Mummeliisa, oletkos paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vicy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vicy

Aktiivinen jäsen
11.06.2005
17 698
7
36
Seinäjoki
Jos, niin olisko sulla mitään mahdollisuuksi/aikaa/resursseja laittaa vaikka tuonne blogiisi ohjeita noihin sun ihaniin ruokiin? Laitat niin ihanan näköisiä (ja varmasti makuisiakin :) ) ruokia että olisi kiva niitä itsekin testata :)

Mummeliisa mun on pakko kysyä miten sulla on aikaa olla aina täällä palstalla?

Samaa monesti mietin.
Käy töissä (ainakin joskus) leipoo, kokkaa ja on lastensa, lastenlastensa, sukulaisten, miehen, ystävien kanssa (ainakin kirjoittaa näin... ), kuvaa ostoksiaan, ruokiaan jne. ja silti roikkuu täällä all the time.

Mahdollista edes .. ?

Jokin mättää.

En tietenkään sitten tähän hätään löytänyt sun blogista sitä mitä tarkoitin :/ mutta niitä sun liha kasvis kastikkeita olen usein himoinnut :) ja perunasalaatin ohje myös kelpaisi :D

Kiitos muuten aivan mahtavasta blogista! Jos itse jaksaisin/kykenisin tekemään edes puolet siitä mitä sinä teet päivänaikana niin olisin tyytyväinen :)

Mummeliisa mun on pakko kysyä miten sulla on aikaa olla aina täällä palstalla?

Jos kysymys oli asiallisessa mielessä niin vastaan jotta pitkä sairasloma antaa yllättäviä määriä "ylimääräistä aikaa".
Tosin työnikin sellaista että roikun senkin puolesta pääosat päivistä koneella jolloin helppo taukoilla.

Ja kolmantena varmasti vaikuttaa luontainen laiskuus.

En tietenkään sitten tähän hätään löytänyt sun blogista sitä mitä tarkoitin :/ mutta niitä sun liha kasvis kastikkeita olen usein himoinnut :) ja perunasalaatin ohje myös kelpaisi :D

Kiitos muuten aivan mahtavasta blogista! Jos itse jaksaisin/kykenisin tekemään edes puolet siitä mitä sinä teet päivänaikana niin olisin tyytyväinen :)

eikö toi mee jo vähän yli toi mielistely

Jos kysymys oli asiallisessa mielessä niin vastaan jotta pitkä sairasloma antaa yllättäviä määriä "ylimääräistä aikaa".
Tosin työnikin sellaista että roikun senkin puolesta pääosat päivistä koneella jolloin helppo taukoilla.

Ja kolmantena varmasti vaikuttaa luontainen laiskuus.

Siis oli ihan asiallisesti esitetty. Ihmettelen vain kun mulla ei ole kun yksi lapsi ja ollaan yleensä päivät kotona ja en silti ehdi olla täällä kun iltaisin tai silloin kun lapsi on hoidossa.

Kiitos kehuista.

Ja tärkeänä sivuhuomautuksena: Hoksaathan kuinka monta meitä on tekemässä, ennen kuin mietit että teen mielestäsi kovin paljon? Esimerkiksi kolme käsiparia saa kummasti paljon enemmän aikaan kuin yksi.
:)

LIhakastikkeen teen tavallisesti niin että paistan suikoidut lihat (tai kylkisivut palasina tai edellisen päivän paistin jämät) pannulle öljyssä ja lisään vihanneksia sen mukaan mitä kotona on. Porkkanaa, erilaisia sipuleita, herkkusieniä, paprikaa jne.
Haudutan sitten hitaasti nesteessä (vedessä, viinissä, kookosmaidossa tms) kunnes kypsää.
Harvemmin suurustan.

Perunasalaattiin laitan kuorittuja, pilkottuja perunoita, keitettyjä herneitä ja maissia, suolakurkkua, omenanpalasia, kevätsipulia (jos on, muuten pieneksi pilkottua punasipulia) ja länttään päälle majoneesia ja sekoitan hyvin.
Hyvää esim pihvin kanssa.

[QUOTE="...";23907992]Siis oli ihan asiallisesti esitetty. Ihmettelen vain kun mulla ei ole kun yksi lapsi ja ollaan yleensä päivät kotona ja en silti ehdi olla täällä kun iltaisin tai silloin kun lapsi on hoidossa.[/QUOTE]

Ah, mutta sinä vastasit jo.

Yhden lapsen kanssa olet varmasti paljon enemmän kiinni kuin minä esim. nyt kun neljä pikkuista nukkuu yläkerrassa. Lapsista on seuraa toisilleen (käytännössä leikkivät omiaan päivät ellei ole jokin erityisjuttu johon tungen mukaan), ohjetta toisilleen ja ehkä helpompi pitää kiinni rutiineistakin.

Ainakin minun on ollut helpompaa.
Eniten hommia oli aikoinaan yhden ja kahden lapsen äitinä.
(Ja sitten joissain muissa elämänvaiheissa, jossa sitten ollut erityissyyt siihen lisääntyneeseen hommamäärään.)

:)

Yhteistyössä