Mulle tuli raja vastaan (anopista)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaaaaaaargh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aaaaaaaargh

Vieras
anopille ja miehelle tuli riitaa mistä lie... ukko ei vastanut lopulta hänen puheluihinsa niin mitä tekee anoppi..

soittaa mulle ja huutaa niin että kitarisat vinkuu, minä rauhallisesti totesin selvittäkkää keskenään sotkunne moi ja laitoin puhelimen kiinni...

niin meni puoli tuntia ja soitti meidän 6-vuotiaalle pojalle ja huutaa puhelimeen, poika tuli mulle itkee mummi huutaa mulle.. mulla katkes pinna ihan lopullisesti...
huusin anopille takasin niin painokelvotonta tekstiä, kun vaan suusta lähtee ja totesin lopuks, että ei tartte soitella tai käydä jos aikuiset ihmiset eivät osaa keskenään ilman ulkopuolisia riitojaan selvittää...

Mä kiehun edelleen raivosta ja pojalle yritin parhaani mukaan selittää mummin käyttäytymistä.. toivottavasti anoppi ei näytä naamaansa tai soittele seuraavaan viikkoon ennen kuin pääsen pahimman raivon yli...

Taisit syyllistyä itse samaan kuin anoppisi. Et tainnut itsekkään pystyä kovin aikuismaisesti asiaan suhtautumaan. Ymmärrän kyllä että ottaa päähän kun lapset vedetään mukaan aikuisten riitoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kerttu-Kyllikki:
No sori nyt, mut et sä kyllä itekkään tainnu ihan asialinjalla pysyä.

Ai sä olisit pysynyt, jos sun anoppi ois peläyttäny sun muksut soittamalla niille karjuntapuhelun??
Noh, kivat sulle, mutta täysin inhimillinen reaktio oli ap:ltä.
Pien horror-anoppi sulla!
Mä oisin varmaan marssinu anopin nokan eteen ja sanonu että annappa kurppa nyt tulla niin että raikaa, niin hukkuu se saakelin kitkerä sappi ennen ko annan ympäri korvia!

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Taisit syyllistyä itse samaan kuin anoppisi. Et tainnut itsekkään pystyä kovin aikuismaisesti asiaan suhtautumaan. Ymmärrän kyllä että ottaa päähän kun lapset vedetään mukaan aikuisten riitoihin.

No, mun mielestä on kyllä aika törkeetä soittaa siihen pojan puhelimeen ja huutaa pojalle aikuisten riitoja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No onpas. Toivottavasti saatte asiallisesti selvitettyä riitanne ja lapsikin oppii samalla, että riidat sovitaan.

Tuossa tilanteessa anoppia tuskin sai "kuriin" muuten kuin vastaamalla samalla mitalla takaisin. Aika pahasti överiksi kun meni anopilta kun lähti lapselle tuota asiaa vaahtoamaan :/

MUTTA kaikissa jutuissa ratkaisee jälkipyykin hoito: riitojen sopiminen on yksi tärkeimmistä. Se tuskin nyt onnistuu heti ja tässä, kun tunteet on pinnassa, mutta sitten paremmalla ajalla kyllä.