista puolet tyttö vietti ulkona tupakalla) 100 euroa kouraan! Kyllä kismitti.

Sama mummo antoi mulle 2 täydestä sangollisesta puolukkaa yhteensä 5 e kun sen kaveri jolle poimin myös, antoi 25 e yhdestä sangollisesta ja olin kummallekin puhdistanut marjat. on mulla nasta mummo.

Yhteistyössä