Multivita,onko tarpeeksi vitamiineja odottavalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskaana

Vieras
Mulle anettiin multivita ja hivenainevalmiste apteekista kun nyt just ei sattunu oleen niitä raskaana oleville tarkotettuja.

Nyt mietin et onko tuossa tarpeeksi odottavalle vitamiineja.lähinnä tuota D tä aattelin kun siinä on d-biotiini (30jotain)
d3-vitamiinia

ja sit syön omega 3 jossa kalaöljy sekä e-vitamiinivalmiste.koska en syö kalaa juuri ollenkaan.

Mulle th sanoi, että Multivita riittää hyvin yksinään, jos maitoa juo ja juustoa syö (Kalsium, D-vit.). Öljykapseleissa pitää kuulemma katsoa, ettei ole lisättyä A-vitamiinia. Itsekään en oikein kalaa osaa syödä, mutta ajattelin pärjätä ilman pillereitä.

onko se se tavallinen multivita?
Jos on niin siinähän lukee et käy myös raskaana oleville koska ei ole a-vitamiinia...

Foolihappoa siinä tavallisessa on 300µg, suositeltu annos on vissiin 400µg mutta ruuasta varmasti saa tuon puuttuvan 100 µg

siinä perinteisessä multivitassa oli muistaakseni jotain, mitä ei ainakaan 5 v sitten suositeltu raskaana oleville. siksi piti syödä joko sitä 2+ versiota tai jotain muita vitamiinivalmisteita.

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Kun just nyt ei sattunu oleen niitä raskaana oleville tarkoitettuja?

Mä olisin menny toiseen apteekkiin.

ole ku yks.

Nuo raskausvitamiinit on ihan täyttä skeidaa...
Tavallinen multivita jossa ei ole a-vitamiinia riittää hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
siinä perinteisessä multivitassa oli muistaakseni jotain, mitä ei ainakaan 5 v sitten suositeltu raskaana oleville. siksi piti syödä joko sitä 2+ versiota tai jotain muita vitamiinivalmisteita.

purkeissa lukee et käy raskaana oleville.

Mikähän niissä sillon sitten oli,muistatko?

Niin meillä kun ei satu olemaan kun yks apteekki tosiaan ja ei mua haittaa vaikkei vitamiinit nyt just tota nimen omaa raskaana olevalle!

Maitoa juon aika paljon,syön juustia ja jugurttia.

Kummassakaan ei ollut sitä a-vitamiinia sen osasin itekki kattoo.
Mites tuo e vitamiini kun sitä näytti olevan nyt molemmissa.

Uusimmat

Yhteistyössä