Multa katosi tarve syödä kun aloitin vhh:n! Vaarallistako?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuuva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuuva

Vieras
Jätin siis kaksi viikkoa sitten perunan, riisin, pastan, kaikenlaisen leivän, hedelmät (ehkä pari kertaa viikossa joku hedelmä) ja sokerin kokonaan pois. Laihtumistarkoituksessa (168/67 lähtömitat) .Otin tilalle reippaasti rasvaa, vähähiilarisia kasviksia ja tietysti proteiinia.

Ennen söin perusruokaa kaksi kertaa päivässä, siihen päälle aamupala, välipala ja iltapala, oli nälkäkin ja oli tarve syödä usein. Nyt on kuitenkin käynyt niin, että mä en voi syödä kuin ehkä kolme kertaa päivässä. Siis laittamaan mitään suuhun. Ennen kun tuli syötyä 4-5 kertaa päivässä.

Onko tämä ihan normaalia? Koska olen aina ollut aikamoinen syöppö... Ei vaan uppoa enää.. Periaatteessa olen tyytyväinen, mutta toisaalta epäilyttää, että onko tämä ihan normaalia. Olo on hyvä, painosta en tiedä, kun en ole käynyt vaa'alla aloitettuani, ainakaan ei turvota enää niin kuin ennen. Että postiivistakin on. On "littanampi" olo:)

Mutta siis tuo ruokahalu vähän huolettaa. Ja sitten toisaalta se, että kun syön suositusten mukaan sitä rasvaa (eli aika paljon entiseen verrattuna), niin voinko oikeasti muka laihtua, kun en ole ylipainoinen kuitenkaan...

siinähän on tarkoituskin syödä harvemmin. Mutta pidä huolta että saat tarpeeksi energiaa.

Sulla on varmaan ketoosi päällä nyt, jos et halua sitä niin nosta hiilareiden määrää vähäsen.

elimistösi alkaa toimia oikealla tavalla. Itse pärjään pitkälle päivään pelkällä kerma-kookosöljykahvilla. Syöt sitten kun sinulle tulee nälkä.

Ketoosi muuten vähentää ruokahalua.

Ei mulla kyllä varmaan ketoosi ole päällä, en usko. Olen kuitenkin silloin tällöin syönyt esim. jäätelön tms. ja hiilarit ei pitäsi olla ihan niin alhaalla. Hengityskään ei haise, tosin ei kai kaikilla muutenkaan ketoosissa.

Mietin vain tuon laihtumisen kannalta ja muutenkin. Kun oon ihan normaalipainossa, niin onko noin pitkät ateriavälit hyvästä, jos haluan laihtua kuitenkin?.. Siis ihan luonnostaan ne välit on venyneet ja kyllä se nälkäkin sitten tulee, mutta huomattavasti harvemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
niin onko noin pitkät ateriavälit hyvästä, jos haluan laihtua kuitenkin?.. Siis ihan luonnostaan ne välit on venyneet ja kyllä se nälkäkin sitten tulee, mutta huomattavasti harvemmin.

No jos kerran ei oo nälkä useemmin niin mikä siinä vois olla ongelma? :o

Mä en nyt selkeesti tajua tätä ap:n ongelmaa...

Alkuperäinen kirjoittaja karppaaja myös:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
niin onko noin pitkät ateriavälit hyvästä, jos haluan laihtua kuitenkin?.. Siis ihan luonnostaan ne välit on venyneet ja kyllä se nälkäkin sitten tulee, mutta huomattavasti harvemmin.

No jos kerran ei oo nälkä useemmin niin mikä siinä vois olla ongelma? :o

Mä en nyt selkeesti tajua tätä ap:n ongelmaa...

Niin, tarkoitin nyt sitä, että alkaako elimistö varastoimaan, jos ateriavälit venyvät. Kun olen saanut monenlaista infoa tästä. Osa sanoo, että vhh:lla ei pidäkään syödä niin usein, mutta sitten taas osa sanoo, että välit tulisi vhh:llakin pitää tarpeeksi lyhyinä, tai elimistö alkaa varastoida ja aineenvaihdunta ei pysy käynnissä, laihtuminen vaikeutuu.

Yhteistyössä