Multi-tabs Raskaus Inkivääri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja veeraleena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jotta kukaan odottaja ei suotta huolestuisi: Inkiväärin EI ole todettu olevan haitallinen sikiölle. Kyseinen valmiste vedettiin markkinoilta, koska SUURTEN inkiväärimäärien vaikutusta sikiöön ei ole tarpeeksi tutkittu.

Mihin väittämäsi perustuu? Totta on että liikkeelä on ristiriitaista tietoa. Mutta oma gynekologini kehoitti välttämään raskausaikana kaikkea inkivääriä, koska tuloksista ei vielä voi päätellä mitään varmaa.

Se tiedetään että inkivääri vahingoittaa sikiön munuaisia ja munuaisaltaita. Kuinka suuria määriä käytettäessä? Sitä ei vielä tiedetä. Kysyin asiaa myös apteekista. Farmaseutteja on kehoitettu kertomaan raskaana oleville, etti inkivääriä pidä syödä.

mäkin olen kuullut että inkivääri tekee jotain rakenteellista vikaa vauva munuaisaltaisiin raskauden aikana. meillä neuvolassa inkivääri on kiellettyjen listalla sen vuoksi.

Minullekkin uutta tietoa oli tämä..
Kautta aikain inkivääriä on käytettä lääkkeenä raskauspahoinvointiin ja minäkin join inkivääriteetä aikanani nimenomaan jonkin raskausoppaan suosittelemana :/

Alkuperäinen kirjoittaja meillä inkivääri kielletty:
mäkin olen kuullut että inkivääri tekee jotain rakenteellista vikaa vauva munuaisaltaisiin raskauden aikana. meillä neuvolassa inkivääri on kiellettyjen listalla sen vuoksi.

Oliskohan syynä olleet ne inkiväärivalmisteet, joissa on myös karrageenia? Intialaiset ovat tunnetusti sikiävää kansaa ja ruoassa melko varmasti on myös inkivääriä. Mut mitään tabletteja siellä ei syödä, vaan tuoreena tai jauheena käyttävät.

Kovin pienestä on kiinni hyvä olo - ne väriaineet yms sellaiset tableteissa on mun mielestä tarpeeksi haitallisia, sekä se laivamaali titaanidioksidi, joka ei sovi nikkeliallergikolle ainakaan:
http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/index.html

Mitenkähän inkiväärin käyttö ulkoisesti? Mietin tuossa uskallanko lätkäistä Zinaxin Icea turvonneisiin jalkoihini, sehän sisältää mm. inkivääriä.

Yhteistyössä