Multa tilattiin kakku ylioppilasjuhliin...mistä saan hankittua hyvät tyllat yms. pursotusvälineet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Eikä tartte sitteen yhtään naljailla...kakun tilaaja kyllä tietää ottavansa riskin, eli omapahan on sitten mokansa, jos saa tilalle läjän, eikä kaunista kakkua.

Mutta siis asiaan...mä tartten jotain tyllia ja pursotuspusseja jne. Ja mä haluan HYVIÄ, eli ei kiitos mitään kuraa. Ostin IKEAsta semmoisen setin aikoinaan ja se ainakin on ihan surkea...se pussi kun "hikoilee" läpi, eli kädet menee ihan klähmäisiksi kun sen kanssa pursottaa :stick:

Ja josko joku voisi vinkata, että mitä kaikkea semmoiseen perustarpeeseen kuuluu. Mitä mun siis kannattaa hankkia, jotta saan kakkuja koristeltu muutamilla eri tavoin?

Ullan unelma, confetti, bake&party.. Nettikauppoja on pilvinpimein.
Itse tykkään städerin teräksisistä tyllista ja luontoa kuormittavista muovisista kertakäyttö pursotuspusseista. Ei ole tuota hikoiluongelmaa niissä.

• Tykkää
Reactions: chef
Ullan unelma, confetti, bake&party.. Nettikauppoja on pilvinpimein.
Itse tykkään städerin teräksisistä tyllista ja luontoa kuormittavista muovisista kertakäyttö pursotuspusseista. Ei ole tuota hikoiluongelmaa niissä.

Confettia olen tässä selaillut...siellä on joku Wilson-merkkinen tyllasarja...onko se ok? Tuota Städeriä en siellä nähnyt.

Ullan unelma, bake and party ja confetti....noista nettikaupoista löytyy kaikki tarvittavat välineet. Tilaa sieltä pursotinpusseja joko kertakäyttöisiä tai kestopusseja ja lisäksi tyllia joko sellainen setti tai sitten yksittäin haluamiasi tyllia. Noilla pääsee alkuun tosin aika hintavaa on.

Juu on Wilton kans hyvä.
Pieniä vai isoja? Riippuu aivan siitä minkä kokoisia pursotuksia ajattelet. Pienillä tekeminen on aika näperrystä mutta saa nättejä ja kivoja yksityiskohtia kun taas suurilla näyttävämpiä ja luonnollisesti isompia.
Jos on isohko kakku pienet pursotukset saattaa näyttää vaatimattomilta ja taas pienehkössä iskussa isot pursotukset ahtaalta..

Suosittelisin näitä tyllia:
Koripunos, tähti ja kierretähti noilla pääsee jo hyvin alkuun ja saa tosi kivan näköisiä pursotuksia.

Jos oikein haluaa tehdä paljon itse niin sitten myös ruusutyllla jolla voit tehdä pursottamalla ruusun. Vaatii vähän harjoittelua kyllä mutta siihenkin löytyy hyviä opastuksia netistä ja ihan suomeksi ;)

Leivinpaperista sellainen töttörö kuin noissa jäätelötuuteissa. Siitä leikkaa sen kärjen sopivaksi.
SAGA-Cookhow-piping-mass.jpg

Ihan taviskaupasta ollaan ostettu sellasia rullalla olevia, tosi jämäkkää muovia olevia pursotinpusseja. Nytkin pursotin sillä pikkuleipiä. Ne ei varmasti tihku läpi, niin tukevaa muovia ovat. Suosittelen.

Noi jo edellä mainitut nettikaupat myy hyviä ja Wilton on ihan yhtä hyvä kuin Städter. Myös pursotusmalleja löytyy netistiä, esim. kinuskikissan sivuilta. Siellä on mainittu myös, että millaisella tyllalla pursotus on tehty.

Ja laita kermavaahdon joukkoon tomusokeria, EI tavallista sokeria. Se sitoo kosteutta ja tekee vaahdosta jämäkkää pursotettavaa. Flora Vispi on parasta pursotukseen.

[QUOTE="vieras";26215478]Noi jo edellä mainitut nettikaupat myy hyviä ja Wilton on ihan yhtä hyvä kuin Städter. Myös pursotusmalleja löytyy netistiä, esim. kinuskikissan sivuilta. Siellä on mainittu myös, että millaisella tyllalla pursotus on tehty.

Ja laita kermavaahdon joukkoon tomusokeria, EI tavallista sokeria. Se sitoo kosteutta ja tekee vaahdosta jämäkkää pursotettavaa. Flora Vispi on parasta pursotukseen.[/QUOTE]

Niin ja piti vielä lisätä, että itse käytän Rainbown paksumpia pakastepusseja pursotuspusseina. Toimii hyvin ja voi ostaa vaikka paria eri kokoa, jos joskus pursottaa jotain pienempiä määriä.

Flora vispistä olen taas toista mieltä, jostain syystä se sulaa (mulla) kuin jäätelö ellei siitä tee jämäkkää ja ällönmakeaa tomusokerilla tai kreemijauheella.

Oikea kuohukerma se olla pitää, tomusokeri siivilöidään viittä vaille ennen kuin kerma on valmis. Ja välineet ovat ehdottomasti puhtaat ja kylmät.

Vispikermalla tulee huomattavasti kauniimpaa (ja paremman makuista) pursotusta kuin kuohukermalla, sekaan vähän maitorahkaa ja täysi pussi pakkaseen hetkeksi ennen pursottamista niin ei niin helposti hikoile ja tuo rahka antaa jämäkkyyttä.

Mä tilasin nyt tuolta ullaunelmasta städterin isoja tyllia ja sitten jotain merkittömiä? pieniä myös. Jotta ei varmaan jää sitten ainakaan vehkeistä kiinni se lopputulos :)

Yhteistyössä