Multa pääsee kohta parku! Päivähoitoon laittamisesta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aivan urpo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aivan urpo

Vieras
Aloitin nyt koulun, lapsi on vähän yli 2vuotias, en hakenut lapselle hoitopaikkaa koska kouluun lähteminen oli vähän extempore-juttu.. Mulla ei ole MITÄÄN hajua mistään hoitojutuista tai paikoista, yritin ottaa meidän kaupungin sivuilta selvää päiväkodeista tai perhepäivähoitajista, mutta kun ei siellä edes esitellä niitä päiväkoteja tms.. Lähdenkö kohta kiertämään päiväkoteja lapsi kourassa ja kysyn että ottaako ne sen sinne ja että minkäslaista teillä täällä on. Mulla ei ole hajuakaan noista maksuista, ei mistään, kelan sivuilta saa niin huonosti selvän ja kaupungin sivutkaan ei ole mitkään parhaimmat!! Otan ton lapsen varmaan sinne kouluun mukaan..

Sä noudat hakemuksen esim. lähimmästä päiväkodista, täytät ja palautat sen, ja toivot että tähän aikaan vuodesta löytyisi joku hoitopaikka edes kohtuullisen välimatkan päästä.

Niin se ei todellakaan toimi, että netistä valitaan se kivoimman tuntuinen päiväkoti ja viedään lapsi sinne...ikävä kyllä.

Ota yhteyttä kaupungin tai kuntasi päivähoidonohjaajaan tms., häneltä saat hakupaperit hoitopaikkaan. Soita vaikka kaupungin puh.vaihteeseen, sieltä yhdistävät oikealle henkilölle.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Sä noudat hakemuksen esim. lähimmästä päiväkodista, täytät ja palautat sen, ja toivot että tähän aikaan vuodesta löytyisi joku hoitopaikka edes kohtuullisen välimatkan päästä.

Niin se ei todellakaan toimi, että netistä valitaan se kivoimman tuntuinen päiväkoti ja viedään lapsi sinne...ikävä kyllä.

Juu, siis mä tiedän että se on vähän hankala saada lasta hoitoon tähän aikaan vuodesta. Muistan joskus aikoja sitten lukeneeni kaupungin sivuilta "esittelyjä" päiväkodeista, onko vuoropäiväkoti vai mikä päiväkoti, mutta nyt ei ole yhtään mitään sellaisia! Menenkö johonkin kysäisemään että onko teillä vuoropäiväkoti vai ihan normaali päiväkoti.. Ja paljon ne maksut on? Suurinpiirtein?

Alkuperäinen kirjoittaja Kerro vain jos haluat:
Mikä kunta? Voitais auttaa nettisivujen kanssa

En viitsi kertoa kuntaa, mutta sivut ovat todella hanurista, olen tässä pari tuntia jo niitä kahlannut, ei toimi edes kaikki sivut siellä!!

Meillä yksityisellä oli hinta 260e/per lapsi,siis jos molemmat vanhemmat on töissä,kunnalla taisi olla 230e per lapsi mutta siihen sai sisaralennuksen.Jos on yksinhuoltaja summa määräytyy tulojesi mukaan eli voi olla todella alhainenkin se maksu.

Alkuperäinen kirjoittaja Bouli:
Meillä yksityisellä oli hinta 260e/per lapsi,siis jos molemmat vanhemmat on töissä,kunnalla taisi olla 230e per lapsi mutta siihen sai sisaralennuksen.Jos on yksinhuoltaja summa määräytyy tulojesi mukaan eli voi olla todella alhainenkin se maksu.

Okei, kiitos tästä :) Osaan vähän tietää näitä summia...

Haet mistä vain lähimmästä päiväkodista paperit,täytät ne ja viet vaikka samaan päiväkotiin takaisin.Ei ole väliä vaikket lastasi siihen päiväkotiin hakisikaan.Päiväkoti maksu vaihtelee päivän pituuden ja omien tulojen mukaan.Itse aikoinaan opiskelin yksinhuoltajana enkä joutunut maksamaan päivähoidosta,kun tulot olivat niin pienet.Ja muista,että lain mukaan päivähoitopaikka on löydyttävä kahdessa viikossa!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Haet mistä vain lähimmästä päiväkodista paperit,täytät ne ja viet vaikka samaan päiväkotiin takaisin.Ei ole väliä vaikket lastasi siihen päiväkotiin hakisikaan.Päiväkoti maksu vaihtelee päivän pituuden ja omien tulojen mukaan.Itse aikoinaan opiskelin yksinhuoltajana enkä joutunut maksamaan päivähoidosta,kun tulot olivat niin pienet.Ja muista,että lain mukaan päivähoitopaikka on löydyttävä kahdessa viikossa!

mutta se voi olla ihan toisella puolella kaupunkia

Yhteistyössä